MacBook herstellen via Internet Recovery geeft foutmelding

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik heb een Macbook Pro uit 2017 sinds een tijdje. Nu wilde ik de laptop naar "factory settings" zetten, helaas is dat helemaal fout gegaan en heb ik perongeluk de MacIntosh HD schijf gewist. Helemaal in de stress natuurlijk. Als ik nu mijn Macbook opstart krijg ik een zwart scherm met een draaiende wereldbol met daaronder de vraag of ik mijn internet wil aansluiten. Als ik dat doe dan krijg ik na het laden de foutmelding -3403F. Als ik de Macbook opstart met Option ingedrukt dan zie ik hetzelfde zwarte scherm maar met dit keer de schijf MacIntosh HD, zodra ik dat druk krijg ik een foutteken (Rondje met streep erdoorheen). Ik ben totaal geen kenner van Apple systemen en heb daardoor een grote fout gemaakt. Command +R werkt ook niet bij het opstarten.

Hopelijk kan iemand mij helpen!

Gegroet,

Joey

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinW
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 20:15
Als Internet Recovery (Option + CMD + R tijdens opstarten) niet werkt, dan zul je een installatie USB moeten maken. Daar heb je echter wel een andere Mac voor nodig. Instructies daarvoor vind je hier: https://www.appletips.nl/bootable-usb-stick-high-sierra/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0HAN
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 14-09 14:13

 MacBook Pro M1 (2021)  Mac Mini (2011)  iPhone 12 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
MelvinW schreef op maandag 5 februari 2018 @ 19:52:
Als Internet Recovery (Option + CMD + R tijdens opstarten) niet werkt, dan zul je een installatie USB moeten maken. Daar heb je echter wel een andere Mac voor nodig. Instructies daarvoor vind je hier: https://www.appletips.nl/bootable-usb-stick-high-sierra/
Mijn macbook heeft geen USB ingang helaas. Ik wou dat ik fotos kon plaatsen op dit forum maar helaas heb ik geen idee hoe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dit werkt dus niet omdat Option Command R niet werkt tijdens het opstarten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomas123
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 16-08 15:07
Verwijderd schreef op maandag 5 februari 2018 @ 19:58:
[...]

Mijn macbook heeft geen USB ingang helaas. Ik wou dat ik fotos kon plaatsen op dit forum maar helaas heb ik geen idee hoe!
Naar mijn weten wel, USB C.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinW
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 20:15
Verwijderd schreef op maandag 5 februari 2018 @ 19:58:
[...]

Je MacBook heeft wel een USB-aansluiting, maar dan in USB-C formaat. Even een adaptertje gebruiken, zodat je een USB-stick kan aansluiten. Als je er zelf niet uitkomt kun je eventueel ook naar een Apple Store gaan, die helpen je gratis. Bij een service provider kan het ook, maar die rekenen mogelijk geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomas123
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 16-08 15:07
Command + R moet je de geheletijd inhouden zodra je net op de opstart knop hebt gedrukt totdat je het recovery scherm ziet, vanaf daar kun je door middel van het ‘+’ weer een schijf aanmaken en macos weer installeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Klopt, het is op een of andere manier gelukt om op het scherm te komen met de Mac Os hulpprogramma's. Nu zit ik met het probleem dat als ik macOS High Sierra wil downloaden een foutmelding krijg: Er kan geen verbinding met de herstelserver tot stand worden gebracht.

Duurt ook extreem lang voordat time machine een reservekopie vind, voor zover ik weet heb ik die nooit gemaakt zelf of wordt dit automatisch gedaan?

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2018 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolvganger
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 15:23

Wolvganger

Do not eat the yellow snow.

Gebruik je toevallig ook een alternatieve dns of zit je achter een agressieve firewall? Lijkt alsof er iets wordt geblokkeerd.

"Hoe meer het kan, hoe sneller het stuk is."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan geen schijf EHBO uitvoeren op mijn Macintosh HD schijf omdat andere APFS-volumes zijn geactiveerd. Wat betekend dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolvganger
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 15:23

Wolvganger

Do not eat the yellow snow.

Klinkt alsof de schijf meerdere volumes heeft binnen de APFS container, omdat één daarvan in gebruik is kun je deze niet uitvoeren. Ik gok (ben ik niet zo goed in) omdat je nu de herstel partitie gebruikt om op te starten ipv de internet recovery.

"Hoe meer het kan, hoe sneller het stuk is."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het is gelukt! Ik kon MacOS niet installeren dus heb ik gekeken wat het probleem was, toen zag ik dat ik niet was verbonden met Wi-Fi. Nu heb ik dat gedaan en deed de installatie het. Althans daar is die nu mee bezig. Wil jullie enorm bedanken voor de hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RalphvdHulst
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 14-11-2022
Hi,
Ik heb zelfde foutmelding. Ik heb echter het probleem dat als ik met wifi wil verbinden, ik de melding krijg dat WPA2-toegangsgegevens op bedrijfsniveau zijn vereist. Dat betekent een gebruikers naam en een wachtwoord. Echter zit ik op een thuisnetwerk. Daar heb ik geen gebruikersnaam van. Alleen een wachtwoord.
Als ik kies voor "Verbind met ander netwerk..." dan wordt mijn SSID niet herkent en het IP-adres ook niet. Iemand een tip. Als ik de MAC-book verbind met mijn telefoon doet ie dat wel, alleen als ik dat OS C opnieuw wil installeren kan ik geen schijf kiezen.

Groeten Ralph

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VideoWolf
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-11-2024

VideoWolf

mijn viral video

RalphvdHulst schreef op maandag 14 november 2022 @ 20:45:
Hi,
Ik heb zelfde foutmelding. Ik heb echter het probleem dat als ik met wifi wil verbinden, ik de melding krijg dat WPA2-toegangsgegevens op bedrijfsniveau zijn vereist. Dat betekent een gebruikers naam en een wachtwoord. Echter zit ik op een thuisnetwerk. Daar heb ik geen gebruikersnaam van. Alleen een wachtwoord.
Als ik kies voor "Verbind met ander netwerk..." dan wordt mijn SSID niet herkent en het IP-adres ook niet. Iemand een tip. Als ik de MAC-book verbind met mijn telefoon doet ie dat wel, alleen als ik dat OS C opnieuw wil installeren kan ik geen schijf kiezen.

Groeten Ralph
Heb je dit nog kunnen oplossen, Ralph? Ik heb net een oude MacBook gekocht en heb exact hetzelfde probleem... :|

http://youtu.be/gEABifBgwi8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:42

nelizmastr

Goed wies kapot

VideoWolf schreef op maandag 3 juni 2024 @ 20:34:
[...]

Heb je dit nog kunnen oplossen, Ralph? Ik heb net een oude MacBook gekocht en heb exact hetzelfde probleem... :|
Nieuwere macOS installeren. Zie je geen schijf? Dan is de schijf kapot of hij is geformatteerd als APFS en je hebt een macOS versie van voor 10.13. In dat laatste geval schijfhulpprogramma openen en formatteren als macOS Extended Journaled.

Geen WiFi? Ethernetkabel aansluiten tot je ver genoeg geüpdatet hebt dat je weer mag verbinden of zet WPA3 uit op je router.

I reject your reality and substitute my own

Pagina: 1