Toon posts:

Subwoofer gaat niet in stand-by

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik heb een klein probleempje met mijn subwoofer. Normaal gezien gaat hij altijd in stand-by mode als mijn receiver uit staat. Nu blijft hij dus de hele tijd aan en gaat hij niet in stand-by, wat niet echt een probleem is maar voor het stroomgebruik wel een beetje.

Mijn subwoofer is de jbl control sub 10 en mijn receiver is de onkyo HT-r390

Hopelijk vind ik hier een fijn antwoord en misschien een oplossing

Groet.

p.s. als ik het in de verkeerde plaats heb neergezet excuses alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12:50
Is er wellicht iets veranderd in de opstelling van de kamer?
Ik weet niet of storing door andere elektrische apparatuur de subwoofer actief kan houden? Bij line level kabels moet je daar altijd voor uitkijken vanwege het zwakke signaal, maar ik weet niet hoe het zit met een high-level aansluiting. Speakerkabel is niet afgeschermd, maar het signaal door de kabel is doorgaans (althans bij aansturen van speakers) een stuk sterker en daardoor minder gevoelig voor dergelijke storing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:19

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Dat was ook mijn eerste gedachte ja, een kleine storing op de signaalkabel. Of toevallig gewoon het knopje op de sub dat auto standby / uit / aan doet op de verkeerde stand gezet?

Wattrouwens altijd werk: master/slave stekkerdoos. Je receiver alsmaster en de sub als een van de slaves. Receiver uit = sub uit. Hoef je die auto standby ook niet meer te gebruiken, ding gewoon aanzetten en de power wordt vanzelf onderbroken. Groot voordeel: je hebt altijd meteen je sub aan staan en die heeft geen vertraging bij inschakelen op het laagsignaal.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tt2000
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 07-04 22:10
sloop de energiecentrale gewoon, dan gaat alles uit ;)
Misschien denkt de sub nog audio te krijgen terwijl dit niet zo is

[ Voor 38% gewijzigd door tt2000 op 05-02-2018 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
LA-384 schreef op maandag 5 februari 2018 @ 20:36:
Is er wellicht iets veranderd in de opstelling van de kamer?
Ik weet niet of storing door andere elektrische apparatuur de subwoofer actief kan houden? Bij line level kabels moet je daar altijd voor uitkijken vanwege het zwakke signaal, maar ik weet niet hoe het zit met een high-level aansluiting. Speakerkabel is niet afgeschermd, maar het signaal door de kabel is doorgaans (althans bij aansturen van speakers) een stuk sterker en daardoor minder gevoelig voor dergelijke storing.
Ja, ik heb laatst de subwoofer wel naast de bank verplaatst. Wellicht ligt het daar aan. Mijn pa had geholpen daarmee want ik moest de kabels verder trekken en dat is niet mijn sterkste punt O-) . Hij had wel een ander soort kabel gebruik. Ik laat hem wel lekker zo.

Ik heb de subwoofer niet highlevel aangesloten (gaat ten koste van de lagetonen van de center en surround). Mijn receiver heeft alleen een passive sub uitgang dus geen lfe. Ik heb de kabel (+/-) aangesloten op de high-level input en dan op mono gezet.

Alsnog bedankt voor jullie help :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
tt2000 schreef op maandag 5 februari 2018 @ 22:42:
sloop de energiecentrale gewoon, dan gaat alles uit ;)
Misschien denkt de sub nog audio te krijgen terwijl dit niet zo is
Ja daar zat ik ookal overna te denken zou zo kunnen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
The Eagle schreef op maandag 5 februari 2018 @ 22:37:
Dat was ook mijn eerste gedachte ja, een kleine storing op de signaalkabel. Of toevallig gewoon het knopje op de sub dat auto standby / uit / aan doet op de verkeerde stand gezet?

Wattrouwens altijd werk: master/slave stekkerdoos. Je receiver alsmaster en de sub als een van de slaves. Receiver uit = sub uit. Hoef je die auto standby ook niet meer te gebruiken, ding gewoon aanzetten en de power wordt vanzelf onderbroken. Groot voordeel: je hebt altijd meteen je sub aan staan en die heeft geen vertraging bij inschakelen op het laagsignaal.
Nou, ik heb zitten zoeken maar er was geen knopje voor die standen |:( . Dat master/slave stekkerdoos is wel een goed idee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servpage
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 15-10 20:09
Als je de kabel uit de sub haalt gaat hij dan na een poosje uit ?? zo ja dan staat er op de een of andere manier toch een (stoor) signaal op de kabel.
Een slechte kabel en/of verbinding kan zeker een stoorsignaal oppakken.

Collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Servpage schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 17:20:
Als je de kabel uit de sub haalt gaat hij dan na een poosje uit ?? zo ja dan staat er op de een of andere manier toch een (stoor) signaal op de kabel.
Een slechte kabel en/of verbinding kan zeker een stoorsignaal oppakken.
Ja, ik heb het even getest en als ik de kabels er uit haal gaat hij gewoon in standby.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12:50
Verwijderd schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 08:02:
Ik heb de subwoofer niet highlevel aangesloten (gaat ten koste van de lagetonen van de center en surround). Mijn receiver heeft alleen een passive sub uitgang dus geen lfe. Ik heb de kabel (+/-) aangesloten op de high-level input en dan op mono gezet.

Alsnog bedankt voor jullie help :)
Maar dat is dan toch high-level (ook wel speaker-level genoemd)? Low-level is via de subwoofer uitgang met tulpstekkers. High-level is afgetapt van het speakerkanaal. Ik denk dat je de terminologie door elkaar haalt en dat we hetzelfde bedoelen ;)

Gezien hetgeen er is gebeurd en je reacties op de andere voorstellen, lijkt het er dus sterk op dat er een stoorsignaal over de kabel komt en dat dat de sub in leven houdt. Wil je dat elimineren dan moet je even kijken of er ergens elektrakabel parallel loopt of de sub kabel kruist en indien mogelijk de kabels verder uit elkaar leggen. Andere optie is om afgeschermde kabel te gebruiken, volgens mij volstaat het als er een mantel om de kern zit (tulp bijvoorbeeld, stekkertjes eraf knippen), maar dat weet ik niet zeker. Is de nieuwe situatie trouwens 1 onafgebroken kabel? Of heb je twee kabels aan elkaar gevlochten om de oude te "verlengen". Dan zou daar ook nog het probleem kunnen zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
LA-384 schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 20:12:
[...]

Maar dat is dan toch high-level (ook wel speaker-level genoemd)? Low-level is via de subwoofer uitgang met tulpstekkers. High-level is afgetapt van het speakerkanaal. Ik denk dat je de terminologie door elkaar haalt en dat we hetzelfde bedoelen ;)

Gezien hetgeen er is gebeurd en je reacties op de andere voorstellen, lijkt het er dus sterk op dat er een stoorsignaal over de kabel komt en dat dat de sub in leven houdt. Wil je dat elimineren dan moet je even kijken of er ergens elektrakabel parallel loopt of de sub kabel kruist en indien mogelijk de kabels verder uit elkaar leggen. Andere optie is om afgeschermde kabel te gebruiken, volgens mij volstaat het als er een mantel om de kern zit (tulp bijvoorbeeld, stekkertjes eraf knippen), maar dat weet ik niet zeker. Is de nieuwe situatie trouwens 1 onafgebroken kabel? Of heb je twee kabels aan elkaar gevlochten om de oude te "verlengen". Dan zou daar ook nog het probleem kunnen zitten.
Ja, nu je het zegt er loopt wel een elektrakabel langs..
en ik heb gewoon een nieuwe kabel gelegd dus niet verlengt. Zoals ik me herinner zit er wel een mantel in de kabel zelf.
Pagina: 1