plukken gras op nieuw bitumen dak

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goverman
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 27-05 19:42

Goverman

not loaded

Topicstarter
Hoi allen,

Afgelopen september is bij ons een plat dak vervangen. Ook is toen nieuw grind aangebracht. Vanochtend zag ik door het grind heen twee grasplukken... Ik heb ze geprobeerd weg te halen, maar ze waren een beetje vastgevroren. Ik zag nog wat wortels zitten en ook een paar kiemen.

De vragen: is dit schadelijk? En hoe kan ik dit probleem oplossen en (beter nog) voorkomen?

* uiteraard hebben we de dakdekker geappt, maar die reageert nu niet (is aan het werk nu). Dus daarom ook even hier zo :)

Alvast bedankt voor het meedenken!

Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Gras weghalen tussen het grind lijkt me gewoon standaard onderhoud. Onkruid moet je ook uit je tuin wegplukken. Er hoeven maar een paar graszaadjes te liggen en met de juiste weersomstandigheden groeit dat wel. Gras is volgens mij niet bepaald kieskeurig waar het groeit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 20:38
Goverman schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 12:08:

De vragen: is dit schadelijk? En hoe kan ik dit probleem oplossen en (beter nog) voorkomen?
Je kan het niet oplossen

Onkruid komt aangewaaid en komt overal op te liggen, beetje regen en zon erbij doen dan de rest
Het is verder niet schadelijk voor je dak, gewoon onkruid tussen het grind vandaan halen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• M4uSzi
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 02-02-2021
Even paar keer per jaar het dak op en het er tussen uit halen. En als je mos er tussen hebt even met een bladhark los harken (liefst op zonnige dag, gaat snel dood). Hoort bij je jaarlijks onderhoud. Hou je niet tegen. En maak je afvoertjes dan meteen even vrij. Van afval en grind. Zorgt dat water makelijker weg loopt.

PSN - M4uSzi // -

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cactusman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-09-2020

cactusman

nu met extra naalden

Niet met vorst op je dak komen dat is erger dan beetje gras... beetje gras en mos kan geen kwaad.. dat groeit op in het zand tussen het grind.

euhmmmm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S0epkip
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-05 17:07
cactusman schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 12:55:
Niet met vorst op je dak komen dat is erger dan beetje gras... beetje gras en mos kan geen kwaad.. dat groeit op in het zand tussen het grind.
Maar ook niet als het heel warm is! Dan is je bitumen te zacht en maak je er deuken in.

PVO

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pirke
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:43
Groen dak is ook mooi ;)

Afbeeldingslocatie: https://www.groenehartmedia.info/wp-content/uploads/2017/11/30.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meddle
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15-05 14:04

meddle

:o

Ieder jaar het grind een beetje omharken helpt wel tegen gras of mos. Haal het hier eigenlijk alleen weg bij de afvoer naar de regenpijp, omdat je anders een verstopping kan krijgen.

specs PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M4uSzi
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 02-02-2021
Zo is het zeker mooi. Tot je als Dakdekker naar een lekkagemelding moet, en je dit ziet. Dan is het niet zo leuk meer :'(

PSN - M4uSzi // -

Pagina: 1