Ik heb op mijn werk een PC met een te kleine C:-schijf. Diegene die m geïnstalleerd heeft, heeft de enige fysieke harde schijf van 1TB opgedeeld in een C:-schijf van zo'n 120GB en de rest voor een groot deel toegekend aan de D:-schijf. Om voor mij onverklaarbare redenen is een nog 70GB beschikbaar. Deze zit echter helemaal "rechts". Ik kan vanuit Windows 10 zelf dus wel de D:-schijf uitbreiden maar niet de C:-schijf.
Bijkomend probleem is dat de C:-schijf ingeklemd zit tussen 2 kleine partities, de door het systeem gereserveerde partitie helemaal aan het begin van de schijf en een kleine herstel partitie erachter.
Mijn plan van aanpak zou zijn:
- met partitie tool D:-schijf naar rechts opschuiven.
- herstel partitie verwijderen of verplaatsen (kan dat uberhaupt?)
- C:-schijf vergroten.
Alternatief is uiteraard herïnstallatie Windows maar dat is bezwaarlijk ivm herïnstallatie allerlei extra software en de back-up van de D:-schijf.
Wat is wijsheid?
Bijkomend probleem is dat de C:-schijf ingeklemd zit tussen 2 kleine partities, de door het systeem gereserveerde partitie helemaal aan het begin van de schijf en een kleine herstel partitie erachter.
Mijn plan van aanpak zou zijn:
- met partitie tool D:-schijf naar rechts opschuiven.
- herstel partitie verwijderen of verplaatsen (kan dat uberhaupt?)
- C:-schijf vergroten.
Alternatief is uiteraard herïnstallatie Windows maar dat is bezwaarlijk ivm herïnstallatie allerlei extra software en de back-up van de D:-schijf.
Wat is wijsheid?