Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Upgrade naar een 4K camera

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• WildBilly
  • Registratie: februari 2018
  • Laatst online: 09-02 09:41
Hallo Tweakers,

Kunnen jullie mij helpen met een keuze probleem daarom vraag ik advies van jullie.

Ik bewerk momenteel al 4k beelden van de;
DJI P4P 60FPS
GoPro Hero 4 Black 30FPS

Apple iMac 27Inch 5K + Final Cut Pro X >:)

Maar nu komt het.. meer klanten vragen op totale product video’s in 4K voor beurs doeleinde. Dus wordt het tijd om de 1080p camera te upgraden naar 4K. :*)

Ik film nu meteen Canon maar omdat deze kwalitatief niet tippen aan de camera’s van Sony of Panasonic.

Ik heb zelf al rond gekeken op YouTube en dan is het Panasonic GH5 8)7 voor en na ook de Sony A7s en de A7sII komen vaker na voren.

Ik ga sowieso met een externe Atomos recorder filmen zodat ik kan filmen in ProRess 422HQ

Min en plus punten

Panasonic GH5

Slechte autofocussysteem
Betere accu dan Sony
Kleine Sensor
60FPS filmen
Geen Externe recorder voor 30FPS

Sony A7S

Grote sensor beter in donkere situaties
Korte accu duur
30 minuten hack door Atomos
Altijd een Atomos nodig gelimiteerd tot 30FPS

Alles wat ik film is in de agrarische sector heel afwisselend de ene keer sta ik in het veld in de stront in de volle zon morgen bij de haven van Antwerpen en Rotterdam met regen en de andere keer sta ik in een donkere loods voor een promotie shot van een nieuw product.

Wat is volgens jullie de beste keuze voor mij?

Bedankt voor je tijd en hulp! _/-\o_

Alle reacties

• ppatrick
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 21-02 14:01
De GH5 heeft wel goede stabilisatie weet niet hoe belangrijk dat voor je is. Misschien moet je ook naar de GH5S kijken deze heeft meer de nadruk op filmen dan de normale GH5

• sys64738
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 21-02 18:19

sys64738

Press play on tape

De GH5 kan 4:2:2 10bit intern opslaan for what it's worth. De vraag is dan of je nog een Atomos nodig hebt (tenzij je echt losse monitor wilt hebben).

Autofocus in video is inderdaad niet zo best met de GH5. Maar de stabilisatie is weer super. En die kleine sensor zul je echt alleen merken bij echt donkere situaties. Als je betere low light performance wil, is de GH5s een optie maar dan verlies je wel de stabilisatie.

gijspeijs.com | 500px | Flickr | GX8 - Oly 40-150mm F2.8 - Lumix 12-35mm F2.8 - Lumix 20mm F1.7 II - Oly 45mm F1.8

• Universal Creations
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 11:21
Autofocus van de a7s(ii) tijdens video is ook niet bepaald goed te noemen....

Canon 5D2 | 40mm f/2.8 STM | 200mm f/2.8
Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8

• Frogmen
  • Registratie: januari 2004
  • Niet online
Je doet dit bedrijfsmatig waarom kijk je niet of je niet eerst een camera kan huren. En als je het alleen voor video gebruikt waarom dan niet een video camera. De reden waarom de foto cameras zo populair zijn voor video is de grote sensor en samen met je diafragma geeft dat heel veel controle over je scherpte diepte. Als je dat niet gebruikt zou ik voor een pure videocamera gaan.
Overigens snap ik niet waarom voor een beurs het 4K moet zijn maar goed dat is mijn idee. Kan je je Canon beelden niet upscalen?

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

• ppatrick
Voordeel van 4K is natuurlijk dat je stuk van beeld kan pakken en dat het dan nog steeds 1080 is.

• WildBilly
quote:
Frogmen schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 14:06:
Je doet dit bedrijfsmatig waarom kijk je niet of je niet eerst een camera kan huren. En als je het alleen voor video gebruikt waarom dan niet een video camera. De reden waarom de foto cameras zo populair zijn voor video is de grote sensor en samen met je diafragma geeft dat heel veel controle over je scherpte diepte. Als je dat niet gebruikt zou ik voor een pure videocamera gaan.
Overigens snap ik niet waarom voor een beurs het 4K moet zijn maar goed dat is mijn idee. Kan je je Canon beelden niet upscalen?
Nou nee upscalen ziet er niet uit. De beurzen lopen al wat verder dan 1080p enorme schermen met veel details.
En een gewone “status”camera heb ik niks aan er is veel stof in de landbouw ik moet snel kunnen wisselen van groothoek naar andere diverse lenzen daarom gebruik ik ook een speedbooster mede als protectie voor mij sensor ik kan geen onhandige video camera gebruiken omdat er ook in het veld word gevolgd met een dji ronin later op een quad. Ik wil daarom een compacte combinatie net als nu.

• WildBilly
quote:
Universal Creations schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 14:00:
Autofocus van de a7s(ii) tijdens video is ook niet bepaald goed te noemen....
Dat wist ik niet!

• ppatrick
Canon's zijn dacht ik beste in autofocus maar tenzij je een 5d mark 4 wil kopen heb je geen 4k. Film je veel vanuit de hand geschoten of is veel statief werk?

• WildBilly
Statief en stabilsator werk. Met de komst van de dji ronin meer stabilisatie werk

• ppatrick
Dan is de stabilisatie van de GH5 misschien niet toegevoegde waarde voor je. Kijk anders eens naar de vlog van Jon Olssen deze filmt alles met de GH5 YouTube: Jon Olsson

• AjDuLion
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 11:10
gh5

autofocus moet je niet gebruiken, neem een speedbooster knal er canon glas bovenop en leer zelf focussen.

op de gh5 is dit makkelijker dan de a7s (vanwege fullframe/crop)

de gh5 (of gh5s) zijn prima in gebruik kunnen intern opnemen codec is iets fijner proress is een extraatje maar kost je mega veel opslag (al kan je het wel weer makkelijker editten vanwege uncompressed)

staar je echt niet blind op autofocus hoe meer pro je gaat en je zult zien dat geen enkele camera überhaupt autofocus heeft.

Facebook - Twitter - Renderbeast- Twitch.tv - PSN

• ppatrick
Heb je al eens naar een Blackmagic gekeken misschien is dat wel iets voor je deze zijn behoorlijk pro

• WildBilly
Ik focus best veel handmatig bij de detail shots maar voor in het veld kun je niet kijken aan de stadse woorden omdat je handmatig focus ben j je niet pro.. want een machine handmatig volgen in korte shot gaat niet lukken in de agrarische sector vergeet het maar. Het is een aparte vak je moet snel handelen daarom wilde ik graag met een atomos werken zodat ik beter handmatig kan focussen kleuren instellen etc.. want op een 3inch scherm gaat het niet lukken.

Vandaar de externe recorder.

Ik heb Black Magic vorige maand gemaild maar die zeggen bijvoorbaat al neem geen black magic want wij hebben fans in onze camera’s wij hebben eerder gehad die deed reportage in Egypte over enkele opgraven die camera was in een week afgeschreven door stof in de fan en on herstelbaar stof in de sensor.

Ik vond het wel eerlijk van de fabrikant dat ze me het afraden.

De Panasonic GH5 kun je daarmee ook in een half verlichte loods filmen met weinig ruis?

• AjDuLion
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 11:10
quote:
WildBilly schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 21:49:
Ik focus best veel handmatig bij de detail shots maar voor in het veld kun je niet kijken aan de stadse woorden omdat je handmatig focus ben j je niet pro.. want een machine handmatig volgen in korte shot gaat niet lukken in de agrarische sector vergeet het maar. Het is een aparte vak je moet snel handelen daarom wilde ik graag met een atomos werken zodat ik beter handmatig kan focussen kleuren instellen etc.. want op een 3inch scherm gaat het niet lukken.

Vandaar de externe recorder.

Ik heb Black Magic vorige maand gemaild maar die zeggen bijvoorbaat al neem geen black magic want wij hebben fans in onze camera’s wij hebben eerder gehad die deed reportage in Egypte over enkele opgraven die camera was in een week afgeschreven door stof in de fan en on herstelbaar stof in de sensor.

Ik vond het wel eerlijk van de fabrikant dat ze me het afraden.

De Panasonic GH5 kun je daarmee ook in een half verlichte loods filmen met weinig ruis?
geen idee hoe ver jou ''machines'' staan maar ik zou het woord ''Infinity focus'' even opzoeken.

wat dingen waar je zeer zeker naar moet gaan kijken, ultra wides en infinity focus en je zal zien dat je met zulke shots (en zeker op een mft sensor) eigenlijk voor je verre shots bijna niet meer focussed.

Facebook - Twitter - Renderbeast- Twitch.tv - PSN

• ppatrick
Heb je al een keuze gemaakt?
Pagina: 1

Apple iPhone X Google Pixel 2 XL LG W7 Samsung Galaxy S9 Google Pixel 2 Far Cry 5 Microsoft Xbox One X Apple iPhone 8

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V. © 1998 - 2018 Hosting door True

*