Acties:
  • 0 Henk 'm!

• annuh
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 03-09 18:39
Beste tweakers,

Binnenkort gaan we verhuizen en ik ben op zoek naar een nette oplossing om naar de radio en Spotify te luisteren in de woonkamer en/of keuken.
Het is helaas niet makkelijk (zover ik weet) om kabels naar de keuken te leggen dus ik moet waarschijnlijk zoek naar draadloze speakers.

Ook zou ik graag een aparte receiver/tuner willen, om zonder telefoon/app de radio te bedienen en om eventueel de televisie aan te sluiten. Hierdoor valt Sonos af (AFAIK?).

Ik heb 2 oplossingen gevonden:
- Yamaha receiver met MusicCast (met draadloze speaker)
- Google Cast

In de PriceWatch staan mooie receivers met Google Cast ondersteuning categorie: Versterkers en receivers
Ik kan echter niet vinden of deze receivers alleen audio via Google Cast kunnen ontvangen of dat ze deze ook kunnen versturen naar Cast-speakers.

Weten jullie of Google Cast een goede oplossing is hiervoor? Of hebben jullie nog andere goede oplossing? :)
Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linius
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 05-02-2024
Als ik het goed begrijp wil je dus in de woonkamer bij de TV een receiver hebben staan die kan worden aangesloten op de TV. En je wil daar tevens radio mee kunnen luisteren zonder dat een app noodzakelijk is voor de bediening. Dat zou dan op zich elke willekeurige receiver kunnen zijn met radio ingebouwd. In de meeste moderne receivers zit standaard internet radio, welke is te bedienen met de afstandbediening van je receiver.

Als je vervolgens voor Denon/Marantz gaat heb je bij de line-up van dit jaar al Heos ingebouwd in je receiver. Dan zou het een logische stap zijn om in de keuken met de actieve speakers van Heos te werken. Daarmee kun je gewoon eenvoudig spotify en internetradio luisteren in elke ruimte in het huis.