Error tijdens downloaden MacOS

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1038203

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik wilde i.v.m werk mijn Macbook Pro (bouwjaar 2017) op fabrieksinstellingen zetten, zo gezegd een frisse start maken. Helaas heb ik mij niet goed genoeg ingelezen in hoe ik dit moest doen waardoor ik in een compleet hopeloze situatie terecht ben gekomen.

Ik heb dus blijkbaar de Macintosh HD schijf "ge'erased", dat betekend dat ik perongeluk de hele MacOS High Sierra heb verwijderd. Oké, dat is een probleem maar gelukkig kwam ik door hulp van jullie terecht op het scherm dat ik gebruik kan maken van Disk Utility's en het herinstalleren van MacOS HS. Nadat ik op installeren druk en zo ongeveer 20 minuten met goede hoop zat te wachten tot hij compleet was, schoot er een nieuwe error in het scherm. Het bericht zei:
"Could not create a preboot volume for APFS install."

Nu heb ik de laptop dringend nodig voor werk, maar kan ik niet eens er werkelijk gebruik van maken.
Nu is mijn vraag of iemand ook hier last van heeft gehad, daarnaast ben ik benieuwd of iemand mij kan helpen hiermee omdat ik er dringend gebruik van moet maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Heb ik tweemaal geprobeerd maar telkens krijg ik hetzelfde probleem, Command + R geeft mij de foutcode -3403F. Hierdoor kan ik dus niet meer terug in het Utility's scherm komen, hiervoor moet ik "Shift + Command + Option + R" gebruiken, mocht ik weer in datzelfde scherm komen. Daarnaast kom ik op nog een probleem en dat is dat High Sierra niet veranderd in Sierra, dus bij mij werkt het in ieder geval niet. Lijkt me sterk dat ik een probleem heb wat nog nooit voor is gekomen, zou fijn zijn als iemand hier vanaf weet, voel me radeloos!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
In het Disk Utility's scherm vind ik een aantal schijven, ik kan namelijk geen foto's hier plaatsen vanwege mijn karma (die ik blijkbaar al gehad heb voor iets?).

Intern:
Apple SSD AP0512J Media (GUID-partitie-indeling)
(Verbinding; PCI-Express
S.M.A.R.T.-Status; Niet ondersteund
Type; Solid State
Apparaat; disk0)
- Container disk1 (APFS-container)
(Type; APFS-Container
Fysieke opslag; disk0s2
Verbinding; PCI-express
Apparaat; disk1
Aantal volumes; 4)
--Macintosh HD (APFS volume)
(Activeringspunt; /volumes/Macintosh HD
Type; APFS-volume
Eigenaren; ingeschakeld
Apparaat; disk1s1)

Schijfkopieën:
Apple disk image Media (GUID-partitie-indeling)
(Locatie; extern
Verbinding; schijfkopie
SMART; niet ondersteund
Capaciteit; 2.15gb
Apparaat; disk2)
- OS X Base System (Mac OS Uitgebreid)
(Type; schijfkopievolume
Verbinding; schijfkopie
Apparaat; disk2s1)

[ Voor 38% gewijzigd door Anoniem: 1038203 op 06-02-2018 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11:19

nelizmastr

Goed wies kapot

Wel verbonden met WiFi als je in internet recovery probeert te downloaden? Dat is een vereiste. Zonder internet kan je niet meer herstellen zonder een extra Mac.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rick85
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09-06 01:28
Formatteer Macintosh HD even naar hfs+ (guid partitie indeling). Daarna moet de installatie via internet recovery (cmd-r) wel lukken.

Geen optie voor de juiste indeling? Verwijder dan de partitie en voeg een nieuwe toe. En dan de installatie starten.

[ Voor 31% gewijzigd door rick85 op 07-02-2018 02:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11:19

nelizmastr

Goed wies kapot

Aanvulling op bovenstaande:

Kom je hier niet uit? Ga dan langs Apple of in ieder geval een ASP of Premium Reseller.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geronimous
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08:59
-3404F is mogelijk een hardware probleem.

- Probeer eerst een NVRAM reset, dan in de Recovery met Disk Utility (Schijfhulpprogramma) het apparaat (de SSD) opnieuw wissen met de volgende opties:

* let op: het kan nodig zijn om de Weergave te zetten op Toon alle apparaten.

- naam: Macintosh HD
- bestandsindeling: APFS
- partitieindeling: GUID

- dan macOS herinstalleren

Werkt het nog niet, neem dan contact op met Apple.

[ Voor 61% gewijzigd door Geronimous op 07-02-2018 11:52 ]

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da Rock
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 10-06 12:42

Da Rock

DevOps

Deze situatie heb ik ook op mijn werk gehad,
Je zou je schijf kunnen formatten naar een AFPS partitie, als dit eenmaal gedaan is je mac herstarten en kiezen voor internet recovery door middel van Option + CMD + R. Dan haalt de Mac automatisch de laatste van het besturingssysteem binnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Topicstarter
rick85 schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 02:15:
Formatteer Macintosh HD even naar hfs+ (guid partitie indeling). Daarna moet de installatie via internet recovery (cmd-r) wel lukken.

Geen optie voor de juiste indeling? Verwijder dan de partitie en voeg een nieuwe toe. En dan de installatie starten.
Alhoewel ik na zelf wat te klote hier achter kwam wil ik toch zeggen dat dit het juiste antwoord was! Mijn excuses dat ik niet eerder kon reageren, heb het extreem druk gehad met werk!
Voor de mensen met dit probleem, dit is de oplossing!
Pagina: 1