Win10: verdrietige file copy snelheden

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HanslH
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-09 03:38
Hi,

Ik had al een poosje het idee dat kopieersnelheden in win 10 niet voldeden aan wat je redelijkerwijs kan verwachten maar er zijn altijd wel redenen te bedenken om het te bagatelliseren (veel kleine bestanden, netwerkproblemen, slechte communicatie tussen HDD's)
Ik was toevallig nu zover om een vmware image van 50Gb te kopieren van de ene naar ander plek op mijn gloednieuwe samsung evo 500Gb SDD en kom uit op snelheden van uiteindelijk ca 170 MB/s. Altijd begint een kopieeractie (in dit geval ca 400 MB/s) wel redelijk enthousiast om vervolgens in te kakken.
Het is een verschijnsel dat volgens mij niet specifiek aan mijn configuratie verbonden is aangezien het me bij mijn vorige PC ook al was opgevallen.

Valt hier wat te tweaken?
Grtz

Nikon D3, nikkor 24-70 2.8, nikkor 14-24 2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -36-
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 27-09 17:09

-36-

Trust me. I'm an amateur

Zonder systeem specificaties en instellingen valt er weinig zinnig over te zeggen. Dat de snelheid wat terugloopt bij grote copieer acties is verder wel normaal en gevolg van oa Intel Rapid Storage Technology en andere vormen van caching

[ Voor 7% gewijzigd door -36- op 05-02-2018 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Je zegt dat het aan Windows 10 ligt... Heb je het dus getest in andere besturingssystemen, controllers, kabels, etc? Wat zijn de ruwe benchmarkresultaten?

En je bedoelt denk ik GB. Ik neem aan dat je niet een 64GB SSD bedoelt ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Room42 op 05-02-2018 17:16 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-09 17:55

job

Je moet natuurlijk ook meenemen dat je kopieert binnen dezelfde schijf, dus je schijf leest en kopieert tegelijkertijd. Dan vind ik 170MB/sec een nette snelheid.

Welke snelheden haal je met een ssd benchmark tool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 25-09 16:38
Waarom wordt er uberhaupt iets gekopieerd? Moet de locatie niet gewoon worden aangepast in de allocation table et voila? Ik heb echt geen idee hoor :P

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 27-09 19:07
@EvaluationCopy Niet bij kopiëren ;)

@HanslH Zoals al genoemd, het kan diverse oorzaken hebben... maar probeer eens te verplaatsen ipv kopiëren, dat zou sowieso al een flink stuk sneller moeten gaan als het op dezelfde partitie is... eigenlijk vrijwel instant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

En wat voor een Samsung SSD? Een EVO of een Pro: Want bij dit soort data kan het heel goed dat de SLC cache van een EVO vol is en dan kakt de snelheid ook volledig in omdat hij direct in TLC geheugen moet schrijven.

En de eerste MBs moet je al helemaal niet mee tellen aangezien er een 512MB dram cache op de SSD controler zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nhanssen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09:38

nhanssen

QVL is non-tweakers

Er van uitgaande dat je het over het netwerk kopieert (gigabit) zal je maximaal tot 125 MB/s kunnen kopiëren.

Dat ie eerst meer weergeeft is vooral door caching zoals hierboven wordt beschreven.

[ Voor 28% gewijzigd door nhanssen op 05-02-2018 17:36 ]

Spec's PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HanslH
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-09 03:38
Ik kopieer van de ene plek van de schijf naar de andere plek van de zelfde schijf. Dat verplaatsen instant gaat kan ik me voorstellen omdat de data dan fysiek op dezelfde plaats blijven.
Als ik het bestand kopieer via het netwerk naar mijn NAS gaat dat met 90Mb/sec. Persoonlijk zou ik hebben gedacht dat kopieren op dezelfde schijf wel een stukje sneller zou moeten gaan dan krap het dubbele van de netwerk snelheid.

Intel Core i7-6700K Boxed
Asus Z170 PRO GAMING
MSI GeForce GTX 1070 GAMING X 8G
Microsoft Windows 10 Pro NL 64bit OEM
Corsair Vengeance LPX CMK32GX4M2B3000C15
Samsung SM951 (NVMe) 256GB
Samsung 850 EVO 500GB

Als ik van de evo naar cd PCI-e ssd kopieer komt ik aan de 900Mb/sec
Van de ene plek van de PCI-e naar de andere kom ik aan de 270Mb/sec
Blijkbaar is van de ene plek naar de andere op dezelfde disk flink extra vertragend bovenop de de snelheid die je zou verwachten op basis van de tijd van lezen en de tijd van schrijven opgeteld.

Nikon D3, nikkor 24-70 2.8, nikkor 14-24 2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13:40
Dat is toch logisch, de leeskop doet dubbele dienst op zo'n manier. Zie niet waarom je Windows hierom moet dissen .

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Pagina: 1