Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
De pc wil ik gaan gebruiken voor (casual) gaming, maar uiteraard wil ik dan wel de betere games ook kunnen spelen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Alhoewel ik niet perse vast zit aan een prijs, is het uiteraard altijd gewenst om zo min mogelijk kwijt te zijn.
Daarentegen wil ik ook geen lowbudget-pc
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Op dit moment heb ik de volgende onderdelen waarvan ik denk dat ze goed genoeg zijn om te blijven:
- Moederbord: ASRock 870 Extreme3
- CPU: AMD Phenom II X6 1090T (6core 3.2Ghz)
- CPU Cooler: Scythe Mugen 2 Revision B
- RAM: HyperX 16 GB DDR3L-1600 set (recent geupdate)
- Voeding: Cooler Master Silent Pro M700
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
De volgende onderdelen zijn zeker toe aan vervanging:
- GPU (ATI Radeon HD 4670 - 512Mb)
- HDD (2x 150Gb SATA) (waarschijnlijk: 1x SSD & 1x SATA)
- Kast (Oude alternate casing)
- Muis (simpele hp muis) (had al een oogje op: LOGITECH G G502 Proteus Spectrum)
- Toetsenbord (Trust multimedia) (evt interessant: TRUST GXT 285)
- Headset (Z-merk headsetje)
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Persoonlijk ben ik wel heel tevreden met AMD en is mijn halve pc AMD, om deze reden zal ik niet zo snel overstappen naar Intel atm.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Graag zou ik een case hebben met een goede airflow, die uiteraard niet TE veel lawaai maakt
Ga je overklokken?
Ik ben niet van plan te gaan overklokken (never did before)
Wat verwacht je van ons?
Graag zou ik van jullie wat advies willen over welk van de benodigde onderdelen de moeite waard is (prijs-kwaliteits verhouding).
Persoonlijk zou ik het wel fijn vinden als ik de komende +/- 5 jaar niet perse een upgrade zou hoeven doen.
Mochten jullie advies hebben over onderdelen die ik vergeten ben te noemen of onderdelen die ik denk te kunnen blijven gebruiken, hoor ik het natuurlijk ook graag.
Ook een (nieuwe) extra monitor zou een advies voor mogen (huidig: Samsung SyncMaster BX2450).
Hieronder mijn wishlist voor mijn upgrade/nieuwe pc
De pc wil ik gaan gebruiken voor (casual) gaming, maar uiteraard wil ik dan wel de betere games ook kunnen spelen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Alhoewel ik niet perse vast zit aan een prijs, is het uiteraard altijd gewenst om zo min mogelijk kwijt te zijn.
Daarentegen wil ik ook geen lowbudget-pc
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Op dit moment heb ik de volgende onderdelen waarvan ik denk dat ze goed genoeg zijn om te blijven:
- Moederbord: ASRock 870 Extreme3
- CPU: AMD Phenom II X6 1090T (6core 3.2Ghz)
- CPU Cooler: Scythe Mugen 2 Revision B
- RAM: HyperX 16 GB DDR3L-1600 set (recent geupdate)
- Voeding: Cooler Master Silent Pro M700
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
De volgende onderdelen zijn zeker toe aan vervanging:
- GPU (ATI Radeon HD 4670 - 512Mb)

- HDD (2x 150Gb SATA) (waarschijnlijk: 1x SSD & 1x SATA)
- Kast (Oude alternate casing)
- Muis (simpele hp muis) (had al een oogje op: LOGITECH G G502 Proteus Spectrum)
- Toetsenbord (Trust multimedia) (evt interessant: TRUST GXT 285)
- Headset (Z-merk headsetje)
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Persoonlijk ben ik wel heel tevreden met AMD en is mijn halve pc AMD, om deze reden zal ik niet zo snel overstappen naar Intel atm.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Graag zou ik een case hebben met een goede airflow, die uiteraard niet TE veel lawaai maakt
Ga je overklokken?
Ik ben niet van plan te gaan overklokken (never did before)
Wat verwacht je van ons?
Graag zou ik van jullie wat advies willen over welk van de benodigde onderdelen de moeite waard is (prijs-kwaliteits verhouding).
Persoonlijk zou ik het wel fijn vinden als ik de komende +/- 5 jaar niet perse een upgrade zou hoeven doen.
Mochten jullie advies hebben over onderdelen die ik vergeten ben te noemen of onderdelen die ik denk te kunnen blijven gebruiken, hoor ik het natuurlijk ook graag.
Ook een (nieuwe) extra monitor zou een advies voor mogen (huidig: Samsung SyncMaster BX2450).
Hieronder mijn wishlist voor mijn upgrade/nieuwe pc
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | AMD Ryzen 5 1600 Boxed Wraith Spire koeler | € 176,50 | € 176,50 |
1 | Asus DUAL-GTX1060-O6G | € 399,- | € 399,- |
1 | Fractal Design Meshify C | € 84,91 | € 84,91 |
1 | Corsair ML140 (2-pack), 140mm | € 27,95 | € 27,95 |
1 | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15 | € 192,95 | € 192,95 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 881,31 |
[ Voor 33% gewijzigd door Cafrienzy op 06-02-2018 17:41 . Reden: wishlist ]