DAB+ radio voor in de badkamer

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whistler
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-04 17:00
Ik zoek een
DAB+ radio voor in de badkamer (verjaardagscadeau voor mijn vriendin)

Wat is je budget?
Maximaal €150

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om......
  • Radio te luisteren in de badkamer (onder de douche)
  • We luisteren vooral naar VRT radiostations (Belgie) en die zijn tegenwoordig beschikbaar via DAB. Zo'n radio leek me mooi, ook voor evt toekomstig gebruik in een andere ruimte
  • Verder zou ik zelf graag bluetooth hebben voor Spotify en podcasts
  • En we hebben maar één stopcontact, dus een radio met een accu is fijn
  • Voor dat kwartiertje per dag is geluidskwaliteit niet het belangrijkste criterium, maar hij moet wel hard genoeg kunnen om boven de douche uit te komen
  • Bij douchen wordt de badkamer snel vochtig (ventilatie is niet optimaal) dus het toestel moet daar een beetje tegen kunnen
Wat heb je zelf al gevonden?
  • Sangean H205D heeft het allemaal en is nog eens waterdicht ook. Maar zo lelijk!
  • Tiny Audio Joy. Goede prijs, heeft alle functies en zelfs stereo, maar ik ben niet echt fan van de retro look en ik ben bang dat de mesh niet goed tegen vocht kan.
  • Pure Pop Midi. Heeft ook alle functies, uit te breiden met battery pack en ik vind het ontwerp supermooi. Maar heeft ook een mesh, hoewel die wel van dunner kunststof lijkt - en kan die hard genoeg?
  • Amazon komt met dit ding. Heeft alles, krijgt goede reviews en kost niet al te veel. Ook helemaal van hard plastic, dus minder snel kans op schimmel?
  • Of moet ik niet zo moeilijk doen en gewoon de Sony ICF-S80 kopen? Dan maar geen bluetooth en DAB maar die kan zeker mee onder de douche en dus ook zeker een blije vriendin.
Ik weet dat er vorige week een topic was over een Bluetooth-speaker voor in de badkamer, maar ik zoek echt een radio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21:22

CeesKees

I rest my Kees

Gezien je eisen en budget zou ik een Sonos play1 aanraden.

Badkamer-proof
Alle ruimte voor spotify en podcasts

Tekort aan stopcontact is eenvoudig op te lossen met een splitter

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBolle
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:56

DeBolle

Volgens mij ligt dat anders

Wat is de keuze van jouw vriendin?

Specs ... maar nog twee jaar zes maanden en dan weer 130!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whistler
@CeesKees Hm, ja die zag ik ook in het andere topic. Lijkt me een prima ding en ook een mooi design, maar ik vrees dat het uiterst simpel moet en dat bedienen met een app al een stap teveel is (zie onder).

@DeBolle Dat kan ik haar slecht vragen want het is haar verjaardagscadeau :) Maar haar kennende is KISS het beste - dat ze met één druk op de knop kan luisteren. Vandaar ook mijn bedenking op het einde over dat Sony-radiootje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L0we
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 04-05 12:39
Is dit niet wat? :+

Tiny Audio heeft ook nog een ander model: https://www.radioshop.nl/.../tiny-audio-ami-rood.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lukadad
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 09-05 12:19
https://www.lidl-shop.be/...-Internetradio/p100228610

Vind ik zelfs nog één van de mooiere sets.

Missed out on Lego? Visit Yprabrick : https://store.bricklink.com/lukadad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whistler
@L0we Als die Makita er nu in het wit was... ;)

Die tinyaudio is inderdaad een aardig ding! Maar wat is die sleuf aan de bovenkant?
//Edit: ik zie het al, het display.

[ Voor 11% gewijzigd door whistler op 06-02-2018 18:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21:22

CeesKees

I rest my Kees

Met een Sonos is het ook maar een knop en luisteren.

Het wisselen van station zou alleen met een app moeten gebeuren.

Maar zelfs de technot die hier in huis woont kan met de Sonos omgaan.

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whistler
De kogel is door de kerk. Het wordt die Tiny Audio AMI in het mintgroen. Bedankt iedereen!
Pagina: 1