Toon posts:

Windows 8 geraakt niet verder dan opstartscherm

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al een paar dagen het probleem dat mijn pc weigert op te starten. Als ik hem aanzet krijg ik nog het keuzescherm voor de bios maar als hij verdergaat herstart hij automatisch.
Ik heb al geprobeerd om met cd's en usb sticks een herinstallatie van windows te doen maar usb's vindt hij niet en met de windows discs blijft hij hangen in het "'Setup is checking hardware specifications" scherm.
Als ik in het bios menu geraak dan blijft hij ook hangen, het enige dat ik kan indrukken is ctrl+alt+delete waarna hij opnieuw opstart...
Ik heb al geprobeerd om alles met usb aansluitingen uit de pc te halen, alsook de hdd's maar niets werkt, hij blijft gewoon vastlopen.
Indien iemand me zou kunnen helpen, zou het enorm gewaardeerd worden, ik ben echt ten einde raad.

Mijn specs;
Gtx 750 Ti
8Gb Ram
Foxconn H-Alpinia-RS780L-uATX mobo
AMD Phenom II X6 1035T
Seagate 2Tb Hdd

--EDIT--
Hij loopt dus ook vast in het bios scherm zelf, als ik op F10 druk om naar het bios scherm te gaan zie ik de klok nog een paar seconden wegtikken waarna alles stilvalt.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2018 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggy_NL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14-08 14:22
Probeer de harde schijf eens te ontkoppelen en kijk dan eens of je wèl netjes de BIOS in komt. Een stuks hardware kan namelijk best naar zijn naar de rest van je systeem toe, wanneer deze aan het overlijden is. Je PC ziet liever iets wel of niet. Niet iets dat half antwoord geeft... want daar gaat je PC dan op lopen wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08:58

nelizmastr

Goed wies kapot

Tijd voor de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

Eerst alles afkoppelen wat niet nodig is om in de BIOS te komen zoals HDD, CDROM, insteekkaarten etc.

[ Voor 7% gewijzigd door nelizmastr op 05-02-2018 21:35 ]

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik geraak niet in de bios dat is het probleem, heb alles al afgekoppeld en alles geprobeerdt maar tevergeefs 5sec na het opstarten loopt alles vast.
Ga nu als laatste hulpmiddel proberen om de thermische pasta eens te vervangen daarna weet ik het niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebbe broersma
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 13-12-2021
heb je nog een andere pc staan? ik zou zeggen probeer daar je HDD in te stoppen kijken als hij dan ook vast loopt? zo ja dan is je Windows beschadigd of je HDD stuk. mocht dit niet het geval zijn dan zou ik de pc even verder onderzoeken miszien je ram? of processor die moeilijk doet??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heb net de koelpasta van de cpu en gpu vervangen maar heeft geen effect gehad. Heb ook al de ramlatjes eens van plaats gewisseld maar niks helpt. Aan de HDD zelf lijkt ook niks te schelen aangezien deze op andere systemen zonder enkele problemen opstart. Nu dacht ik dat mijn bios drivers misschien veroudert zijn maar aangezien hij geen usb's herkent/detecteert ben ik dus ten einde raad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 00:37
Je kunt de BIOS opnieuw flashen als laatste redmiddel. Mocht dat niet helpen dan vrees ik dat je moederbord aan het overlijden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TonyZh
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 31-10-2022
Het zou te maken kunnen hebben met de nieuwe Meltdown en Spectre update. Sommige Apparaten doen het daarna het niet meer. Mijn laptop deed het ook niet meer daarna en had ook een AMD CPU (A8). Dus als je nog je Pc kunt terugzetten naar een oudere versie dan zou het kunnen dat het wel weer werkt. Mijn laptop deed het weer prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Jah, het probleem is gewoon dat ik niet verder kom dan de BIOS zelf, 3-5 seconden na het verschijnen van de BIOS loopt alles vast en kan ik niets meer aanklikken, hij loopt vast zowel in de BIOS als in het gewone windows startscherm.

--EDIT--
De BIOS flashen zit er dus ook niet in aangezien deze niet reageert na 2-3 seconden

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2018 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 00:37
Het enige wat ik nog kan verzinnen is om via boot order menu (F11 op mijn moederbord geloof ik) proberen te booten van floppy of USB stick met flash tool en verse BIOS maar ik vrees dat het einde oefening is voor je moederbord. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordLister
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 27-09 11:33
Een corrupt BIOS zou misschien de oorzaak kunnen zijn. Een nieuw BIOS plaatsen zou een optie kunnen zijn. Zelf heb ik een zeer goede ervaring met https://www.mobilehardware.nl/
Pagina: 1