Offline apparaten data laten uploaden naar server

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InYaFace
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 20-05 09:19
Hi,

Ik wil graag kijken of het mogelijk is om meer inzage te krijgen in wat mij beinvloed op gezondheids gebied.
Ik wil daarvoor zoveel mogelijk data verzamelen over mijzelf in meerdere afdelingen, denk hieraan slaap ritme, eten, gewicht, sport data etc.

Nou zijn er heel veel applicaties tegenwoordig die deze data verzamelen.
Het probleem is alleen dat de data niet altijd uitgewisseld kan worden onder elkaar.

Mijn eerste vraag is dan ook:
Is het mogelijk om de data van deze apparaten te extracten, ook als ze deze functie niet uit zich zelf bieden, en samen te voegen in een eigen database waarop analyse and visualisatie wordt toegepast? Zo ja, wat voor programeer taal zal daarvoor het beste werken (voor het gezamelijke systeem dat is)?

Een tweede vraag die hierop aansluit is:
Is het mogelijk om apparaten (digitaal of analoog) die niet aangesloten zijn op het netwerk op een manier de data in een online database te laten zetten?

Op de hackster website heb ik wel wat dingen gezien die in mijn opzicht lijken op wat ik wel, maar daar gaat het meestal om aan/uit functies ipv meer complexe data exchange... Zoals jullie misschien wel kunnen lezen ben ik niet heel erg thuis in het onderwerp, maar zou er heel graag willen in verdiepen indien het mogelijk is. Ik moet alleen een beginnetje hebben zodat ik weet waar ik moet beginnen.

Ik hoop dat jullie mij hiermee kunnen helpen omdat ik denk dat we heel veel relevante data hieruit zouden kunnen halen ipv maar medicijnen uit blijven schrijven :P .

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 17:18
Volgens mij is hier werkelijk waar niets zinnigs over te zeggen zonder dat we weten over welke apparaten of applicaties het gaat en wat voor mogelijkheden die apparaten hebben.

Het zal lastig worden om apparaten die niet op het netwerk zitten (en ik neem even aan ook geen usb optie hebben oid) data weg te laten schrijven naar een "online" database. Of je moet de sensoren van een dergelijk apparaat op een Pi aan kunnen sluiten, waarna de Pi de data verwerkt en in een database wegschrijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Ja en nee.

Zo heb ik ooit een glucose monitor aangepast om via RS-232 op de USB poort van het apparaat de data uit te lezen naar een computer. Vervolgens kan die computer alles doen met de data.

Zo heb ik een polshorloge met hartslagmeter, maar ZONDER aansluitingen.
Daarop moet ik een CMOS sensor monteren om vervolgens via OCR de data te kunnen uilezen.
Dus ja, het kan. Handig? Nee.

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSalters
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-04 17:27
"wat voor programeer taal zal daarvoor het beste werken?"

Ik denk dat je nog erg weinig ervaring hebt? De keuze voor programmeertaal is de minst relevante. Dit kan desnoods in COBOL.

De grote uitdaging bij programeren (en IT in het algemeen) is het ophakken van een groot probleem in kleine stukjes, desnoods een paar keer, totdat elk stukje behapbaar is. Wat daarbij kan helpen is voor jezelf de aanname doen dat de helft van je probleem magisch opgelost is. Concreet, wat betekent dat voor jouw probleem? Misschien betekent het wel dat je de data van je apparaten in een perfect database formaat krijgt. Hoe los je dan de andere helft op?

Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InYaFace
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 20-05 09:19
Bedankt allemaal voor de reactie.

Ik heb inderdaad heel weinig programmeer ervaring dus excusses voor eventuele "domme" vragen.

Ik heb wel wat voorbeelden, maar die ga ik wat verder uitwerken dit weekend om wat betere voorbeelden te geven.

Jullie horen snel meer van mij;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raptorix
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-02-2022
Je zou voor een Fitbit kunnen kiezen, deze hebben een uitgebreide API.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knarfyboy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-05 23:02
Als de data van je devices api’s hebben kan je in principe met elke programmeertaal dit handlen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pottink
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 07:42
Je kan altijd gaan werken met een PouchDB. Dit is speciaal ontwikkeld voor dergelijke applicaties. Wel voor JavaScript applicaties.

Voor het uitlezen van de data van je apparaat heb ik geen suggesties, valt wat te zien welk apparaat het is en wat er zoal ondersteund is. Offline database bouwen en laten syncen indien je andere apparaat online is niet zo heel moeilijk.

[ Voor 42% gewijzigd door pottink op 09-02-2018 11:17 ]

Pagina: 1