Bureaustoel-ervaringen (op zoek naar een nieuwe bureaustoel)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mibosa
  • Registratie: November 2010
  • Niet online
Wat is jullie ervaring met bureaustoelen? Ik ben op zoek naar een nieuwe bureaustoel, sinds mijn huidige het langzaam aan het begeven is en ook geen in hoogte verstelbare armleuningen heeft. Dat is nogal een nadeel aangezien ik daardoor mijn stoel niet in de juiste houding kan krijgen.

Waar ik dus naar op zoek ben is een comfortabele en het liefst ergonomische bureaustoel, waarbij de armleuningen ook in hoogte verstelbaar moeten zijn. Het materiaal het liefst van (kunst)leder. Mag ook stof zijn, mits de stoel genoeg andere voordelen heeft die dat goed maken.

Kwa uiterlijk het liefst gewoon zwart, eventueel met grijstinten. Of het een zakelijke of gaming-stoel is maakt mij niet zoveel uit, zolang de stoel maar aan mijn eisen voldoet.

Zelf zie ik door de bomen het bos niet meer en kan ik aan een afbeelding en tekst niet zien of een bureaustoel van goede kwaliteit is. Vandaar dat ik naar wat ervaringen op zoek ben. Dus heb jij goede ervaringen met een niet al te dure bureaustoel die van goede kwaliteit is, dan hoor ik het graag. Mijn budget ligt zo tussen de 100 en 150 euro. Mag natuurlijk altijd goedkoper.

[ Voor 4% gewijzigd door Mibosa op 06-02-2018 16:24 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasche
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 01-05-2024
Hoeveel tijd breng je gemiddeld per week door op de stoel (schatting)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

In die prijsklasse is de Ikea Markus voor mij de beste keuze. Geen verstelbare armleuningen maar wel erg comfortabel.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThisGuy
  • Registratie: Januari 2013
  • Niet online

ThisGuy

Get mad, then get over it.

Del

[ Voor 99% gewijzigd door ThisGuy op 04-01-2024 21:50 ]

"Don't let the fear of losing be greater than the excitement of winning."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoxLenny
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 10-05 15:47
Ikea markus is inderdaad ideaal, zit er al 7 jaar ofzo een paar uur per dag op.
Maar ik zou zeggen, ga eens langs de Ikea of een andere meubelwinkel en ga proefzitten ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-05 22:10

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Tsurany schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 16:32:
In die prijsklasse is de Ikea Markus voor mij de beste keuze. Geen verstelbare armleuningen maar wel erg comfortabel.
Ik heb zelf de Millberget, maar met de tijd toch een behoorlijk gemis geen verstelbare armleuningen te hebben.

De Volmar heeft wel verstelbare armleuning, maar die 'padjes' raken vrij snel lam en komen los te zitten, is trouwens wel iets duurder (219).
ThisGuy schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 16:36:
Het verschilt ook nog al wat je onder ergonomisch verstaat.
Ben blij dat ik op m'n werk niet meer zo'n over the top ergonomisch ding heb, waar ik juist van het principe ben dat je moet zitten zoals je lichaam het 'fijn' vind en niet zoals een stoel vind dat je moet zitten, zijn die stoelen veelal compleet drama.

[ Voor 30% gewijzigd door SinergyX op 06-02-2018 16:46 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nino_070
  • Laatst online: 09-05 16:31
Jysk heeft ook een aantal leuke bureaustoelen. Vergelijkbaar met de Ikea, maar net iets anders en vaak ook net wat goedkoper. Kwaliteit is vergelijkbaar, maar meer met nepleer ipv. stof bijvoorbeeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NeHoX
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19:16

NeHoX

Gamer + PV

Maxnomic. Ik wil nooit meer iets anders.

23x330Wp NNO & 8x405Wp op Zuid = 10.830Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mibosa
  • Niet online
lasche schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 16:28:
Hoeveel tijd breng je gemiddeld per week door op de stoel (schatting)?
Toch wel meerdere uren. Verschilt een beetje. Minimaal 2 uur, maar soms ook dagen dat ik er wel 10 uur gebruik van maak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mibosa
  • Niet online
Tsurany schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 16:32:
FoxLenny schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 16:37:
Ikea markus is inderdaad ideaal, zit er al 7 jaar ofzo een paar uur per dag op.
Maar ik zou zeggen, ga eens langs de Ikea of een andere meubelwinkel en ga proefzitten ;)
Ik heb deze stoel inderdaad eerder bij de Ikea zien staan en volgens mij ook getest en deze zat volgens mij wel lekker. Maar hiervan zijn de armleuningen niet in hoogte verstelbaar toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkie
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

Je krijgt waar je voor betaald

In die prijsklasse is de Ikea markus zoals eerder genoemd een goede keuze imho.
Nadeel is inderaad geen in hoogte verstelbare leuningen en geen echte kantel/hoek aanpassing van rugleuning.

Als je heel veel in je bureastoel zit, kan je beter doorsparen en echt een goede stoel halen.

Zelf zit ik dusdanig veel in mijn bureaustoel, dat ik zodra ik budget heb gewoon voor een Herman Miller Aeron ga (wel refurbnished) En ik doe daar dan de hoofdsteun bij. Kost een paar duiten, maar als je echt veel in je stoel zit zou ik het zeker overwegen.

| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08-05 23:03

Deathchant

Don't intend. Do!

Tip: zorg ervoor dat je een stoel kiest met verstelbare armsteunen. Je moet je schouders laten hangen en daar waar je ellebogen dan zijn, daar moet je armsteun komen. De markus heeft dat niet, dus ik zou die links laten liggen.

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Tenzij die natuurlijk goed uitkomt voor jou. Dat is imo het verschil tussen een stoel die een werkgever moet kopen en een consument: Het hoeft niet verstelbaar te zijn als hij goed voor je is. Dat gezegd hebbende, toevallig van het weekend op stoelenjacht geweest, en de Markus viel toch voor mij af vanwege armleuningen die te laag waren voor mij, en het achteruit leun mechanisme wat als je het vergrendelt continue een metalige klik geeft als je beetje gaat verzitten.

Uiteindelijk bij Staples een stoel kunnen vinden naar mijn zin, wel wat duurder, maar eigenlijk niet schrikbarend veel duurder als je het vergelijkt met Ikea en meer instelmogelijkheden krijgt. Maar je zal denk ik toch zelf moeten kijken wat goed zit, want sommige stoelen vond ik echt compleet hopeloos, maar gezien andere ze blijkbaar wel kopen zullen voor sommige mensen die toch wel prima zitten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21:32

Typhone

Who Dares Wins

Als je een goede bureaustoel wilt en betaalbaar - met dien verstande dat je een fors aantal uren per dag op een stoel zit - dan adviseer ik je:

Giroflex
Herman Miller (Aeron)
Ahrend (2020)
Girsberger

Zoeken bij een tweedehands aanbieder of bij een veilingsite (komen vaak kosten bij kijken). De reden daarvoor is vrij simpel, meeste stoelen zijn absoluut niet bedoeld om een x-tig aantal uren per dag om te werken, zitten. Ikea Markus niet, veel andere rommel ook niet. Zorg wel dat je never ever de normale prijs betaalt want marges van 40-60% zijn normaal.
Nieuw zijn de meeste modellen ruim boven de €1000 of €2000 euro maar tweedehands, nieuw bekleed al voor <€400 op te pikken met hooguit wat gebruikerssporen aan de voeten. Wieltjes en dergelijke zijn allemaal goedkoop te krijgen dus laat je daar niet door afschrikken.

Ik was zo dom om ooit €2199 te betalen voor een Girsberger Diagon Executive...

[ Voor 5% gewijzigd door Typhone op 07-02-2018 09:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Zie ik toch toevallig na een Google dat ik hier op het werk op een Ahrend 220 zit (nee niet 2020). Zou dat dan ook een goede stoel moeten zijn? Want voor mij zou ik hem niet boven 'acceptabel' scharen.

En dat blijft mijn probleem: Wat is nu het verschil tussen een stoel die bedoelt is om 6 uur op te zitten en eentje die bedoelt is om 8 uur op te zitten? Volgens de medewerker van Staples de instelmogelijkheden. Maar ik zit niet te wachten op een verstelbare zitting als een andere stoel in zijn vaste instelling gewoon prima zit (overigens heeft mijn nieuwe wel een verstelbare zitting :P).

Ik vind het dan ook niet nodig een Ikea Markus als rommel neer te zetten. Hij had voor mij dus twee minpuntjes waarom ik hem niet gekocht had, maar verder zat hij prima. En ik heb er redelijk wat uitgeprobeerd, ook boven mijn budget. Waarvan sommige prima zaten, maar er ook genoeg waren die bedoeld waren voor 8 uur gebruik per dag, maar ik niet blij van werd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BdK9001
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19:32

BdK9001

Kalm aan en rap een beetje

Kijk ook eens op marktplaats. Een huisgenootje van me heeft daar een keer een nauwelijks gebruikte Ahrend 230 vandaan gehaald voor nog geen €70. Dan heb je wel alle verstelbaarheid die je kunt willen (hoewel ik deze niet geweldig vind zitten).

Ik zit thuis op de Ikea Milberget (inmiddels al aan de tweede tweedehands daarvan), daarop houd ik het makkelijk een hele dag vol zonder klachten. Vriendin heeft aan haar bureau de Markus staan, maar daar ben ik na 5 minuten echt klaar mee. Op werk zit ik op een Samas Drabert Entrada, die ik met mijn leven bewaak omdat langzaamaan alle stoelen worden vervangen door Ahrend 2020's. En die zijn echt een drama! Rugleuning kan in de veerstand, of in 1 van 5 vooraf ingestelde hoeken, waarvan 1 te rechtop is, en de rest te schuin. Om van de 'lendensteun' nog maar te zwijgen. Ik heb er een weekje of 2 op gezeten, maar had daarna dusdanige rug-en nekklachten dat ik maar snel ergens een Drabert vandaan getrokken heb

[ Voor 5% gewijzigd door BdK9001 op 07-02-2018 09:19 ]

Geheel tactloos? Nee hoor ik heb tweetakt en viertakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan-marten
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09-05 23:03
Ik heb geen ervaring met de Ikea Markus, wel met 3 Ikea stoelen (Flintan/Nominell en Volmar).

Die stoelen zitten wel lekker hoor maar de gasveer gaat na 2 jaar lekken. Je zakt dan gewoon naar beneden na een tijdje. Niet irritant als je er maar een uurtje op zit maar een dag werken is gewoon wat minder prettig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasche
  • Laatst online: 01-05-2024
Bokkie schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 17:08:
Je krijgt waar je voor betaald

In die prijsklasse is de Ikea markus zoals eerder genoemd een goede keuze imho.
Nadeel is inderaad geen in hoogte verstelbare leuningen en geen echte kantel/hoek aanpassing van rugleuning.

Als je heel veel in je bureastoel zit, kan je beter doorsparen en echt een goede stoel halen.

Zelf zit ik dusdanig veel in mijn bureaustoel, dat ik zodra ik budget heb gewoon voor een Herman Miller Aeron ga (wel refurbnished) En ik doe daar dan de hoofdsteun bij. Kost een paar duiten, maar als je echt veel in je stoel zit zou ik het zeker overwegen.
Dit in een notendop. Voor een handjevol uren per week is een Ikea bureaustoel prima, maar zodra je van plan bent serieus tijd door te brengen op de stoel doe je er goed aan om er ook serieus geld in te steken. Daar krijg je net als met een goed bed + matras echt geen spijt van.

Zelf heb ik het geluk gehad om een tijdje op een Herman Miller te mogen werken op kantoor en n.a.v. die ervaring heb ik voor thuis een Herman Miller Mirra 2 aangeschaft. Daar heb ik meer voor betaald dan voor mijn televisie, maar dat is het absoluut waard geweest.

Kijk eens of je een handelaar kunt vinden die overtollig kantoormeubilair verkoopt, daar kun je vaak goede stoelen vinden voor (relatief) goede prijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21:32

Typhone

Who Dares Wins

Sissors schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 09:16:

Ik vind het dan ook niet nodig een Ikea Markus als rommel neer te zetten. Hij had voor mij dus twee minpuntjes waarom ik hem niet gekocht had, maar verder zat hij prima. En ik heb er redelijk wat uitgeprobeerd, ook boven mijn budget. Waarvan sommige prima zaten, maar er ook genoeg waren die bedoeld waren voor 8 uur gebruik per dag, maar ik niet blij van werd.
Ahrend 220 is een uitvoering waar van alles in de configuratie mogelijk is. Dus een Ahrend 220 hoeft geen Ahrend 220 te zijn in de basis uitvoering. Een Ikea Markus kan rugleuning kantelen en that's it samen met hoog/laag. Geen armleggers die verstelbaar zijn, zitdiepte niet verstelbaar enz enz. Absoluut geen stoel om lang op te zitten. Ik heb zelf ook lang die stoel gehad maar voor een paar uurtjes gamen in de avond issie perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:10
Heb zelf de Ahrend 240 Centennial gehad, was comfortabel en goed afstelbaar maar op de lange duur zat hij toch niet fijn met een lange rit.
Uiteindelijk veel gezocht en van een particulier hier op practisch om de hoek een Areon overgenomen voor 320,- en nooit meer teruggekeken.
Je kunt ze vinden rond de 300,- zul je wel wat voor moeten struinen op MP, gewoon doen krijg je nooit spijt van.

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Typhone schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 09:59:
[...]

Ahrend 220 is een uitvoering waar van alles in de configuratie mogelijk is. Dus een Ahrend 220 hoeft geen Ahrend 220 te zijn in de basis uitvoering. Een Ikea Markus kan rugleuning kantelen en that's it samen met hoog/laag. Geen armleggers die verstelbaar zijn, zitdiepte niet verstelbaar enz enz. Absoluut geen stoel om lang op te zitten. Ik heb zelf ook lang die stoel gehad maar voor een paar uurtjes gamen in de avond issie perfect.
Maar mijn punt is dus: Dingen hoeven niet verstelbaar te zijn voor thuisgebruik, ze moeten goed zitten. Die Ahrend 220 is behoorlijk verstelbaar, maar overall vind ik hem gewoon niet geweldig zitten. Ook niet dat ik er pijn van krijg ofzo, maar voor mezelf zou ik hem niet kopen. Verstelbare armleuningen is bijna een eis voor mij, gezien ik die gewoon op de goede hoogte wil hebben gezien ik ze altijd gebruik. Bijna een eis voor mij, want als ik een stoel heb waar ze gewoon vast op de goede hoogte zitten vind ik dat ook prima. Net als alle andere dingen zoals zitdiepte, rug hoek, etc.

Mijn oude bureaustoel kon ik rug hoek niet aanpassen. Nooit een enkel probleem mee gehad, want die hoek was gewoon prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 09-05 12:35

psy

Ik heb thuis al heel lang een Ahrend 220 ooit nieuw gekocht bij Ahrend. Ik heb het altijd een heel fijne stoel gevonden en heb onlangs een nieuwe/gereviseerde zitting erop gezet, maar hij heeft in deze uitvoering een groot nadeel: er zit geen kantelmechanisme op. Nu is dat nog wel te doen, maar als je eenmaal een stoel hebt gehad met een fijn kantelmechanisme, zoals een BMA Axia, dan weet je dat dat veel fijner is.

Nu schijnen er ook 220's te zijn met kantelmechanisme maar die zijn dun gezaaid. En de opvolger 230 zit niet echt super en is waardeloos om in te stellen.

Ik ga dus mooi voor een BMA Axia als ik een tweede/andere bureaustoel nodig heb. De rest kan me echt gestolen worden.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nino_070
  • Laatst online: 09-05 16:31
Bad Brains schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 10:09:
Heb zelf de Ahrend 240 Centennial gehad, was comfortabel en goed afstelbaar maar op de lange duur zat hij toch niet fijn met een lange rit.
Uiteindelijk veel gezocht en van een particulier hier op practisch om de hoek een Areon overgenomen voor 320,- en nooit meer teruggekeken.
Je kunt ze vinden rond de 300,- zul je wel wat voor moeten struinen op MP, gewoon doen krijg je nooit spijt van.
Struinen valt wel mee hoor, kom er zo tientallen zoals deze tegen:
http://link.marktplaats.n...ttons&utm_content=app_ios

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:32

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Bij workbrands.nl (zit in eindhoven) zie ik refurb Aeron's voor onder de 500 gaan :)
Verder zelf ook te spreken over Interrstuhl. Altijd goede zit in gehad :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkie
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

Sissors schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 10:22:
[...]

Maar mijn punt is dus: Dingen hoeven niet verstelbaar te zijn voor thuisgebruik, ze moeten goed zitten. Die Ahrend 220 is behoorlijk verstelbaar, maar overall vind ik hem gewoon niet geweldig zitten. Ook niet dat ik er pijn van krijg ofzo, maar voor mezelf zou ik hem niet kopen. Verstelbare armleuningen is bijna een eis voor mij, gezien ik die gewoon op de goede hoogte wil hebben gezien ik ze altijd gebruik. Bijna een eis voor mij, want als ik een stoel heb waar ze gewoon vast op de goede hoogte zitten vind ik dat ook prima. Net als alle andere dingen zoals zitdiepte, rug hoek, etc.

Mijn oude bureaustoel kon ik rug hoek niet aanpassen. Nooit een enkel probleem mee gehad, want die hoek was gewoon prima.
De reden waarom verstelbaar goed is, is omdat dan iedereen hem naar eigen wens kan instellen.
Als je een goede stoel koopt, stel je hem 1x in en klaar :)

De kwaliteit zit hem in de stevigheid van de scharnieren en de instelbare delen.

| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaQ
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

JaQ

[url=“https://www.needforseat.de/en/commander-s-iii-182?c=27”]deze[/] heb ik al 3 jaar, vind ik prettiger dan de ahrend stoelen op kantoor.

Egoist: A person of low taste, more interested in themselves than in me

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Bokkie schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 20:57:
[...]

De reden waarom verstelbaar goed is, is omdat dan iedereen hem naar eigen wens kan instellen.
Als je een goede stoel koopt, stel je hem 1x in en klaar :)

De kwaliteit zit hem in de stevigheid van de scharnieren en de instelbare delen.
Nogmaals, want ik krijg het idee dat ik echt niet bij je door dring: Waarom zou ik hem naar wens willen instellen, als een andere stoel (goedkoper) is waar het gewoon ook goed is maar niet instelbaar? Natuurlijk, met instellen heb je meer kans dat je hem goed kan zetten, maar voor gewoon een consument is het geen noodzaak, als hij goed zit voor je, zit hij goed. Instelbaarheid hoort een middel te zijn, niet een doel op zich.

Voor een werkgever is het een ander verhaal, want die wil gewoon één type stoel kopen voor al zijn medewerkers, en die moet dus goed instelbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Chosen One
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 16:05

The Chosen One

Zie signature!

Ben zelf gisteren nog langs Ikea geweest en een Markus meegenomen.
Eerder een keer naar een 2e hands bureaustoelen winkel geweest maar daar wat het toch ook allemaal net niet.
Mijn huidige stoel van €100 (toen dertijd) is ook al 6-10 jaar oud of zo.

Volmar ook geprobeerd daar, (de €300 euro stoel) maar die vond ik zoveel minder zitten als de Markus, vooral de armleuningen vielen erg tegen.

Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sugarlee89
  • Registratie: November 2016
  • Niet online
Gebruik al 12 jaar een Ahrend m230, volgens mij nog steeds in productie.

• Pana
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07-05 15:00
Voor de Belgen en Noord Braband/Limburger onder ons, ED Furniture heeft al een tijdje Knoll Life Chairs op stock voor €150. Heb er zelf 1 waarvan ik zeer tevreden ben. Volledig aluminium onderbouw!

http://www.bureaumeubilai...e-bureaustoel-knoll-live/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterOomen
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 30-04 16:50
Een weirde vraag in de categorie 'niet geschoten, altijd mis': ik overweeg de stoel in de afbeelding tweedehands over te nemen. De verkoper heeft geen idee over het merk/type, maar misschien herkent iemand deze stoel toevallig? Dan kan ik even de specificaties enzo bekijken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/SXz0UVmgiUtBGla0y9Jeppm3/full.jpg

[ Voor 25% gewijzigd door WouterOomen op 03-03-2018 19:12 . Reden: Klungelen met de omvang van het plaatje... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-roenn
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20:38
Allereerst sorry voor de (tweede) topic-kaping, ik ben zelf ook op zoek naar een bureaustoel. Ik denk dat met mijn budget (max 200 incl. Btw) en wensen (degelijke stoel, verstelbare hoogte, rug, armsteun, zachte wielen voor harde vloer) ik wel uit moet komen bij een tweedehands zakelijke stoel bij bijvoorbeeld een Albeka, Desko of soortgelijke firma.
Op werk heb ik een Ahrend 230, opzich een redelijke stoel, genoeg verstel mogelijkheden (ben het er mee eens dat als een niet verstelbare stoel goed zit dit voor prive gebruik ook gewoon goed is) en comfortabele zit.
Deze gaan tweedehands vanaf 150 tot 300 (compleet nieuw gestoffeerd). Herman Miller heb ik ook enkele dagen op gewerkt, deze vond ik minder comfortabel zitten (oa hard zitvlak tov zacht kussen op de Ahrend), kan ook komen omdat de stoel van een collega was en ik deze niet heb versteld naar mijn eigen wensen. Deze doen qua prijs echter wel het dubbele van de Ahrend 230.
Ik kom ook heel veel Interstuhl tegen, deze heb ik nog niet in het echt gezien, maar zitten qua prijs op 50-75% van de Ahrend 230, heeft hier iemand ervaring mee?
Ik snap dat het een redelijk persoonlijke keuze is, en dat je het best kan gaan proefzitten maar ik denk dat deze tweedehands stoelenschuivers nou niet echt zitten te wachten op een kritische consument die na 10 stoelen te hebben geprobeerd één tweedehandsje aanschaft...

[ Voor 3% gewijzigd door J-roenn op 23-04-2018 08:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zwelgje_76
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19:44
J-roenn schreef op maandag 23 april 2018 @ 08:01:
ik denk dat deze tweedehands stoelenschuivers nou niet echt zitten te wachten op een kritische consument die na 10 stoelen te hebben geprobeerd één tweedehandsje aanschaft...
Toch is dat exact wat ik gedaan heb en ik werd heel normaal behandeld door de verkoper. Ik heb mijn Ahrend 230 bij www.albeka.nl gekocht (ik heb geen aandelen), Ze hebben een paar winkels waar ze gewoon een showroom hebben met gebruikt meubilair,

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pen en papier
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 01-11-2024
Ik heb een aantal jaren een zitbal (een yoga-bal van de Perry geloof ik) gebruikt. Een poos geleden hoorde ik een knal die ik niet begreep en ineens zat ik op de grond. Maar het is een jaar of 5 meegegaan. Wel in afwisseling met een echte bureaustoel, want het was soms prettiger om te wisselen.
Nu gebruik ik een tweedehands pianokruk.

Beide hebben geen armleuningen. Het ergonomische is wel de actieve zit omdat er geen rugleuning aan zit, de verstelbaarheid in hoogte, de wiebel-, hop- en draaimogelijkheid en het veranderen van gestoelte.
Pagina: 1