Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xDariius
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 25-02 17:45
Hallo,

Op 18 januari heb ik mijn diploma gekregen voor MBO Audiovisueel Vormgeven en ben ik ook uitgeschreven bij de school. Dit heb ik allemaal netjes doorgeven aan DUO. Tot mijn verbazing zag ik dat ik alsnog de rest van het schoolgeld voor het hele jaar moest betalen (ik betaal in termijnen). Nu lijkt het mij sterk dat ik schoolgeld moet betalen terwijl ik niet eens meer daar een studie loop.

Hoe moet ik dit aanpakken? Het is namelijk best dom om geld te betalen terwijl ik al ben afgestudeerd.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-06 22:11
DUO bellen en ze dit vertellen.

The devil is in the details.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Mvdbeld
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21:38
Toch knap dat je MBO hebt gehaald zonder google:
https://www.duo.nl/partic.../lesgeld-terugkrijgen.jsp

[ Voor 28% gewijzigd door Mvdbeld op 05-02-2018 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eppo ©
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Volgens mij kan je het achteraf terugvragen:
https://duo.nl/particulier/lesgeld/lesgeld-terugkrijgen.jsp

Maar ik zou sowieso even Duo bellen, hun weten het 100% zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizza_Boom
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 06-06 14:11
Ik gok dat dit hetzelfde gaat als in het HBO: Je betaald eerst en achteraf wordt dat alles in 1x verrekend. Ergens rond de zomer krijg je dus gewoon vakantiegeld ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trucker Her
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03-06 19:33

Trucker Her

Someone ate my cookie :(

Pizza_Boom schreef op maandag 5 februari 2018 @ 23:42:
Ik gok dat dit hetzelfde gaat als in het HBO: Je betaald eerst en achteraf wordt dat alles in 1x verrekend. Ergens rond de zomer krijg je dus gewoon vakantiegeld ;)
Niet helemaal waar. Ik heb in dit zelfde schuitje gezeten.
Mits je in Januari uitgeschreven bent moet je lesgeld terug krijgen.
Als je later dan 1 maart bent uit geschreven (even uit mn hoofd) krijg je niets meer terug, dan vervalt dat recht
Er is een sweetspot tussen de 2, waarbij je recht hebt op overbrugging tussen MBO en HBO, EN lesgeld terugkrijgt. Maar die exacte datum durf ik je zo even niet meer te noemen. Maar dat is bij mij gebeurd.

Gestoord word je toch...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xepos
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 06-06 19:04
Trucker Her schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 00:00:
[...]

Niet helemaal waar. Ik heb in dit zelfde schuitje gezeten.
Mits je in Januari uitgeschreven bent moet je lesgeld terug krijgen.
Als je later dan 1 maart bent uit geschreven (even uit mn hoofd) krijg je niets meer terug, dan vervalt dat recht
Er is een sweetspot tussen de 2, waarbij je recht hebt op overbrugging tussen MBO en HBO, EN lesgeld terugkrijgt. Maar die exacte datum durf ik je zo even niet meer te noemen. Maar dat is bij mij gebeurd.
Nee is anders nu heb het nog net gedaan. Je kan elke maand uitschrijven zolang het maar voor juli is. En voor elke maand dat je dan niet ingeschreven staat krijg je 1/12e deel van het collegegeld terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trucker Her
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03-06 19:33

Trucker Her

Someone ate my cookie :(

Xepos schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 00:04:
[...]

Nee is anders nu heb het nog net gedaan. Je kan elke maand uitschrijven zolang het maar voor juli is. En voor elke maand dat je dan niet ingeschreven staat krijg je 1/12e deel van het collegegeld terug.
Neen, zie onderstaande quote van DUO website:
Wanneer krijg ik iets terug?
Schrijf je je vóór 1 mei uit? Dan kun je in de volgende gevallen lesgeld terugkrijgen:

Je hebt je diploma behaald.
Je stapt tijdens het schooljaar over naar een opleiding waarvoor je wettelijk cursusgeld moet betalen (bijvoorbeeld bbl of deeltijd).
Je gaat scheiden of je ouders gaan scheiden en daardoor ben je niet in staat de lessen te volgen.
Je bent zwanger.
Je kunt door (ernstige) medische omstandigheden het schooljaar niet afmaken.
Je partner of een familielid wordt ernstig ziek.
Bij overlijden van je partner of een familielid.
En hoeveel je terug krijgt is afhankelijk van de maand waarin je uitschrijft, maar niet 1/12e deel:
Hoeveel krijg je terug?
Hoeveel je terugkrijgt, hangt af van je uitschrijfdatum bij de school. In de tabel staat hoeveel je terugkrijgt als je het lesgeld al volledig betaald hebt.

Uitgeschreven in Teruggave 2017-2018
Augustus € 1.137,00
September € 1.137,00
Oktober € 852,75
November € 758,00
December € 663,25
Januari € 568,50
Februari € 473,75
Maart € 379,00
April € 284,25
Mei € 0,00
Juni € 0,00
Juli € 0,00

Gestoord word je toch...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Heb zelf me op tijd uitgeschreven en stufi stopgezet, ik was in Februari al klaar maar diploma half Maart. kreeg tot eind maart Stufi van DUO wat ze later hebben teruggevraagd. Dat gaat gek genoeg niet op de schuldenhoop maar willen ze inene direct hebben. Je krijgt het dus terug in jouw geval maar ze willen waarschijnlijk automatisch die termijn innen. Zou ff belletje plegen of mailtje sturen, dan weet je het zeker.

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LOTG
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 06-06 09:44
Dit krijg je zeer waarschijnlijk gewoon terug zoals hier boven beschreven. Ik vond het destijds vervelender tijdens mij stages. Je ziet als je geluk hebt 2x een docent maar betaald wel maanden schoolgeld terwijl je er niet bent.

En als je dan een docent nodig hebt is alles maar lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Er ontbreekt hier wat eigen inzet. Je had naar je school kunnen bellen, of naar DUO. Het antwoord wat ze aar geven is waarschijnlijk het juiste. Dit topic ga ik sluiten.

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.