Hallo Tweakers,
Kunnen jullie mij helpen met een keuze probleem daarom vraag ik advies van jullie.
Ik bewerk momenteel al 4k beelden van de;
DJI P4P 60FPS
GoPro Hero 4 Black 30FPS
Apple iMac 27Inch 5K + Final Cut Pro X
Maar nu komt het.. meer klanten vragen op totale product video’s in 4K voor beurs doeleinde. Dus wordt het tijd om de 1080p camera te upgraden naar 4K.
Ik film nu meteen Canon maar omdat deze kwalitatief niet tippen aan de camera’s van Sony of Panasonic.
Ik heb zelf al rond gekeken op YouTube en dan is het Panasonic GH5
voor en na ook de Sony A7s en de A7sII komen vaker na voren.
Ik ga sowieso met een externe Atomos recorder filmen zodat ik kan filmen in ProRess 422HQ
Min en plus punten
Panasonic GH5
Slechte autofocussysteem
Betere accu dan Sony
Kleine Sensor
60FPS filmen
Geen Externe recorder voor 30FPS
Sony A7S
Grote sensor beter in donkere situaties
Korte accu duur
30 minuten hack door Atomos
Altijd een Atomos nodig gelimiteerd tot 30FPS
Alles wat ik film is in de agrarische sector heel afwisselend de ene keer sta ik in het veld in de stront in de volle zon morgen bij de haven van Antwerpen en Rotterdam met regen en de andere keer sta ik in een donkere loods voor een promotie shot van een nieuw product.
Wat is volgens jullie de beste keuze voor mij?
Bedankt voor je tijd en hulp!
Kunnen jullie mij helpen met een keuze probleem daarom vraag ik advies van jullie.
Ik bewerk momenteel al 4k beelden van de;
DJI P4P 60FPS
GoPro Hero 4 Black 30FPS
Apple iMac 27Inch 5K + Final Cut Pro X
Maar nu komt het.. meer klanten vragen op totale product video’s in 4K voor beurs doeleinde. Dus wordt het tijd om de 1080p camera te upgraden naar 4K.
Ik film nu meteen Canon maar omdat deze kwalitatief niet tippen aan de camera’s van Sony of Panasonic.
Ik heb zelf al rond gekeken op YouTube en dan is het Panasonic GH5

Ik ga sowieso met een externe Atomos recorder filmen zodat ik kan filmen in ProRess 422HQ
Min en plus punten
Panasonic GH5
Slechte autofocussysteem
Betere accu dan Sony
Kleine Sensor
60FPS filmen
Geen Externe recorder voor 30FPS
Sony A7S
Grote sensor beter in donkere situaties
Korte accu duur
30 minuten hack door Atomos
Altijd een Atomos nodig gelimiteerd tot 30FPS
Alles wat ik film is in de agrarische sector heel afwisselend de ene keer sta ik in het veld in de stront in de volle zon morgen bij de haven van Antwerpen en Rotterdam met regen en de andere keer sta ik in een donkere loods voor een promotie shot van een nieuw product.
Wat is volgens jullie de beste keuze voor mij?
Bedankt voor je tijd en hulp!