Iemand al bekend met Calyos NSG-S0

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronald92
  • Registratie: November 2015
  • Niet online
Hallo mede tweakers,

een hele tijd terug ben ik het koelingsysteem/ behuizing van Calyos al tegen gekomen op het youtube kanaal van Linus.

hieronder de eerste variant.

Uiteraard zijn de ontwikkelingen verder gegaan en kreeg linus opnieuw een systeem om te testen.

ik vind het een heel interessant systeem omdat ik erg gefocust ben een geluid arm systeem.
nu hou ik al een hele tijd de website van Calyos in de gaten.
http://fanlessfan.com/
wat mij opvalt is dat de datum van levering steeds opschuift, ik weet niet of dit in algemene zin is, dus dat de eerste unit pas geleverd wordt van de genoemde datum. Of dat als je op het moment een unit besteld wanneer je die in huis kan verwachten.

daarnaast kan ik ook geen reviews vinden (behalve paar grote youtube kanalen) en ben dus erg benieuwd of er iemand al zo'n systeem besteld heeft/ ontvangen heeft en wat zijn/haar ervaring hiermee is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fenderB
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 10-08 09:37
Ik ben dit concept een tijd terug ook tegengekomen, kort samengevat is dit een omgekeerde koelkast zonder compressor. Door de warmte van je CPU/GPU wordt een koelgas (waarschijnlijk freon) verhit en door deze warmte gaat het koelgas uitzetten en krijg je een verplaatsing van het warme gas naar de radiator.

Het idee is super gaaf, maar of het nou daadwerkelijk beter presteert t.o.v. een goede (custom) waterkoeling betwijfel ik. Op de site wordt ook aangegeven dat je met hulp van 120mm case-fans nog betere temperaturen haalt t.o.v. de volledig passieve koeling, ook voor overige componenten werkt geforceerde luchtkoeling altijd beter dan convectie, maar die optie is er niet.

Het uitstellen van een leverdatum kan te maken hebben met de productie-issues, het benodigde geld om productie in te kopen (er staat wel heel mooi dat ze hun target hebben behaald via crowdfunding), marketing, zoeken van distri's/resellers, you name it.

Nu weet ik niet wat voor hardware je wilt gebruiken, of je deze al hebt en zo nee wat je budget is, maar ik denk dat je qua prijs van deze case al snel in de range van een https://tweakers.net/pricewatch/441522/in-win-s-frame.html zit. Stel dat deze Calyso rond de € 800 zit, dan bouw je voor hetzelfde geld een prachtige custom-loop in een hele mooie behuizing waarbij je ook je RAM en mosfet's kunt koelen met water.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 24-09 01:01

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Man dit is balen!
Ik ben al dagen aan het uitkijken voor een systeem dat 100% still is en toch goed kan coolen.
Watercooling leek de enige oplossing, zonder fans maar wel met een pomp.

Wat had ik deze kast graag gekocht! blijkbaar is er toch een soort exitscam gebeurd?
ze hebben de case van hun site verwijderd en doen nu meer highend cooling systemen voor verschillende industrieën.

Een amiga 500 met 512 kb ram !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronald92
  • Registratie: November 2015
  • Niet online
multipasser schreef op zaterdag 17 november 2018 @ 01:33:
Man dit is balen!
Ik ben al dagen aan het uitkijken voor een systeem dat 100% still is en toch goed kan coolen.
Watercooling leek de enige oplossing, zonder fans maar wel met een pomp.

Wat had ik deze kast graag gekocht! blijkbaar is er toch een soort exitscam gebeurd?
ze hebben de case van hun site verwijderd en doen nu meer highend cooling systemen voor verschillende industrieën.
Ja laatst nog ff op site gekeken en blijkt nu dat er geen product komt?... alle fora verwijderd en er wordt geen mail meer beantwoord... blijkbaar is het: pech geld weg !

Erg blij dat ik nog niet geïnvesteerd had.. leek een veel belovend project. Schijnt wel dat de ingenieurs zijn door gegaan met hun eigen bedrijfje om een pc te ontwikkelen met de zelfde principes