Toon posts:

Bios checksum error?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Leute,

Ik heb een KT7 (non raid) en bij het opstarten vraagt ie naar de system diskette. Wel vaag, want ik niets met m'n computer uitgespookt.
Hoe kan ik dit oplossen?
bios is van award (256886190)

• Diamon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-08 13:00

Diamon

The Weird One

Ga naar het bios, en kies Bios Defaults.
Misschien dat het nu over is, die Checksum error.
Maar hij boot het OS geen eens :?

And The Only One

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan de bios niet eens inkomen :(
Dus laat staan, bios op defaults zetten. Heb overgens ook geprobeerd om de bios te resetten met de cmos jumper, maar dat was geen suc6. Hij vraagt namelijk nog steeds om de system diskette..

• Diamon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-08 13:00

Diamon

The Weird One

En booten met een bootflop kan wel.
Als het kan een kale, en geen Win98 geval.

And The Only One

• Apestaartje
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-01-2020

Apestaartje

Nee,geen muis-arm..

Hello...

Ik wil je niet zuur maken... ;)

Maar ik heb dit ook gehad,zonder dat ik wat aan m'n pc had gedaan.. (dacht ik) (8>

In mijn geval was het mijn CPU die begon af te takelen of liever gezegd begon af te brokkelen.. ;( :'( enz...
(dit door (te)veel "Croma" Orbje erop en eraf doen, inkleur-ellende enz..)

Alhoewel ik ook zulke "streken" ben tegengekomen na slecht inkleuren,of na verloop van tijd ná het inkleuren.

Ben toen ook bezig geweest met alle soorten biosjes erop te zetten, en in zijn stuiptrekkingen deed hij het de ene keer wel en de andere keer niet... ;)

Maar je moet ook uitkijken met een eventuele bootdiskette dat die wel 100% error free is,want door zo'n geintje heb ik ook een keer naar de importeur van Abit kunnen rijden voor een nieuw flashbios. |:(

De keer daarop heb ik hem gewoon van de harde schijf geflashed. (F8 --> alleen Dosprompt in veilige modus. )

Maybe heb je hier wat aan. (8>

X360 Gamertag : betelgeuze Spec 's PC:Sinclair ZX-81 16K-ram --90 min. cassettebandje-- 3Dmark score: 0,00000000000001 ---- Als het niet veranderd ! --- dan blijft het zo ! ---

• Lynx
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:23
Ik had 't ook maar toen hing mijn mobo tegen m'n kast aan |:(

dus kijk daar ook is naar.

Verwijderd

Topicstarter
Het is me gelukt!!
Ik heb gewoon van een bootable disk geboot. Daarna op m'n andere pc een bios-flash-bootable-disk gemaakt en daarna m'n bios geflasht.
Zo, heb ik dit probleem ook eens meegemaakt en ik weet ik weer wat ik in de toekomst moet doen als er nog een keer zoiets gebeurd.
Iig bedankt allemaal!
Pagina: 1