Toon posts:

HELP! Processor d00d???

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Lo Guys,

heb dus 1Ghz nieuwe AVIA-core processor en had die al tijdje stabiel op 1,33Ghz lopen door 10*133Mhz. Ik had hem al eens op 10,5*133Mhz=1,4Ghz laten lopen, maar dan werd ie toch wat instabiel.
Nou wou ik het nog eens proberen door het voltage te verhogen naar max. 1,85V. Ik nogmaals multiplier op 10,5 gezet en FSB nog op 133Mhz. Netjes 1,4Ghz bij 't opstarten, maar helaas hij hing op het laatste moment van win2k pro opstarten ;(
Toen dacht ik, nou misschien werkt 10*140 wel beter. Ik instellen en pc aanzetten.... gebeurt nix... :? Ik owjee. Ik snel weer 10*133Mhz gezet... nog steeds nix :? :? Ik owjee en snel hem op default 10*100 gezet.... NOG NIX :? |:(
Ik heb nog ander geheugen geprobeerd omdat ik d8 misschien is no-name geheugen f*cked door 140Mhz te laten lopen, maar dat helpt nog niet :(

De voeding gaat aan, me ThermoEngine gaat volop draaien, maar ik hoor geen piep of nix :(

Dit betekent dat ik me 1Ghz TB heb verneukt (op een rare manier) :?

• Veen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:48
Tja, het lijkt erop dat ie zo dood is als een pier...

maarja, nu koop je toch een 1,3 Ghz voor 325,- ofzo :) hoef je ook niet zo ver over te klokken :)

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 13 juli 2001 12:59 schreef Steel-Frog het volgende:

maarja, nu koop je toch een 1,3 Ghz voor 325,- ofzo :) hoef je ook niet zo ver over te klokken :)
Sja, maar dan moet je mij maar eens vertellen wat ik hemelsnaam fout heb gedaan. Eerst startte hij zelfs win2k @1,4Ghz zonder problemen op. Nu @ 1,85V hangt ie bij 't opstarten en dan is 10*140 fataal :? :?

ps. kan ik ook niet door de koeler eraf te halen op één of andere manier zien dat me proc. kapot is :?

Verwijderd

WAt wel eens wil helpen is om hem even uit te laten staan of een paar keer te resetten.
Dit werkt bij mij wel.
Anders moet je ff je bios clearen met jumper ofzo. Ik weet bijna zeker dat je proc niet dood is.
Heb ik nl. ook wel al een paar keer gehad, dan zit je wel ff te zweten. Maar bij mij was er niks aan de hand. En is al een paar keer gebeurd.
Je comp. trekt het dan gewoon niet.

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:31

mvds

Totally awesome!

Misschien doe jij niets fout, maar is je CPU gewoon te warm geworden en doorgefikt.

Verwijderd

|:(

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 13 juli 2001 13:02 schreef obsidian het volgende:
Misschien doe jij niets fout, maar is je CPU gewoon te warm geworden en doorgefikt.
uh.. sure met me High Speed 7300rpm fan ThermoEngine zeker waarmee ie @1,33Ghz nie eens boven de 45 graden kwam ;)

Verwijderd

bios clearen!
stroom eraf......jumpertje eruit
paar min. wachten en klaar!
heb dit namelijk erug vaak gehad.

Verwijderd

gecondoleerd
Op vrijdag 13 juli 2001 12:59 schreef Steel-Frog het volgende:

natuurlijk moet je wel ver overclcoken, overclcoken tot vlak voor hij instabiel loopt en dan beter gaan koelen, Die-Hard toch?

enehh gewoon ff garantie... nieuwe halen ;)

Verwijderd

Op vrijdag 13 juli 2001 13:06 schreef paria het volgende:
bios clearen!
Idd. En dan doet iet weer ;)

• maddog_rvo
  • Laatst online: 08-04 14:13
zoals de rest al zei bios clearen of computer aan en paar x resetten of allebei, gewoon van alles proberen, lijkt me sterk dat ie naar de haaien is

/edit
denk dat ik maar eens een typ cursus ga nemen, ben veel te langzaam met typen, nouja ik maak tenminste geen typos
/edit

Verwijderd

Topicstarter
Jezus wat een wisselende en vaak onduidelijk indirecte antwoorden O-)

Ik zal dat stroom eraf en (bios) resetten nog eens proberen :*

Verwijderd

idd, bios reset en klaar

Verwijderd

Topicstarter
Heb met mijn mobo (zie signature) ff zo'n grote platte batterij onderaan eruit gehaald en er weer in gedaan (ik kon niet in 't boekje vinden hoe je het bios kon resetten).

Toen pc aangezet en voilá. Hij 'deed' het weer. Alleen nou hing ie weer precies hetzelfde bij het einde van het opstarten bij het laden van MBM :(
Ik ok, dat proggie gaat bij 't opstarten eruit, eerst resette........ wéér hetzelfde probleem. Hij doet weer nix meer :(

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

LoL jullie Amd aanhangers kunnen wel een sleutelhanger winkel gaan beginnen :+

Was ie al een jaar oud? Neej? Mooi, garantie.. en breek niet nog ff je core voor je gaat... nix aan het handje.. :)

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! of kijk hier op YouTube.

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 13 juli 2001 13:26 schreef nigelator het volgende:
LoL jullie Amd aanhangers kunnen wel een sleutelhanger winkel gaan beginnen :+

Was ie al een jaar oud? Neej? Mooi, garantie.. en breek niet nog ff je core voor je gaat... nix aan het handje.. :)
Ga jij ff snel je Intel Processor in z'n gat neuken zeg :(

ps. ik heb nog eens die batterij eruit gehaald en erin, maar dit keer geen effect. Hij doet nix meer :?

Verwijderd

Je bent dus echt een loser als je een cpu zelf verkloot en dan nog garantie gaat claimen... :r

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 13 juli 2001 13:33 schreef Bunny het volgende:
Je bent dus echt een loser als je een cpu zelf verkloot en dan nog garantie gaat claimen... :r
Ik zou het wel proberen zeg...

MAAR hij doet 't weer. Heb bios gereset met jumpertje en nou draait ie gewoon weer goed @1,0Ghz @25 graden >:)

ps. nou maar eens heel voorzichtig 10*133Mhz proberen waar ie eigenlijk gewoon perfect 100% stabiel op draaide :*

• F.U.B.A.R
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-07 22:15
Heb al 3 keer mijn mobo verneukt, 1 bord heb ik al terug gekregen onder garantie, het 2e kan ik ook inwisselen en voor het 3e moet ik ff een RMA opsturen.

Moeten ze maar degelijk materiaal maken! :P

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 13 juli 2001 13:53 schreef F.U.B.A.R het volgende:

[..]

Heb al 3 keer mijn mobo verneukt, 1 bord heb ik al terug gekregen onder garantie, het 2e kan ik ook inwisselen en voor het 3e moet ik ff een RMA opsturen.

:D LOL :D En hoe verkloot je je mobo :?

Verwijderd

En toch wel lichtelijk gestoord als je dat niet zou doen. :9~

Verwijderd

Op vrijdag 13 juli 2001 13:53 schreef F.U.B.A.R het volgende:

[..]

Die van mij was na het 1X overclocked te hebben naar 1.4 meteen dood.... Feitelijk bleek hij semi-DOA te zijn... Hoop gedoe nog om garantie te krijgen ook.

• F.U.B.A.R
Op vrijdag 13 juli 2001 14:10 schreef Locutus-of-Borg het volgende:

[..]

:D LOL :D En hoe verkloot je je mobo :?
1e Abit KT7: multiple puncture wounds met een grote platte schroevendraaier! :D Ik was nog niet zo bedreven in het verwijderen van een heatsink en de klem van mijn CoolerMaster was heel stijf. Ben ik 4-5 keer eraf geknald en op het mobo terecht gekomen.
Dus, mobo terug naar de winkel, veel geduld gehad (het was tijdens de feestdagen eind 2000 gebeurd) en een nieuwe gekregen.
2e Abit KT7: 2 keer hetzelfde gedaan als vorige bord, en toen heeft hij nog 4 dagen gedraaid. Daarna had ik een 80mm fan met een fanduct op de heatsink geplaatst en toen ik het gevaarte terug op het bord had, deed hij nix meer. :?
Ik had geen zin om weer helemaal met de PC naar Zoetermeer (SWW) te gaan, dus heb ik een hele zielige mail naar Abit gestuurd en kreeg ik een RMA-aanvraagformulier. Volgende week opsturen! :)
Abit KT7-RAID: ik heb nu een GlobalWin WBK38 met Delta 60HP en die fan sluit ik niet rechtstreex op het mobo aan. Toen ik het bord had geïnstalleerd, piepte hij 4 keer lang en schakelde de PC uit. Ik las op internet dat dat zou kunnen omdat het BIOS geen fan RPM ontvangt. Dus had ik een "normale" fan aan de header gehangen. PC aangezet en toen gebeurde het ...
Ik kwam op een moment van onoplettendheid met de fan waarop een grill zat (met moeren en bouten vastgezet) tegen de PC-kast aan.
Gevolg: mooie vonken en de PC viel uit. Mobo helemaal dood! Maar ik krijg lekker een nieuwe! :) :) :)

• GambitRS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

ff goed onthouden:
Als door nieuwe overclocksettings de pc het spontaan niet meer doet, dan is dus niet je processor kapot. De lui die zeiden dat dat wel het geval was hebben er of helemaaaaaal geen verstand van of halen gewoon een geintje met je uit (denk toch echt het eerste). Het ligt meestal altijd aan het feit dat die standaardinstellingen niet terug worden gezet als je pc niet meer opstart na overclock settings te veranderen. Als je gewoon ouderwets jumpers en dipswitches zou gebruiken dan komt dit dus nooit voor.

Die bios settings zijn gewoon niet goed, als ik bv mijn voltage van 1.75 op 1.70 zet doet ie het goed totdat ik opnieuw opstart.... dan loopt ie vast en als ik ga kijken waarom blijkt dat ie de voltage op 1.5 had gezet.... wtf?? met jumpers kan ik zo vaak opnieuw opstarten als ik wil, de bios verneukt de settings nmlk niet meer >:)

MechWarrior || Monsters Game

• F.U.B.A.R
Op vrijdag 13 juli 2001 14:50 schreef Dangerclose het volgende:

[..]

Die van mij was na het 1X overclocked te hebben naar 1.4 meteen dood.... Feitelijk bleek hij semi-DOA te zijn... Hoop gedoe nog om garantie te krijgen ook.
Ik heb mijn KT7-RAID gewoon DOA verklaard. Ik vond het wel jammer voor die winkel: ik wist niet zeker of mijn KT7 dood was, dus vroeg ik of ik dat bord ff kon lenen om te kijken of het zo was. En als het zo was zou ik hem kopen.
Maar omdat die gast niet met een stock werkt (en dus het bord moest bestellen) kreeg ik een MSI K7T Turbo dat hij dan voor dezelfde prijs zou terugkopen als hij de KT7-RAID had. Gelukkig had ik de MSI nog toen de KT7-RAID eraan ging.

Maar ja, nu moet hij weer bestellen enzo, en hij had het al zo druk met zijn nieuwe site: www.overclocking.be...

Verwijderd

LOL... ik heb pas een proc. en een Mobo (tegelijk) verkloot! ;)

Een TB 1,33GHz en een K7T-Turbo, door er een kutkoelertje (daul-fan heatpipe)op te monteren i.p.v. de EP5-6I11 van CoolerMaster (AMD recommeded).

Hij werd nogal warm met het warme weer, en ik kreeg van m'n baas de opdracht om het met die pokkekoeler te proberen.
Ik zei nog tegen mijn collega's dat ik mijn peuk op zou vreten als hij met die koeler de tempratuur lager zou krijgen en ik kreeg dus gelijk! >:)

CPU doorgebrand (binnen 30 sec.) en Mobo verkloot! :(
Maar het is dus echt niet moeilijk...
Athlon's worden nu eenmaal warm, en je hebt goede koeling nodig om dat binnen de perken te houden.
Of je moet voor een tragere en duurdere PIII kiezen of een zeer dure P4.
Dan kies ik toch voor betere koeling, en gaat 'ie naar de klote door oververhitting, dan maar een nieuwe (je koopt toch 2 athlon 1GHz' voor de prijs van 1 PIII-1GHz)

Verwijderd

Topicstarter
Maar waarom lukt me die 1,4Ghz nou niet :?

Bedoel warmer dan 45 graden wordt ie echt nooit @1,33Ghz, dus dan moet 1,4Ghz toch nog wel lukken :? Mja... ga het nu nie meer proberen O-)

• Vincent17
  • Laatst online: 19-07 00:20
Op vrijdag 13 juli 2001 14:54 schreef F.U.B.A.R het volgende:

[..]

1e Abit KT7: multiple puncture wounds met een grote platte schroevendraaier! :D
>:)

Verwijderd

Idd we kunnen wel een Sleutelhanger bedrijf beginnen. Ik heb al een Duron 650 omzeep geholpen. AMD zuigt je kan zeggen wat je wilt. Intel all the way. Enige reden waarom ik AMD is omdat het Cheap. Niet zo zeer door de prestatie van dat dingen. Dan spreek ik niet eens over de stabiliteit die zuigt meer en een fragile core

Intel R0x0r en 4MD is Zuig>:)

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 13 juli 2001 23:31 schreef insane het volgende:
Idd we kunnen wel een Sleutelhanger bedrijf beginnen. Ik heb al een Duron 650 omzeep geholpen. AMD zuigt je kan zeggen wat je wilt. Intel all the way. Enige reden waarom ik AMD is omdat het Cheap. Niet zo zeer door de prestatie van dat dingen. Dan spreek ik niet eens over de stabiliteit die zuigt meer en een fragile core

Intel R0x0r en 4MD is Zuig>:)
wow jij zet 'm ff op [flame-mode] zeg...., maar je kunt lullen wat je wil, al die sleutelhangers worden veroorzaakt door overklokken.... en je gaat mij niet vertellen dat je door overklokken een intel proc. nie kunt slopen |:(

AMD is nou eenmaal geliefd en gewild vanwege het overklokken, dit brengt echter ook grote risico's met zich mee waardoor het idd nogal vaak fout gaat :D

Verwijderd

Dat is geen flame, maar is gewoon waarheid. Een Intel processor gaat minder snel kapot.

Heb laatst zelf nog iets geks meegemaakt:
Net een 2e hands Mobo+proc+geheugen gekocht in computer gemonteerd en aangezet. ff SOF gespeeld, maar hij bleef constant hangen. Dus ik start opnieuw op en ben wat gaan inetten, terwijl m'n }:O rustig doorgraasd op volle snelheid. blijft ie na een half uur weer hangen. Heb ik m'n kast maar eens opengeschroefd, bleek de koeler het niet te doen (connector was kapot, had de verkoper al gezegd, maar had ik niet aan ged8) Proc was wel gloeiend heet, maar werkt nog steeds zoals je aan m'n sig ziet. :)

• RUXperienced
  • Laatst online: 24-06-2024
Pffff, AMD processoren zwak??

Als je de mishandelingen bekijkt die mijn Duron-650 heeft moeten doorstaan, dan lijkt t daar toch niet op.
Zo is er al een stuk van de core af, is ie erg warm geworden tijdens een mislukt zelfbouw waterkoel projectje en is t aantal keren dat ie te hoog geklokt was al niet meer te tellen.
Toch start mn comp elke keer weer braaf op.

Verwijderd

Waarom oragiseren we geen workshop:
Hoe maak ik mijn processor 'net' niet (of net wel) kapot :+
Dan weten we gelijk of AMD of Intel de stevigste proc's maakt ;)

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 13 juli 2001 23:19 schreef Locutus-of-Borg het volgende:
Maar waarom lukt me die 1,4Ghz nou niet :?

Bedoel warmer dan 45 graden wordt ie echt nooit @1,33Ghz, dus dan moet 1,4Ghz toch nog wel lukken :? Mja... ga het nu nie meer proberen O-)
Iemand hier nog ideeën over :?

WOW, WTF.... kan eraan liggen dat ik nu de bovenkant van de processor/koeler open is en dat het buiten wat is afgekoeld, maar dan nog.... me temp is nu full load (voor nu al 15 min lang!) nog maar 34 graden! en dat @1@1,33Ghz met AVIA-core :7 >:)

ps. nou moet 1,4Ghz toch binnen handbereik zijn :?

update

40 min full load, nog steeds @ 34 graden Celcius :7

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 14 juli 2001 01:08 schreef Locutus-of-Borg het volgende:
ps. nou moet 1,4Ghz toch binnen handbereik zijn :?

update

40 min full load, nog steeds @ 34 graden Celcius :7
Iemand :?

Verwijderd

Topicstarter
Mmmm ok heb toch nog maar eens 10,5*133=1,4Ghz geprobeerd en nou start ie win2k gewoon goed op....

alleen als ik MBM5 open dan zie ik bij
'Total numbers of readouts: 50' staan na al 5 min, dat lijkt me niet goed (wat het ook mogen betekenen :? )
Daarnaast wil dat proggie Prime95 om me proc. eens een tijdje full load te draaien z'n test niet beginnen ;( Hij zegt:'SUMOUT error occured' :?

ps. nu met kast open wordt de processor nie warmer dan 35 graden :*

• Frenkpie
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-08 10:31

Frenkpie

"Crocs Rule !"

misschien es proberen die proc bij een vriend ofzo in zijn S A mobo te doen. kun je checken of je proc kapot is en je frot dan even zijn proc in jouw mobo

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 14 juli 2001 14:58 schreef frenkpie het volgende:
misschien es proberen die proc bij een vriend ofzo in zijn S A mobo te doen. kun je checken of je proc kapot is en je frot dan even zijn proc in jouw mobo
Hijs nie kapot, @1,33Ghz doet ie 't perfect :P

• kEUS
  • Laatst online: 10-07 15:51

kEUS

eeeeeeeehhhhh 'mmmke

Op vrijdag 13 juli 2001 13:06 schreef paria het volgende:
bios clearen!
vooral die optie stroom eraf is een must. komt door ATX. Als je de stekker er niet uittrekt, reset je bios niet.

een schoner internet begint bij jezelf

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 14 juli 2001 10:23 schreef Locutus-of-Borg het volgende:
Mmmm ok heb toch nog maar eens 10,5*133=1,4Ghz geprobeerd en nou start ie win2k gewoon goed op....

Maar dat proggie Prime95 om me proc. eens een tijdje full load te draaien wil niet zo'n test beginnen ;( Hij zegt:'SUMOUT error occured' :?

ps. nu met kast open wordt de processor nie warmer dan 35 graden :*
Iemand hier nog ideeën over :?

ps. 11*133Mhz=1,463Ghz post ie niet ;( maar 10,5*140=1,47Ghz post ie wel, maar dan krijg ik disk errors, alsof me HD de hoge PCI-speed nie aankan ofzo (heeft toch nix met elkaar te maken :? )

ps. ik krijg 'disk error occured, please press ctrl+alt+del' :?
ps.2 of ik krijg blauw scherm bij win2k opstarten dat er misschien iets mis is met de HD :? :?

Verwijderd

Topicstarter
Soz, 2x ;(

Verwijderd

Topicstarter
Niemand :?

Verwijderd

je IDE loopt wel op de PCI bus dus dat is niet zo gek, maar normaal gesproken is dat helemaal geen probleem, wat voor'n schijf heb je? verder is het misschien wel gewoon dat je proc niet verder KAN

PS: IO voltage al wat verhoogd?

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 15 juli 2001 20:41 schreef Hiro Shima het volgende:
je IDE loopt wel op de PCI bus dus dat is niet zo gek, maar normaal gesproken is dat helemaal geen probleem, wat voor'n schijf heb je? verder is het misschien wel gewoon dat je proc niet verder KAN

PS: IO voltage al wat verhoogd?
IO voltage? bedoel je voltage op max 1.85V zetten? heb ik al geprobeerd....

zie signature, IBM 40GB 60GXP 7200rpm, verder wist ik niet dat je proc. ook een limiet had ook als de temp laag blijft :?

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 15 juli 2001 22:23 schreef Locutus-of-Borg het volgende:

[..]

IO voltage? bedoel je voltage op max 1.85V zetten? heb ik al geprobeerd....

zie signature, IBM 40GB 60GXP 7200rpm, verder wist ik niet dat je proc. ook een limiet had ook als de temp laag blijft :?
Niemand :?

Verwijderd

Topicstarter
Mmm hij draait nu ook ineens stabiel @1,4Ghz :7
Pagina: 1