Hulp bij Seagate ST3750528AS Barracuda 7200-12 data recovery

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xaicodog
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 12-02-2018
Beste

Ik heb een externe harde schijf van Packard bell (behuizing) maar binnenin zit een Seagate (specificaties hieronder).
Ik was echter zo lomp om deze schijf te laten vallen en uiteraard doet ze niets meer buiten 'tikken' :'( .
(klein detail (en ja dom 8)7 , ik weet het ondertussen 8)): gans mijn leven en vooral dat van de kinderen staat erop (fotos , films)

De schijven zelf zijn NIET beschadigd (niet te zien van krassen), enkel de leesarm is defect.
Nu hoop ik een soortgelijke schijf te vinden, waarbij we kunnen proberen om de schijven te 'transplanteren' in de (nog) werkende schijf.
(Tenzij iemand anders andere ideeën heeft)

Wie kan mij helpen aan een externe harde schijf van packard bell 750 GB.
Ze werd destijd verkocht via een aanbieding in het nieuwsblad of het laatste nieuws en je kon ze afhalen in Krefel.
Binnenin zit echter een Seagate met S/N 9VP09QLM ST3750528AS P/N 9SL153-515 Firmware cc44 Datecode 09455 Sllc code TK Barracuda 7200-12 750 GB.

Mogelijks kan ik een gelijkaardige schijf aankopen via bv amazon, maar de vraag is 1) betrouwbaar? 2) moet de schijf echt EXACT dezelfde zijn ? (serienummer? STnummer?)

Mijn EEUWIGE dank aan iemand die mij kan helpen (en eventuele kosten worden uiteraard ook vergoed)

Groeten
Annelies

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17:31

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Geen krassen? Dus al open geweest?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xaicodog
Iemand die wel verstand heeft van IT heeft ze voorzichtig opengemaakt (eerst de behuizing) en daarna de Seagate zelf en de schijven zijn in tact. Geen beschadigingen te zien. Hij stelde voor dat eventueel (!) een transplantatie in een identieke harde schijf mogelijk zou kunnen zijn. Klopt dit? Moet het dan een identieke seagate zijn? (zelfde serienummer? ...)
Bedankt alvast

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-09 09:43
Iemand met verstand van IT gaat schijven niet zelf open halen maar verwijst je door naar een recovery bedrijf als de data je dierbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xaicodog
kan je mij dan zo een recovery bedrijf aanraden aub?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-09 09:43
Aangezien het om een Seagate schijf gaat zou je deze kunnen proberen: https://www.seagate.com/nl/nl/services-software/recover/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xaicodog
Dankjewel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renault
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 12-09 21:49
En tussentijds voordat de schijf bij een datarecoverybedrijf is, NIETS meer met de schijf doen, ook niet aansluiten! Zelf iets proberen gaat in de praktijk niet lukken, professionele datarecovery is the way to go.
Reken op iets van 1000 Euro aan kosten ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TommyboyNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Bel harddisk-recovery.nl morgenochtend, meldt dat het om familiefoto's en video's gaat, EN dat je zelf de disk al open gemaakt hebt. Wellicht kunnen zij een prijs noemen.
Disclaimer: Ik heb daar tot 3 a 4 jaar terug gewerkt, maar heb er nu geen enkele binding meer mee.

Ik verwacht overigens dat geen enkele tent je meer "no cure, no pay" aan gaat bieden aangezien je zelf de disk al open gemaakt hebt. Dat is, afgezien van laten vallen, het domste dat je met een harde schijf kan doen.

Edit: eBay staat overigens vol met deze disks: https://www.ebay.nl/sch/i...0528AS&rt=nc&LH_PrefLoc=3
Als je bonuspunten wilt scoren bij een recoverybedrijf, koop je een disk met dezelfde site code, en een fabricagedatum die er zo dicht mogelijk bij ligt (zie http://www.bugaco.com/calculators/seagate_date_code.php). Deze uiteraard DICHT LATEN!

Edit2: Ik zou voor deze gaan: https://www.ebay.nl/itm/S...disco-rigido/253341364057 , en beginnen met een voorstel van €50.

[ Voor 36% gewijzigd door TommyboyNL op 05-02-2018 23:18 ]

Pagina: 1