Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Netatmo Presence van nature niet (spat)waterbestendig?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• burnoutpc
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 03-11 23:20
Ik ben benieuwd naar wat nog meer eigenaren van een Netatmo Presence hebben gedaan om de levensduur van hun camera te verlengen (voorbij een aantal dagen, tot weken).

De achterkant is open en voorzien van ventilatiegaten. Hetzelfde geldt voor de onderkant. Nu is het mij een compleet raadsel waarom dit acceptabel is, zeker als je de weg volgt waar druppels uiteindelijk terechtkomen, namelijk bij de elektronica van de cam en de SD sleuf. Nu zijn er tientallen, wellicht honderden klachten over Netatmo Presence camera's die de geest geven omdat er "hoogst waarschijnlijk" vocht bij de SD kaart is gekomen.

Ik heb preventief de achterkant en de onderkant afgedekt door kunstof hiervoor te plaatsen (rand tot rand). Ik ben benieuwd wat dit doet met de warme zon erop, maar laten we eerst eens de regenbuien en vochtige dagen overleven alvorens ik mij daar druk over ga maken.

Wat nog helemaal belachelijk is, is dat de camera zelfs op z'n kop gemonteerd kan worden. Fantastisch zo'n dure smart emmer waar het water zo in kan lopen.

Ben ik nu de enige die hier zulke vraagtekens bij hebt? En / of zijn er nog meer mensen die preventief maatregelen hebben genomen om dit apparaat wel (spat)waterdicht te maken?

Verder de afgelopen paar dagen dat ik hem in gebruik heb er tevreden over, en over het algemene ben ik ook tevreden over de netatmo thermostaat. Maar het internet regent klachten over de support van Netatmo. Jammer. Ik heb de vraag ook op het netatmo forum geplaatst maar nog geen reactie van Netatmo zelf gekregen waarom ze zo'n apparaat op deze manier ontwikkeld hebben. 8)7

Alle reacties

• Henk007
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 07:49
Ik heb zelf zo'n apparaat niet, maar ik begrijp dat de fabrikant claimt dat hij helemaal niet waterdicht hoeft te zijn wat de binnenkant is behandeld met een HZO coating
quote:
and can withstand the elements: rain, snow, moisture, dust and dirt, thanks to HZO technology – an innovative thin-film coating solution.
Als hij deze claim niet kan waarmaken heeft hij natuurlijk een belabberde business case.

Henk007 wijzigde deze reactie 05-02-2018 14:33 (5%)

• burnoutpc
Oh dat wist ik niet,

Zie hier ook een foto van een mede tweakers (afkomstig van zijn netatmo presence review)

Plaatje op imagebam (popups!)

Veelal de problemen (naast verlies van connectiviteit) die ontstaan met de Presence zijn het kapot gaan van de SD kaart. De sleuf zit ook vol met die-electric grease.

burnoutpc wijzigde deze reactie 05-02-2018 14:37 (18%)

• MadDog11
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 22:40
Ik heb 2 Presence hangen in weer en wind hangen, beide nu ruim een jaar, maar herken dit niet, wel in beide een andere SD card (groter) maar niet met die-electric grease. Ook beide gewoon recht gemonteerd . Het water wordt verder weggehouden door middel van een zogenaamd labyrint van de electronica en SD card.

• burnoutpc
Gemixte berichten dus. Ik heb preventief de boel maar dicht gemaakt (niet permanent) en vooralsnog werkt de camera naar tevredenheid. Toch raar dat ze er niet voor hebben gekozen om de camera ip65 te maken. Er zit immers een groot genoeg koelelement op de leds en de behuizing werkt ook nog eens als warmteafvoer.

• moppentappers
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 13-11 17:39
Ik heb zelf 1 Netatmo presence, denk inmiddels al bijna 2 jaar en deze werkt nog zonder problemen.
Ik heb wel bij mijn Netatmo Welcome al een keer een kapotte SD kaart gehad.

• burnoutpc
Bizar dat die SD klachten zo vaak voorkomen. Het blijft mij verbazen dat ze het allemaal open hebben gehouden. Ook nog eens niet geheel onbelangrijk dat iemand er zo bij kan, die trekt de SD kaart eruit en je hebt geen beeld meer niets.

• MadDog11
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 22:40
Daarom load ik de beelden direct naar mijn Dropbox account, daarnaast zou je de camera buiten bereik moeten monteren, dus boven de 2.75 meter

• burnoutpc
Hij hangt zo'n 2,4m hoog. Kabel direct de garage in, heel veel hoger kon niet want de garage is niet hoger. De onderkant en achterkant zijn "dicht gemaakt".

Ik wou ook niet persee het idee dat het overduidelijk was dat er een camera hangt. De Floodlight is daarom een mooie toevoeging. Daarnaast is de positie van de camera verre van optimaal omdat je vanaf de buren er zo bij kan. Maar de vrouw wou ook niet dat het een fort ging worden met allemaal camera's en gaten in de muren. Dus dit is de compromis ;)

Als de Tags nog eens compatible worden met de presence, dan kunnen die ook nog op de deuren en ramen. Wellicht dat er ooit nog een welcome in de gang komt.

burnoutpc wijzigde deze reactie 06-02-2018 11:20 (5%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• revolised
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 24-10 11:23
Ik heb de presence nu sinds juli 2017 hangen, maar met de langdurige regen van de laatste dagen heeft mijn SD kaart in ieder geval de geest gegeven.

Ben benieuwd hoe 50five dit gaat oplossen...

Edit: 50five stuurt me vandaag een retourlabel en na ontvangst van de defecte sturen ze een nieuwe. Topwinkel!

revolised wijzigde deze reactie 01-05-2018 11:39 (22%)

• burnoutpc
Gelukkig heb ik nog geen problemen ervaren, maar ik heb dan ook alle kanten waar gaten in zitten afgedekt met kunststof. Enige problemen zijn met connectiviteit en soms de app die zn kuren heeft.

Tip. Even een DVD hoesje opknippen, zwarte plastic monteren op de achter en onderkant met dubbelzijdig tape.

• Theo2304
  • Registratie: oktober 2019
  • Laatst online: 13-10 00:34
Tja, had ik deze topics maar gelezen voor de aankoop en montage! 7(8)7 Na twee weken prima functioneren nu een gebroken SD kaart zegt de app. Heeft nogal geregend en kennelijk kan hij daar niet tegen. Wat nu?? Daarbij loopt die SD kaart natuurlijk super snel vol en dan is het kennelijk ook afgelopen met dit apparaat. Kan er wel een grotere instoppen maar die loopt ook een keer vol. Eerst maar eens zien of ik de garantie kan aanspreken....mooi shit dit!!

• burnoutpc
Theo2304 schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 00:34:
Tja, had ik deze topics maar gelezen voor de aankoop en montage! 7(8)7 Na twee weken prima functioneren nu een gebroken SD kaart zegt de app. Heeft nogal geregend en kennelijk kan hij daar niet tegen. Wat nu?? Daarbij loopt die SD kaart natuurlijk super snel vol en dan is het kennelijk ook afgelopen met dit apparaat. Kan er wel een grotere instoppen maar die loopt ook een keer vol. Eerst maar eens zien of ik de garantie kan aanspreken....mooi shit dit!!
Gewoon hetzelfde doen als wat ik heb gedaan. Eventjes een DVD hoesje opsnijden zodat het de achterkant en onderkant afdicht. Dubbelzijdig tape kopen, volledig over de 2 plaatjes, en dan monteren.

De camera functioneert nog als vanouds, geen druppeltje regen aan de binnenkant en ook in de volle zon (zonkant huis) geen enkel probleem met de afdichting.

Ik laat de camera een maand opslaan en de rest gaat automagisch naar de nas :)

burnoutpc wijzigde deze reactie 13-10-2019 23:02 (4%)

Pagina: 1

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Games

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True