We worden allemaal geconfronteerd met een reeks grootse kansen, op schitterende wijze vermomd als onoplosbare problemen. (John W. Gardner)
Aan de voorkant 2 geheel nieuwe sets leggen. Elk huis eigen set, eigen factuur, alleen wel mooi 1 geheel.
Die 3 schaamlap paneeltjes om de epc berekening te halen, lekker verkopen. Leveren weinig en het wordt wel een erg grote lappe deken.
Op de achterkant de panelen die je al had leggen.
Die 3 schaamlap paneeltjes om de epc berekening te halen, lekker verkopen. Leveren weinig en het wordt wel een erg grote lappe deken.
Op de achterkant de panelen die je al had leggen.
@MeTooPV
Neem aan dat je dan niet bedoelt twee sets maken van de sf panelen aar gewoon twee hele nieuwe sets met meer wp?
Want die 3 andere panelen is al meer dan de helft mbt opbrengst van die 10 sf panelen. Er van uitgaande dat het 10 om 10 wordt.
Als je ook nog een wp wilt zou ik het ook helemaal vol gooien met nieuwere panelen evt die sf aan de achterkant
Neem aan dat je dan niet bedoelt twee sets maken van de sf panelen aar gewoon twee hele nieuwe sets met meer wp?
Want die 3 andere panelen is al meer dan de helft mbt opbrengst van die 10 sf panelen. Er van uitgaande dat het 10 om 10 wordt.
Als je ook nog een wp wilt zou ik het ook helemaal vol gooien met nieuwere panelen evt die sf aan de achterkant
Be fast .... Be furious....
Na een beetje rekenen kom ik dan per huis op het volgende uit:
Qua omvormer lijkt me een Goodwe GW4000-DT 3 fase 2MPPT voor de voor- en achterkant voldoende.
De 3x280 mag dan op de huidige omvormer blijven.
Ik hou dan nog een paar panelen over en kan die op de te bouwen overkapping kwijt.
Daar kan ik met iedere omvormer wel mee weg denk ik.
Zolder 3-fase + 1fase
Overkapping 1 Fase
Dan kan ik ook kiezen op welke fase ik het meeste ga leveren (auto/WP)
De buren leggen alleen de voorkant vol en gebruiken dan de 3 huidige JA 280W aan de zijkant.
Nog even bekijken welke omvormer daar geschikt voor is.
| Achterkant | 11x | 165W SF | 1815W op NO |
| Voorkant | 9x | 320W LG MonoX NeON 2 | 2880W op ZW |
| Zijkant | 3x | 280W JA | 840W op NW |
Qua omvormer lijkt me een Goodwe GW4000-DT 3 fase 2MPPT voor de voor- en achterkant voldoende.
De 3x280 mag dan op de huidige omvormer blijven.
Ik hou dan nog een paar panelen over en kan die op de te bouwen overkapping kwijt.
| Overkapping | 9x | 165W SF |
Daar kan ik met iedere omvormer wel mee weg denk ik.
Zolder 3-fase + 1fase
Overkapping 1 Fase
Dan kan ik ook kiezen op welke fase ik het meeste ga leveren (auto/WP)
De buren leggen alleen de voorkant vol en gebruiken dan de 3 huidige JA 280W aan de zijkant.
Nog even bekijken welke omvormer daar geschikt voor is.
[ Voor 7% gewijzigd door arjants op 06-02-2018 20:51 ]
We worden allemaal geconfronteerd met een reeks grootse kansen, op schitterende wijze vermomd als onoplosbare problemen. (John W. Gardner)