boerenklinkstel niet diep genoeg

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• belly89
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 15:08
Mijn vraag
ik heb onlangs zelf een dichte schuttingsdeur geplaatst en had in de planning om deze d.m.v. een boerenklinkstel open en dicht te kunnen doen. Nu blijkt echter dat mijn zelfgemaakte deur net een paar cm te dik is voor de standaard boerenklinkstel. het gedeelte van de klink die door de deur moet is dus te kort. Ik ben eigenlijk op zoek naar vergelijkbaar sluitwerk voor mijn dikkere deur. ik kom ongeveer 3 tot 4 cm te kort. Wellicht dat iemand een variant kent en/of een winkel weet die kan leveren?

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Bij de bouwmarkt gekeken naar een grotere variant, helaas zonder succes. ook heb ik zitten denken aan een tuinhekveer, alleen ben ik bang dat de deur dan gaat klapperen.

Beste antwoord (via belly89 op 19-02-2018 14:38)

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:17

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

https://www.gb.nl/product...luitingen/boerenklinkstel

Geen idee of je particulier kan kopen hier, maar ze gaan hier van 11cm tot 16,5cm.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Alle reacties

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 00:09
Hoe dik is je deur en heb je een foto van de situatie? :)

My favorite programming language is solder.

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15:43
En als je de deur infreest aan één kant?

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• belly89
Señor Sjon schreef op maandag 5 februari 2018 @ 14:14:
En als je de deur infreest aan één kant?
Dit lijkt me niet zo'n mooie oplossing, zie ook foto van de huidige situatie
Puch-Maxi schreef op maandag 5 februari 2018 @ 14:11:
Hoe dik is je deur en heb je een foto van de situatie? :)
De gebruikte balken zijn 7 cm, de planken die er tegen aan zitten steken zo 2 a 3 cm uit. De schutting zelf ziet er exact hetzelfde uit, dezelfde balken en dezelfde planken

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/LijsxMh.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/sGtu1jO.jpg

• Snelle Henkie
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14:28
Verlengen van de kruk door er een stukje tussen te lassen? Of het hele krukfedeelte opnieuw maken. Stukje rond warm stoken. Buigen. Vijlen. Boren. Klaar.

[ Voor 45% gewijzigd door Snelle Henkie op 06-02-2018 09:31 ]

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15:43
Meestal zijn deuren dan ook een stuk dunner. Nu is ie 9-10 cm ipv ca. 5. Vooral met het Zweeds rabat erop neemt het vrij veel ruimte in beslag. Kan je de balk aan de achterkant dus niet infresen om ruimte te maken? Het is op dit moment toch vrij overkill. ;)

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• belly89
Señor Sjon schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 09:37:
Meestal zijn deuren dan ook een stuk dunner. Nu is ie 9-10 cm ipv ca. 5. Vooral met het Zweeds rabat erop neemt het vrij veel ruimte in beslag. Kan je de balk aan de achterkant dus niet infresen om ruimte te maken? Het is op dit moment toch vrij overkill. ;)
Overkill is het zeker, maar het is in één lijn met de rest van de schutting ;-) Infresen lijkt inderdaad een optie, echter zie ik nu dat ze wel een verlengde kruk hebben voor het boerenklinkstel, deze is o.a. hier te krijgen. Denk dat ik dat maar eerst ga proberen :)

Acties:
  • Beste antwoord

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:17

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

https://www.gb.nl/product...luitingen/boerenklinkstel

Geen idee of je particulier kan kopen hier, maar ze gaan hier van 11cm tot 16,5cm.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Heb je geen ouderwetse smid in de regio zitten die even een klink op maat kan maken voor je ?

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

• belly89
belly89 schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 14:52:
[...]

Overkill is het zeker, maar het is in één lijn met de rest van de schutting ;-) Infresen lijkt inderdaad een optie, echter zie ik nu dat ze wel een verlengde kruk hebben voor het boerenklinkstel, deze is o.a. hier te krijgen. Denk dat ik dat maar eerst ga proberen :)
Nog even een terugkoppeling. de verlengde kruk was precies hetgeen wat ik nodig had. Is precies op dezelfde manier te monteren en zorgt ervoor dat mijn deur nu goed te sluiten is :)

Bedankt allemaal voor het meedenken!
Pagina: 1