Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JelleGouds
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 13-01-2022
Sinds enige tijd geleden laad mijn accu niet meer. Ik ben al druk bezig geweest met zoeken op internet maar alle oplossingen die ik tegen kom werken niet. Op het moment dat de kabel uit de laptop gaat valt ook de laptop direct uit. Als de laptop uit staad laad deze ook niet. Zowel onder windows 10 als in Linux Mint geeft de os aan dat de accu niet laad. Tijdens het starten van de Laptop geeft hij deze melding: Your battery has expired permanent failure and needs to be replaced. Hij wordt wel herkend onder Linux Mint. Deze info heb ik over de accu:

upower -i /org/freedesktop/UPower/devices/battery_BAT1
native-path: BAT1
vendor: SANYO
model: PABAS0241231
serial: 41167
power supply: yes
updated: Tue 06 Feb 2018 09:39:47 AM CET (117 seconds ago)
has history: yes
has statistics: yes
battery
present: yes
rechargeable: yes
state: charging
warning-level: none
energy: 0 Wh
energy-empty: 0 Wh
energy-full: 39,5604 Wh
energy-full-design: 72,36 Wh
energy-rate: 0 W
voltage: 7,672 V
percentage: 0%
capacity: 54,6716%
technology: lithium-ion
icon-name: 'battery-caution-charging-symbolic'

Ik hoop dat een van jullie misschien nog iedeën of oplossingen heeft aangezien een nieuwe OEM accu al snel 225,- euro kost.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Aliewware M14x uit 2014.
Windows 10
Linux Mint 18.3

Beste antwoord (via JelleGouds op 28-06-2018 11:54)

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19:16

Tens

No 24 hours, no 3 or 100 days.

Replace direct of 123accu kunnen meestal direct leveren.
De accu heeft nog een spanning van 7,6V wat klinkt als dood idd.
Er kan een cel kapot zijn, of de diepontladingbescherming is geactiveerd.
Er zijn wel tutorials te vinden om dit te doen, maar als één van de 6-7 jaar? oude cellen dood is zal er wrs snel nog eentje sterven, en kan je nog een keer.

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banshee
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17-02 09:56
Klinkt idd als gewoon een dode accu, maar zo duur zijn die toch niet?
https://www.amazon.com/Sl...3_ttl?_encoding=UTF8&s=pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JelleGouds
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 13-01-2022
Via Amazon en Ebay zijn ze inderdaad vrij goedkoop om aan te komen. Echter gaat het daar volgens mij niet om originele of OEM accu's. Daarnaast ben ik erg nieuwsgierig of er toch niet iets aan te doen is.

Een nieuwe accu kopen ongeacht de prijs is zo gedaan. Maar als er nog wat uit te halen valt is dit wel mooi mee genomen. Aangezien de accu zelf nog op %55 procent capaciteit zit. Lijkt het mij meer een software matige blokkade die optreed. En als dat al is waarom zou dat dan zijn.

Als ik het vergelijk met de MacBook accu van mijn vriendin die is inmiddels 6 jaar oud en die is ook met 40 min leeg. Met een nieuwe is dat zo opgelost maar die laptop functioneert nog wel als de kabel er uit gaat.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19:16

Tens

No 24 hours, no 3 or 100 days.

Replace direct of 123accu kunnen meestal direct leveren.
De accu heeft nog een spanning van 7,6V wat klinkt als dood idd.
Er kan een cel kapot zijn, of de diepontladingbescherming is geactiveerd.
Er zijn wel tutorials te vinden om dit te doen, maar als één van de 6-7 jaar? oude cellen dood is zal er wrs snel nog eentje sterven, en kan je nog een keer.

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor