Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Hoi Tweakers,

Ik heb een probleem waar ik niet helemaal uitkom. Misschien heeft iemand hier de gouden tip.

Ik heb thuis een pricewatch: Denon AVR-X2300W Zwart en een Sonos Connect. Dat werkt allemaal super leuk, de Sonos hangt met SPDIF aan m'n receiver en ik kan mooi muziek afspelen.

Nu hangen al m'n andere devices ook aan m'n receiver en die spelen ook netjes hun geluid af via de receiver. Maar wat ik eigenlijk wil, is dat als ik TV kijk ik via de input op de Sonos het geluid van de TV ook in de keuken kan krijgen. Maar de receiver heeft geen optisch uit...

Wat ik dus dacht is ik haal een HDMI audio extractor die z'n audio via SPDIF er weer uit gooit, maar ik zag dat dat niet altijd netjes overweg kan met DD/DTS/DTSHD etc.

Iemand enig idee hoe ik dit goed aan de gang kan krijgen? Of is een andere receiver scoren de enige oplossing? :P

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefmeister
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-09 19:54
Niet optimaal, maar je zou je headphones-out kunnen doorlinken naar je connect toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Stefmeister schreef op maandag 5 februari 2018 @ 16:06:
Niet optimaal, maar je zou je headphones-out kunnen doorlinken naar je connect toch?
Dat dempt de output over je speakers toch automatisch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefmeister
ah klopt, dan heb ik nog wel een andere houtje touwtje oplossing devices -> reciever -> HDMI TV -> TV optisch-out -> sonos connect :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17:43

CeesKees

I rest my Kees

Je kunt je pre-out van zone 2 gebruiken op de receiver.
Of je kunt de optical out van je TV gebruiken.

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
CeesKees schreef op maandag 5 februari 2018 @ 16:12:
Je kunt je pre-out van zone 2 gebruiken op de receiver.
Of je kunt de optical out van je TV gebruiken.
Je bedoelt de 2x tulp gewoon? Maar voor zover ik weet zet die versterker dingen die binnenkomen via HDMI niet om naar output over "oldskool" tulp, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees

CeesKees

I rest my Kees

DennusB schreef op maandag 5 februari 2018 @ 16:15:
[...]

Je bedoelt de 2x tulp gewoon? Maar voor zover ik weet zet die versterker dingen die binnenkomen via HDMI niet om naar output over "oldskool" tulp, toch?
Waarom zou dat niet gebeuren? (ik heb de manual van je receiver niet gelezen hoor)

Maar als het een pre-out is zou het volgens mij zo moeten werken.

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
CeesKees schreef op maandag 5 februari 2018 @ 16:17:
[...]

Waarom zou dat niet gebeuren? (ik heb de manual van je receiver niet gelezen hoor)

Maar als het een pre-out is zou het volgens mij zo moeten werken.
Heb t gelijk ook maar even getest, kabeltjes lagen er nog achter. 2x tulp in pre-out op receiver en 2x op analog-in op Sonos, geen geluid helaas :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stefmeister
Misschien overbodig: Vergeet niet je zone 2 aan te zetten ook (ik zie een knopje op de voorkant)

[ Voor 12% gewijzigd door Stefmeister op 05-02-2018 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Stefmeister schreef op maandag 5 februari 2018 @ 16:23:
Misschien overbodig: Vergeet niet je zone 2 aan te zetten ook (ik zie een knopje op de voorkant)
Zone 2 staat aan (kan ook met de afstandsbediening), geeft netjes "stereo" aan en heeft de goede input staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees

CeesKees

I rest my Kees

DennusB schreef op maandag 5 februari 2018 @ 16:19:
[...]

Heb t gelijk ook maar even getest, kabeltjes lagen er nog achter. 2x tulp in pre-out op receiver en 2x op analog-in op Sonos, geen geluid helaas :(
Dan mijn andere oplossing maar proberen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
CeesKees schreef op maandag 5 februari 2018 @ 16:41:
[...]

Dan mijn andere oplossing maar proberen?
Ook dat werkt geloof ik niet... want m'n TV staat op ARC. Dus output geen geluid meer van zichzelf maar stuurt alles naar m'n receiver..

Hier staat ook dat HDMI -> Analoog niet kan helaas :( https://denon.custhelp.co...WajRJYlZGZkU2YThRJTIxJTIx

[ Voor 35% gewijzigd door DennusB op 05-02-2018 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:46

CyBeRSPiN

sinds 2001

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Ik ga dit topic toch nog even schoppen. Is alweer even geleden, maar ik zit hier nog steeds mee te kloten en wil het graag opgelost hebben. Er moet wel een manier zijn om dit werkend te krijgen, toch?

Pagina: 1