Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:28
Ik probeer mijn y-cam evo te benaderen via het ip adres dat ik hem in mijn router heb gegeven.
Er verschijnt netjes een pop-up voor inloggegevens, maar daar stopt het dan ook.
Volgens enkele websites moet het standaard admin / 1234 zijn.
De evo connecten via de app gaat wel gewoon nadat je een cloud account hebt aangemaakt. Maar ik wil hem uit de cloud houden en via LAN benaderen / streamen.

Wanneer ik y-cam hiernaar vraag krijg ik eigenlik een vrij kort antwoord: "cloud cameras zijn niet rechtstreeks te benaderen"

Dat waag ik dus te betwijfelen vanwege de pop-up van credentials...
iemand enig idee?

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

• Ordon
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 20-11 01:17
Heb hetzelfde probleem met enkele camera's van een kennis. Sinds Y-cam geen 7 dagen gratis opslag meer voorziet zijn de Y-CAM outdoor hd pro die hij heeft niet veel meer waard.
Wat Y-cam je vertelt is om je wandelen te sturen. Als ik /en/main.asp intyp achter het IP adres van de camera krijg ik het login scherm te zien van de Y-CAM Bullet HD 720 !!!

Enkele suggesties die ik gevonden heb om het paswoord te achterhalen (maar niet werken bij de outdoor hd pro):
  • GET request naar pagina ./en/account/accedit.asp?item=0 (in hete antwoord zou ergens het paswoord moeten vermeld staan)
  • sommige camera's zijn vatbaar voor de bug beschreven in CVS-2014-1900
  • andre zouden gevoelig zijn voor een bug SIK-2016-045 (zoeken in Google op 'SIK-2016-045 Gigaset smarthome camera vulnerability')
Hopelijk heb je meer geluk met jouw camera!

• vincent.vanneer
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 26-02-2024
Heb je hier al een oplossing voor gevonden?

Heb hier nog 2 y-cam's liggen die enkel verbinding maken met hun "fameuze" cloud en wil die eigenlijk gewoon lokaal kunnen benaderen.