Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Windows 10 backup zonder dvd

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Franske58
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 11-04-2024
Hallo,

Bij mijn keuze voor nieuwe laptop is er bijna nergens meer een dvd writer aanwezig.

In Windows 10 moest ik een herstel dvd branden om de gemaakte backup van gehele systeemschijf mee terug te kunnen zetten, is er nog een andere mogelijkheid of een externe dvd erbij kopen.?

Alle reacties

• faraga
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 20-11 11:15
Het gebruik van dvd's voor back-ups is bijzonder ouderwets. Je kunt beter gebruik maken van een externe harde schijf.

• Franske58
Ja dat doe ik ook maar om die gemaakte systeembackup van bijv. C schijf van externe hd terug te zetten moet ik opstarten van de dvd

• Quadradial
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 07-11 11:45
faraga schreef op maandag 5 februari 2018 @ 14:40:
Het gebruik van dvd's voor back-ups is bijzonder ouderwets. Je kunt beter gebruik maken van een externe harde schijf.
Als je goed leest wordt er gevraagd om een HERTSEL medium en niet een BACKUP medium

Je kan via deze link het hulp programma maken en daarmee kunt u een installatie DVD of USB maken.
USB stick moet wel minimaal 4GB zijn.
https://www.microsoft.com/nl-nl/software-download/windows10

[ Voor 3% gewijzigd door Quadradial op 05-02-2018 14:52 ]

Being offended is feeling your displeasure at the fact that not everyone cares as much about the exact same things as you.

• Franske58
Het gaat om een backup.
Ik kan het niet zien omdat laptop stuk is

Indien je naar windows backup gaat zie je een optie om een dvd te branden met gegevens om backup weer terug te zetten. Je boot dan op van dvd ,selecteert de systeem copy die je hebt gemaakt op bijv.je externe hd.

Het gaat dus niet om een installatie maar om backup.

[ Voor 9% gewijzigd door Franske58 op 05-02-2018 14:59 ]

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 20-11 09:54
Dat kan tegenwoordig ook met een USB-stick. Zie de post van @Quadradial

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

• Quadradial
Advies in deze is om een herstel medium te maken op een USB drive van minimaal 4 GB.

Daarnaast zou ik de backup van documenten, foto's etc op een externe USB disk zetten.

[ Voor 5% gewijzigd door Quadradial op 05-02-2018 15:03 ]

Being offended is feeling your displeasure at the fact that not everyone cares as much about the exact same things as you.

• Franske58
Dat herstelmedium heb ik maar volgens mij kan ik vandaar uit geen backup teruzetten

Zie create repair disc

https://www.google.nl/sea...4SM#imgrc=jpaqxdcvxFc2KM:0

Het gaat dus om een systeemcopy, niet van bestanden als muziek, foto's en.z

[ Voor 81% gewijzigd door Franske58 op 05-02-2018 15:41 ]

• Quadradial

Pagina: 1