Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• video-kaart
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 17-06 11:23
Jongens,

Ik stuite pas op dit probleem.

Ik heb sinds pas een nieuwe 5.1 home cinema de LG LHB725W (met Wifi). Nu dan deze heb ik via een optical kabel naar mijn computer geconnect.
Het probleem is dat hij wel 5.1 audio over de kabel heen er weer communiceert alleen geen dolby sound, ter wel mijn home cinema dit wel ondersteund.

Er zou normaal gesproken een tapje dolby bij de eigenschappen van het afspeel apparaat komen te staan die ontbreekt bij mij.

Hebben jullie hier ervaring mee? zou fijn zijn als dit probleem opgelost wordt!

Alvast bedankt voor uw reactie.

Met vriendelijke groeten,

Erik

Update 06-02-2018: Link naar mijn pc build: https://nl.hardware.info/...184/pc---gaming---monster

[ Voor 8% gewijzigd door video-kaart op 06-02-2018 12:11 ]

Beste antwoord (via video-kaart op 23-03-2018 15:24)

• Nibbz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:45

Nibbz

Postmaster General

FeaR schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 14:44:
[...]

Of je sluit de PC aan met HDMI op de LG, via HDMI is dergelijke software niet nodig.

[...]

Via de TV is vragen om problemen. Er zijn maar weinig TV's die surround geluid doorsturen via de S/PDIF Out. Mogelijk kom je met Dolby Digital 5.1 nog wel weg, maar DTS 5.1 ga je niet redden. Plus dat games via HDMI in LPCM zijn en dat stuurt een TV niet door via S/PDIF Out.
Dan heb ik mazzel met mijn samsung tv denk ik :). Die stuurt alles door (DD5.1 en DTS). Maar ben het wel met je eens. Deze setup werkt alleen, als de TV zonder problemen alles kan forwarden. Heb hierboven ook een oudere samsung staan.. die stuurde idd geen DD en DTS door).

Vanwege die oude samsung, toen dus ook deze geluidskaart gehaald:
pricewatch: Asus Xonar DX/XD

Zou de problemen moeten oplossen :)

[ Voor 18% gewijzigd door Nibbz op 06-02-2018 18:30 ]

13:37

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-07 22:56

Jag

Kan aan van alles liggen. Je moet allereerst een film afspelen met Dolby digital audiotrack. En dan moet je in je player vaak nog bitstreaming aanzetten voor ac3 (en dts). Aanrader is media player classic home cinema.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:39

timovd

Voorsprong door techniek

Weet je zeker dat het geen Dolby HD is? Dat gaat nl niet over S/P-DIF; wel over HDMI.

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• video-kaart
Ja heb ik al eerder geprobeerd dan pakt hij wel gewoon mijn dts stream. Alleen vond ik het heel raar dat de dolby optie in mijn driver venster en bij afspeel apparaten niet te voorschijn komt. Waardoor ik dan in games zoals bijv. rainbow six siege de dolby optie niet kan aanvinken!

[ Voor 20% gewijzigd door video-kaart op 06-02-2018 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• video-kaart
Deze versies van dolby ondersteun hij allemaal: Dolby Digital, Dolby Digital Plus, Dolby Pro Logic II, Dolby TrueHD, DTS, DTS HD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nibbz

Nibbz

Postmaster General

Ik kan het mis hebben, maar om het via een optische aansluiting te doen, zou je geluidskaart Dolby Digital Live moeten ondersteunen.

Via je TV kan het geloof ik wel (hdmi van pc naar tv, in tv, signaal door laten sturen via optische aansluiting, en dan zou je reciever ook het dolby embleem tonen (of DTS), dus PC --[hdmi]--> TV --[optisch]--> reciever )

[ Voor 8% gewijzigd door Nibbz op 06-02-2018 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• video-kaart
Ik heb het ook geprobeerd om het via hdmi pass through te doen maar dat heeft ook niet geholpen. Wat toen de setting was is:

PC -> HDMI in -> Home cinema -> HDMI out -> beeldscherm

Ps. mijn setup bevat geen TV!

[ Voor 39% gewijzigd door video-kaart op 23-03-2018 15:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nibbz

Nibbz

Postmaster General

video-kaart schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 13:09:
Ik heb het ook geprobeerd om het via hdmi pass through te doen maar dat heeft ook niet geholpen. Wat toen de setting was is:

PC -> HDMI in -> Home cinema -> HDMI out -> beeldscherm

Ps. mijn setup bevast geen TV!
Owh daar had ik overheen gelezen, zonder TV heb je niet zoveel aan mijn vorige post :p.

Dan word het denk ik een nieuwe geluidskaart

Ik dacht dat ik een Creative Xonar DGX hiervoor gebruikte, maar helemaal zeker weet ik dat niet (zie geen DDL staan bij de specs, en mijn geluidskaart heeft ook een aparte stroomconnector op de kaart, die zie ik daar ook niet). Zal vanavond anders wel even kunnen kijken (het was een cheap geluidskaartje, wellicht proberen waard)

[ Voor 7% gewijzigd door Nibbz op 06-02-2018 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• video-kaart
Dus mijn moederbord ondersteunt dolby niet ofzo? of hoe zit dat! En ik zal ook eens gaan kijken naar een geluids kaart

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nibbz

Nibbz

Postmaster General

video-kaart schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 13:33:
Dus mijn moederbord ondersteunt dolby niet ofzo? of hoe zit dat! En ik zal ook eens gaan kijken naar een geluids kaart
Het is een poosje geleden dat ik er mee bezig was, maar het heeft er mee te maken, dat DD5.1 wel werkt, als je het van een DVD zou afspelen. Echter games / alles binnen windows, is niet in DD5.1, dat moet on-the-fly gecreerd worden. Daar komt Dolby Digital Live dan bij kijken, die kan dat voor je doen (het is ook een optie die je aan moet zetten in de control software bij de geluidskaart, mits aan.. komt het geluid van alle kanten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• video-kaart
Oke super bedankt voor je hulp!
Ik dat kaartje bestellen en ik ga het eens proberen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nibbz

Nibbz

Postmaster General

video-kaart schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 13:38:
Oke super bedankt voor je hulp!
Ik dat kaartje bestellen en ik ga het eens proberen!
Wacht! ik moet ff kijken of dat nou wel de kaart was of niet :p. Ik heb er meerdere thuis liggen. 1 daarvan die heeft iig Dolby Digital Live

Ik weet iig dat het een creative is, maar niet of het de Xonar DXG is, of een afgeleide hiervan. (zit op werk dus kan dat nu niet checken, je hebt ze trouwens in verschillende smaken, PCI-E of PCI)

[ Voor 102% gewijzigd door Nibbz op 06-02-2018 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• video-kaart
Als je dat zou willen doen zou super zijn! :)

Btw PCI-e heb ik nog 3 sloten van vrij en PCI nog 2 dus kan allebei

[ Voor 48% gewijzigd door video-kaart op 06-02-2018 13:45 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02:19
Dolby Digital Live! dan wel DTS Connect heb je alleen nodig als je in games on the fly Dolby Digital dan wel DTS gemaakt wil hebben. Omdat games interactief zijn is er geen vaste audio track mogelijk en moet het daarom on the fly gebeuren met een dergelijk stukje software. In een film/serie is het geluid statisch en bevat het bronbestand een Dolby 5.1 of DTS 5.1 track. Die zou je bitstream moeten kunnen vesturen naar de LG waar de LG de track dan decodeert en zal herkennen als Dolby Digital of DTS. Hoger kom je niet door het optisch aansluiten. Als het met films/series niet werkt zou ik het in de instellingen van de gebruikte mediaspeler zoeken. Staat de instelling voor audio uitvoer daar op bitstream?

Bovenstaande geldt alleen voor S/PDIF, als je via HDMI aansluit heb je dergelijke software niet nodig. Maar de essentie is wat je doel is: games of films/series.

[ Voor 15% gewijzigd door FeaR op 06-02-2018 13:57 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• video-kaart
Hoi FeaR,

Bedankt voor je reactie! voor films en series weet ik hoe het opgelost moet worden. mijn doel nu is om het ook werkend te krijgen in games. volgens DarkUnreal kan dat opgelost worden met een geluidskaart!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02:19
video-kaart schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 14:05:
Bedankt voor je reactie! voor films en series weet ik hoe het opgelost moet worden. mijn doel nu is om het ook werkend te krijgen in games. volgens DarkUnreal kan dat opgelost worden met een geluidskaart!
Of je sluit de PC aan met HDMI op de LG, via HDMI is dergelijke software niet nodig.
Nibbz schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 13:07:
Via je TV kan het geloof ik wel (hdmi van pc naar tv, in tv, signaal door laten sturen via optische aansluiting, en dan zou je reciever ook het dolby embleem tonen (of DTS), dus PC --[hdmi]--> TV --[optisch]--> reciever )
Via de TV is vragen om problemen. Er zijn maar weinig TV's die surround geluid doorsturen via de S/PDIF Out. Mogelijk kom je met Dolby Digital 5.1 nog wel weg, maar DTS 5.1 ga je niet redden. Plus dat games via HDMI in LPCM zijn en dat stuurt een TV niet door via S/PDIF Out.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• video-kaart
Via HDMI krijg ik de dolby optie ook niet te zien! En komt nog eens bij dat een geluids kaart tegen woordig ook niet zo veel kost dus lijkt mij dat toch een prima optie?

Dat HDMI probleem heb ik al eerder in een topic gegooit:
Homecinema via HDMI op pc aangesloten pakt geen DTS

[ Voor 28% gewijzigd door video-kaart op 06-02-2018 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• video-kaart
Zouden jullie mij nog wat advies willen geven bij het uit zoeken van een geluidskaart?

Ik ga vanavond even proberen of HDMI het als nog gaat doen vanuit mijn gtx 1060 naar mijn reciever en anders ga ik toch over op een geluidskaart!

Dit zou een mogelijkheid kunnen zijn om mijn probleem te fixen:
https://forum-en.msi.com/index.php?topic=283155.0

Ik ga het vanavond proberen!

[ Voor 70% gewijzigd door video-kaart op 06-02-2018 17:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 879781

Je zou dit eens moeten proberen:

1. Go to the device manager. under monitors I had 2 ( alienware and generic PnP).

2. Do a manual driver update (Browse my computor for driver software) for the generic PnP

3. Select "let me pick from a list of device drivers on my computers"

4. Uncheck "show compatible hardware"

5. Select "(standard monitor types)"

6. Choose the proper "(Digital Flat Panel ...)" I chose Digital Flat Panel (1920x1080 60Hz)

7. Install

8. Enjoy 5.1 audio from your receiver

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Nibbz

Nibbz

Postmaster General

FeaR schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 14:44:
[...]

[...]

Dan heb ik mazzel met mijn samsung tv denk ik :). Die stuurt alles door (DD5.1 en DTS). Maar ben het wel met je eens. Deze setup werkt alleen, als de TV zonder problemen alles kan forwarden. Heb hierboven ook een oudere samsung staan.. die stuurde idd geen DD en DTS door).

Vanwege die oude samsung, toen dus ook deze geluidskaart gehaald:
pricewatch: Asus Xonar DX/XD

Zou de problemen moeten oplossen :)

[ Voor 18% gewijzigd door Nibbz op 06-02-2018 18:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• video-kaart
Ik heb gister nogmaals geprobeert om het via HDMI voor mekaar te krijgen! is helaas niet gelukt :-(

Heb deze geluidskaart besteld:
https://azerty.nl/product...r-dx-geluidskaart-24-bits

Nu hopen het mijn probleem oplost!

Allemaal bedankt voor jullie hulp!

Mvg,

Erik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• video-kaart
Ik wil even melden dat het probleem idderdaad is opgelost door middel van een geluidskaart met daarop dobly live of DTS connect.

Super bedankt allemaal voor jullie hulp!

Groeten,

Erik :)
Pagina: 1