Nieuwe televisie voor PS4 Pro / Netflix

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yintha
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 18-09 10:00

Yintha

We'll stay gold forever

Topicstarter
Ik zoek een?
4K televisie, voornamelijk voor PS4 (pro) games en Netflix bij voorkeur een 55" tv welke ook een "voet" in het midden heeft ipv weerszijdes zodat hij nog op het meubel past.

Wat is je budget?
700-1000

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
4k en HDR zijn een vereiste, ook de HDR variant waarbij ik mijn PS4 volledig kan benutten, daarnaast vraag ik me af of 1000 euro meer (boven het opgegeven budget) voor OLED het waard is

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik heb het aankoopadvies van een bepaalde webshop gevolgt en kwam bij hun gaming televisies uit, deze vallen binnen het budget maar ik vraag me af wat de tweaker denkt.

[ Voor 0% gewijzigd door S1NN3D op 08-02-2018 07:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Yintha schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 17:51:
Ik zoek een?
Wat heb je zelf al gevonden?
Ik heb het aankoopadvies van een bepaalde webshop gevolgt en kwam bij hun gaming televisies uit, deze vallen binnen het budget maar ik vraag me af wat de tweaker denkt.
Dan zou het handig zijn om die televisies hier te noemen want zo is er niets om over te discussiëren. Topics waarin geen eigen voorstel zit, krijgen zoals je merkt geen reacties omdat het zo een u-vraagt-wij-draaien-topic is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:24
*Navigeert naar de Pricewatch, zet filters aan en voila*

categorie: Televisies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yintha
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 18-09 10:00

Yintha

We'll stay gold forever

Topicstarter
Zo, stond even op hold wil toch deze week wat bestellen.
Het volgende model trok mijn aadacht, zeker omdat ik een "persoonlijke aanbieding" heb voor 730 euro.

http://www.lg.com/uk/tvs/lg-55UJ670

Chatlog met de winkel leverde echter het volgende op:

"Hier kunt u wel mee gamen, heeft softwarematige beeldoptimalisatie naar 100 hz. Als u een toestel wilt van 100 hz en 55 inch dan komt u al gauw prijstechnisch duurder uit naar modellen van 1000 euro of zelfs hoger."

Wat is het nadeel van deze optimalisatie?
"Dat het softwarematig is en geen hardware waarbij HDR1000 niet ondersteund wordt"

Klopt bovenstaand, zijn er betere alternatieven? Uitgangspunten voor de tv zijn gamen (ps4 pro) bij voorkeur uiteraard met HDR. en Netflix

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audiowaste
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 00:03
De LG 55UJ670 heeft een echte refresh rate van 50 Hz. Dat deze softwarematig wordt verhoogd naar 100 Hz zal dan best, maar daar gebruiken ze dan andere technieken voor. Bijvoorbeeld door tussen twee beelden zelf nog een beeld te genereren of gewoonweg op te vullen met een geheel zwart of wit beeld.

Wanneer ze zelf een beeld genereren, dan doen ze dat vaak een gok op basis van het vorige beeld. Dan loop je de kans dat er fouten ontstaan. Als je 100 Hz refresh rate wil, dan ga ook voor een echte 100 Hz refresh rate. Er zijn genoeg fabrikanten die met allemaal mooie termen reclame maken voor hun refresh rate tot 1000 of zelfs 2000 Hz. Laat je daar niet door verleiden, verschil tussen 50 Hz en 100 Hz zie je goed, tussen 100 en 200 Hz kun je misschien zien maar alles daarboven is onzin.1000 beelden per seconde kunnen je ogen niet eens aan.

Er zijn wel televisies die aan je wensen en eisen voldoen, maar dat zijn er niet heel veel binnen het budget. Vooral niet omdat je ook nog de voet in het midden wil hebben. Dan kom je snel uit op een van de volgende twee:
pricewatch: LG 55UH770V Zilver
pricewatch: Sony Bravia KD-55XD8599 Zwart

Ga je op één van je wensen meer inleveren, dan zal de keuze ook groter worden. De vraag is of je echt een 55 inch wil of dat een 48/49 inch ook al voldoet? Beetje afhankelijk ook van hoever je van de TV gaat zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijs95
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 26-07 16:38
Kijk eens naar de Sony 55XE8505.
100Hz
Zit nu op 1199

De 55XD8505, 2016 model kost nu 899 euro bij plattetv.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 21:59
De afgelopen maanden is deze vraag meermaals gesteld.

Als je redelijke recht voor de tv zit en ook regelmatig films kijkt kun je het beste een tv met een VA scherm nemen omdat deze type schermen een beter contrast hebben vergeleken met tv's met IPS panelen. LG en Philips verkopen alleen tv's met een IPS paneel.

De Sony 55XE9005 is momentel de beste LCD tv qua prijs/ kwaliteit verhouding (100 Hz, FALD, VA paneel met Quantumdots, uitstekende beeldprocessor etc.). Er zijn maar een aantal LCD tv's in het middensegment die een goede HDR beleving bieden, hier hoort de XE90 ook bij.

De 55XE90 is momenteel voor € 1114 euro te koop bij Smits, wellicht dat je de tv ook elders kunt kopen voor dezelfde prijs.

Of je bereid bent om 4 a 500 euro meer te betalen voor een OLED tv is een persoonlijke keus. De een vind een goede LCD tv met een VA paneel prima terwijl een ander bijvoorbeeld gecharmeerd is van het oneindige contrast van een OLED tv. Beide technieken hebben z'n voor en nadelen.
Pagina: 1