Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaya10
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
Ik zoek een?

Toestel die mijn HTC One kan vervangen , deze werkt nog perfect enkel heb ik deze laten vallen.. Nieuw scherm kost 30 euro op eBay. Weet niet of het de moeite waarde is om dit nog te doen. Ik vind dat ik er nog een jaartje mee kan doen maar is vervelend met zo een kapotte scherm.

Minimaal 32GB geheugen
-4GB ram
Max 5,7 inch (met dunne schermranden natuurlijk)

Wat is je budget?

Max 400 euro

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......

Dagdagelijks gebruik.. ik maak heel vaak foto's dus is ook een van de belangrijkste opties...

Wat heb je zelf al gevonden?

Merkvoorkeur: HTC

HTC 10 ( 360 euro op Amazon)
(Beetje verouderd)

HTC U Play ( 200 euro)

LG G6
Motorola G5S Plus

Welke vragen heb je hier nog over?

Mijn voorkeur gaat echt naar de HTC 10, maar zou ook willen vragen wat jullie adviseren...

[ Voor 4% gewijzigd door Kaya10 op 05-02-2018 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ludwig005
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 22:29

Ludwig005

Ludwig005 - Verzonken in HW

#ProductPrijsSubtotaal
1HTC 10 Carbon Grey€ 359,-€ 359,-
1LG Q6 Zwart€ 209,90€ 209,90
1Samsung Galaxy A5 (2017) Zwart€ 285,95€ 285,95
1Xiaomi Redmi Note 4 (4GB intern, 64GB opslag) Zwart€ 214,74€ 214,74
1ZTE Axon 7 4GB RAM / 64GB ROM Grijs€ 304,03€ 304,03
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.373,62

Ik zou eens een kijkje nemen naar de huawri mate 10 lite. Helaas is deze 0,2 inch te groot maar hij biedt een hele hoop voordelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaya10
  • Niet online
Ludwig005 schreef op maandag 5 februari 2018 @ 20:21:
#ProductPrijsSubtotaal
1HTC 10 Carbon Grey€ 359,-€ 359,-
1LG Q6 Zwart€ 209,90€ 209,90
1Samsung Galaxy A5 (2017) Zwart€ 285,95€ 285,95
1Xiaomi Redmi Note 4 (4GB intern, 64GB opslag) Zwart€ 214,74€ 214,74
1ZTE Axon 7 4GB RAM / 64GB ROM Grijs€ 304,03€ 304,03
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.373,62

Ik zou eens een kijkje nemen naar de huawri mate 10 lite. Helaas is deze 0,2 inch te groot maar hij biedt een hele hoop voordelen.
Ben gene fan van Chinese telefoons, heb er veel te veel gedoe mee gehad met mijn zte nubia z9 mini

De LG Q6 vind ik best wel laag gesegmenteerd en heb ook een hekel aan de touchwiz van Samsung..

Andere opties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ludwig005

Ludwig005

Bekijk deze test dan
reviews: Vriendelijk geprijsde Androids - De felle strijd in de goedkope midd...
Chinaphones zijn niet zo slecht meer als je denkt. De samsung is de verliezer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazeykazeman
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 01-09 14:41
LG G6 is op dit moment scherp geprijsd, en een prima telefoon voor die prijs.
HTC is een uitstervend ras, dus als ik jou was zou ik niet teveel aan dat merk vasthouden. Mocht je per sé minder dan 400 euro willen uitgeven zou ik ook de Huawei Mate 10 Lite aanraden. Deze komt dan wel uit China maar is wel een andere klasse dan ZTE imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 13-09 13:48
kazeykazeman schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 10:24:
HTC is een uitstervend ras, dus als ik jou was zou ik niet teveel aan dat merk vasthouden.
Dat valt wel mee hoor, zeker aangezien Google tegenwoordig (of binnenkort) eigenaar is van HTC ;) Men roept sowieso al jaren dat HTC het niet lang meer maakt, maar ze zijn er nog steeds.

Je advies mbt de LG G6 kan ik mij helemaal in vinden, dat is uit het lijstje van de TS de meest interessante telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ludwig005

Ludwig005

De ZtE axon is een goede telefoon voor dat geld. Anders kan ik je de huawei mate 10 lite aanraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaya10
  • Niet online
kazeykazeman schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 10:24:
LG G6 is op dit moment scherp geprijsd, en een prima telefoon voor die prijs.
HTC is een uitstervend ras, dus als ik jou was zou ik niet teveel aan dat merk vasthouden. Mocht je per sé minder dan 400 euro willen uitgeven zou ik ook de Huawei Mate 10 Lite aanraden. Deze komt dan wel uit China maar is wel een andere klasse dan ZTE imho.
Ik ben erg te spreken over de kwaliteit van HTC waardoor het mijn voorkeur blijft.
De Huawei is zo'n 2cm groter dan mijn HTC One, zal een beetje te groot zijn...

Dus nu twijfel ik wel tussen de HTC 10 / LG G6 en de HTC U11 (2dehands of afwachten tot dat de prijs gaat zakken) Er zullen eind Q1 / begin Q2 heel wat telefoons uitkomen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaya10
  • Niet online
Ludwig005 schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 13:31:
De ZtE axon is een goede telefoon voor dat geld. Anders kan ik je de huawei mate 10 lite aanraden.
Heb enkele jaren geleden teveel gedoe gehad met ZTE , roms flashen , apps die niet werken et cetera. De Huawei vind ik net wat te groot ....

Toch bedankt voor uw advies!!

Wil je voortaan de wijzig-knop gebruiken? Twee posts onder elkaar plaatsen binnen 24 uur is niet toegestaan.

[ Voor 13% gewijzigd door rens-br op 08-02-2018 09:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kootstra
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-09 12:43
Eventueel goede optie is de Sony Xperia XA2, lijkt mij beter dan de Samsung A5 en LG Q6. Voordeel is ook nog eens dat er direct Android 8.0 op staat. Staat alleen 3gb ram op..

Bij mobiel nu via Tele2, maandelijks opzegbaar, 12€ per maand, 30€ aansluitkosten en dan €232 voor de telefoon. Heb je nog de thuiskopieheffing van €5,7 kom je op ongeveer €280 voor het toestel als je direct opzegt.

https://m.mobiel.nl/smart...4246%7Chc24-0_0%7Cpv-3578

LG G6 is inderdaad beter alleen denk ik dat de software ondersteuning bij Sony beter is.

[ Voor 10% gewijzigd door Kootstra op 08-02-2018 09:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• izzet3838
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 13-09 09:09
ik zou gaan voor de g6, eigenlijk zijn er smartphones goed genoeg voor lagere prijzen(huawei p smart),
maar op dat soort toestellen is de camera altijd middelmatig.

Als je student bent, of er eentje kent moet je weten dat studenten 10% korting krijgen op een oneplus 5t dan kost deze 450€ wat een beetje boven je budget is maar dan heb je wel meteen een toptoestel met een goede dubbele camera, wel heeft deze een 6" scherm dus dat moet je ook in rekening brengen.

11400 - RX 6800 | Kia EV6 Business plus long range rwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaya10
  • Niet online
izzet3838 schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 11:59:
ik zou gaan voor de g6, eigenlijk zijn er smartphones goed genoeg voor lagere prijzen(huawei p smart),
maar op dat soort toestellen is de camera altijd middelmatig.

Als je student bent, of er eentje kent moet je weten dat studenten 10% korting krijgen op een oneplus 5t dan kost deze 450€ wat een beetje boven je budget is maar dan heb je wel meteen een toptoestel met een goede dubbele camera, wel heeft deze een 6" scherm dus dat moet je ook in rekening brengen.
Ik lees hier en daar dat de telefoons van LG heel wat issues hebben sinds de LG G3... Ik ben zelf student, ik twijfel ook nog over de Oneplus 5T aangezien er eind dit kwartaal nieuwe telefoons gaat uikomen met S845...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bertware
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 13-09 19:01
Ik ben sinds 4 maand terug zelf overschakeld van een HTC One M7 naar een HTC 10 gezien mijn M7 op verschillende vlakken niet meer mee kon. Ik had wat schrik, gezien de fantastische bouwkwaliteit van de M7 en het perfecte formaat. Hier zijn even mijn bedenkingen:

- De 10 went enorm snel van schermgrootte. Groter moet t wel niet worden voor mij. Het grotere scherm bied wel voordelen, zeker wanneer je de weergavegrootte op "klein" zet. Dan heb je dezelfde tekst- en icoongrootte als op de M7, en dus meer "plaats" op het scherm.
- Bouwkwaliteit is zeer goed. Het glas loopt niet helemaal tot de rand, waardoor de meeste valpartijen nog steeds opgevangen worden door de metalen body. Issues zoals een slecht zichtbare notificatieled in de M7 zijn verholpen in de 10. Design vindt ik iets minder dan de M7, maar nog steeds niet mis :) .
- Razendsnel en ongeveer 4u SOT met Android Oreo. Laden gaat snel.
- Camera is een enorme vooruitgang. HD video is goed gestabiliseerd (OIS+digitaal als ik het goed heb), 4k30p opnames mogelijk, audiokwaliteit is fantastisch (lossless audio ondersteund). Foto's kunnen in RAW met manuele bediening, autofocus is snel en betrouwbaar tenzij je vanaf zeer korte afstand door glas probeert te fotograferen. De HTC M7 heeft niet bepaald een goede camera, dus elke midranger sinds dit jaar of high end sinds een paar jaar terug maakt vlotjes betere foto's.
- Luidsprekers zijn een achteruitgang. Ondanks dat ze beweren dat de 10 stereo heeft, is het geen echte stereo (bass langs onder, treble langs bovenste luidspreker). Geluidskwaliteit is goed, maar je hoort wel dat het geluid niet van voor komt. Met Android O is ook AptX en dergelijke ondersteund.
- Interface is nog steeds de typische HTC Sense stijl die ik enorm fijn vindt, maar zonder (veel) bloatware. Facebook, messenger, instagram kunnen uitgeschakeld worden voor eerste gebruik en nemen dan geen plaats op je opslag. Andere eventuele apps kunnen verwijderd worden. In de HTC apps zijn ook enkele verbeteringen aangebracht ten opzichte van de versie op de M7.
- HTC Boost biedt een meerwaarde, en kan ervoor zorgen dat apps "slechts" in 1080p gerenderd worden om energie te besparen.
- Bootloader is eenvoudig te unlocken, dus installeren van custom ROM zou eenvoudig moeten zijn.

Enkele nadelen die ik ondervond:
- geen 1080p60 video opnemen
- geen front-facing speakers (zoals eerder vermeld)
- Android O is waarschijnlijk de laatste update
- De implementatie van de Adaptive Icons door de HTC launcher is niet echt elegant (niet-adaptive icons worden geforceerd met een achtergrond, niet configureerbaar, geen vorm te kiezen)

In het HTC 10 ervaringen topic klagen sommigen over uitval bij 40% batterij, alhoewel dit een minderheid lijkt (en met elk model kan voorkomen?) Zelf geen enkel probleem met batterij. XDA heeft een eigen categorie voor de HTC 10 als je wat meer wilt lezen.

Voor 380 euro bij Amazon gekocht, en tevreden voor die prijs. Ondertussen is ook de Nokia 8 voor die prijs beschikbaar, die overwoog ik als alternatief, en is mogelijk ook het bekijken waard. Ik ben enorm tevreden, en merk het voordeel tegenover een actuele midranger van ongeveer 300 euro (zoals USB-C, goede camera, bouwkwaliteit ...)

[ Voor 19% gewijzigd door bertware op 08-02-2018 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• izzet3838
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 13-09 09:09
Kaya10 schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 18:06:
[...]

Ik lees hier en daar dat de telefoons van LG heel wat issues hebben sinds de LG G3... Ik ben zelf student, ik twijfel ook nog over de Oneplus 5T aangezien er eind dit kwartaal nieuwe telefoons gaat uikomen met S845...
Heb thuis een g3 staan en heb de g4 en 5 ook al vast gehad en mijn ervaringen zijn dat de software wat laggy is daarmee bedoel ik dat de framerate van de aninaties enz. Vrij laag is, dat kun je grotendeels oplossen met een launcher maar uiteindelijk blijft het probleem toch een beetje zo lang je geen roms gaat installeren.

Als de camera echt een breekpunt is en echt goed moet zijn heb je jammergenoeg toch weinig keuze maar als de xamera van je htc voldoet denk ik dat die van de huawei p smart ook zou kunnnen voldoen.
Moest je de huawei kopen zou ik dit doen via coolblue zodat je moest het niets zijn altijd gratis kunt retourneren.

Edit: heb je toevallig een abonnement.
Bij base(Belgie) heb ik vorige week een contract genomen van €25 en kreeg een s8+ voor 300 euro.
Normaal had ik een abo van 20 euro dus die is verhoogt met 5 euro 5×24=120 +300 is €420 voor een s8+ wat een prijsje is.
Misschien dat er ook een gelijkaardige promo is in Nederland.
Maar natuyrlijk moet je dan al een abo hebben van minstens €15 per maand omdat het anders gewoon duurder wordt per maand.
En heb nu ook meer internet, dus dat is ook fijn meegenomen.

Edit 2: Tweakers is bezig met het reviewen van de p smart dus daar zul je wel wat foto samples enz. Hebben om je een beetje op te helderen.

[ Voor 24% gewijzigd door izzet3838 op 08-02-2018 19:14 ]

11400 - RX 6800 | Kia EV6 Business plus long range rwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaya10
  • Niet online
izzet3838 schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 18:50:
[...]

Heb thuis een g3 staan en heb de g4 en 5 ook al vast gehad en mijn ervaringen zijn dat de software wat laggy is daarmee bedoel ik dat de framerate van de aninaties enz. Vrij laag is, dat kun je grotendeels oplossen met een launcher maar uiteindelijk blijft het probleem toch een beetje zo lang je geen roms gaat installeren.

Als de camera echt een breekpunt is en echt goed moet zijn heb je jammergenoeg toch weinig keuze maar als de xamera van je htc voldoet denk ik dat die van de huawei p smart ook zou kunnnen voldoen.
Moest je de huawei kopen zou ik dit doen via coolblue zodat je moest het niets zijn altijd gratis kunt retourneren.

Edit: heb je toevallig een abonnement.
Bij base(Belgie) heb ik vorige week een contract genomen van €25 en kreeg een s8+ voor 300 euro.
Normaal had ik een abo van 20 euro dus die is verhoogt met 5 euro 5×24=120 +300 is €420 voor een s8+ wat een prijsje is.
Misschien dat er ook een gelijkaardige promo is in Nederland.
Maar natuyrlijk moet je dan al een abo hebben van minstens €15 per maand omdat het anders gewoon duurder wordt per maand.
En heb nu ook meer internet, dus dat is ook fijn meegenomen.

Edit 2: Tweakers is bezig met het reviewen van de p smart dus daar zul je wel wat foto samples enz. Hebben om je een beetje op te helderen.
Ik ben eigenlijk geen Samsung fan, teveel apps die erop staan die je nooit gebruikt en Touchwiz die te zwaar is.

Nu ben ik echt aan het twijfelen of ik nou een HTC U11 tweedehands ga halen of dan weer niet...
Pagina: 1