Toon posts:

OS opnieuw installeren vanaf een USB op een SSD

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een ASUS Z270-P moederboard.
Mijn OS (Windows 10) geeft alsmaar foutmeldingen, ik wil het opnieuw installeren.
Schone installatie dus.
Ik heb de USB "geladen" met de instructies van Microsoft.
Maar zelfs als ik in de BIOS zet dat de PC moet opstarten vanaf de USB blijft de PC opstarten vanaf de SSD.

De PC heeft een SSD (C:) en een HDD (E:)
Op E: heb ik al mijn data veilig gesteld.

Dus in theorie kan ik C: herformatteren en dan hopen dat de PC wel naar de USB zoekt om op te starten.

De ASUS helpdesk is er nog niet uit.
Weet iemand iets?

Dank
Peter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-10 21:37

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Tip. Koppel de hardeschijf los, start vervolgens van de USB stick op. Mogelijk te forceren door één van de F-toetsen in te drukken, welke exact ligt aan het BIOS welke gebruikt wordt op het moederbord. Formateer de SSD vanuit het Windows setup-programma. Dit zou het juiste resultaat moeten geven. De HDD kun je na de installatie gewoon weer aansluiten (er mogen geen systeem partities op de HDD komen of al staan, anders zal Windows altijd vanaf de HDD proberen op te starten).

[ Voor 7% gewijzigd door _Dune_ op 06-02-2018 16:22 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geforce5_guy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
1. Doe usb stick in de computer
2. Herstart de computer
3. druk op de delete of F2 knop tijdens het opstarten. Je komt dan in het start scherm van bios uit.
4. rechts zie je een lijstje bij Boot priority. Zorg dat je usb stick boven aanstaan (met uefi er bij ). Maar volgens mij start hij er al vanaf op als je er op klikt.

Tip zoals boven mij. Koppel de hardeschijf los.