• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14:48

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Topicstarter
Ik zoek een?
Ik (wij, collega) zijn opzoek naar een tablet met los te halen toetsenbord voor bij afspraken buiten de deur. Waar we aantekeningen op kunnen maken, google earth kunnen bekijken (via wifi van klant), in onze agenda kijken.

Wat is je budget?
rond 500-700

Wat heb je zelf al gevonden?
Een Ipad met los toetsenbord is voor de handliggend, een hoop klanten gebruiken dit. Gemeente Rotterdam (klant van ons) gebruikt HP apparaten en ook Ipads.
De 2 opties die ik nu heb bekeken:
Ipad 9.7" + toetsenbord
HP x2 210 G2 (Alle werk pc's + laptops zijn van HP)

Wat belangrijk is;
- geen opstarttijd zoals op een laptop
- simpel in gebruik
- 2 accounts op nodig.

Wie kan mij verder helpen in deze kwestie? (Voor mij is dit echt heel erg onbekend terrein, hierdoor sta ik dus overal voor open)

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13:18
Je kunt ook de verbinding tetheren via de mobiele telefoon....

Zowel Android (zag toevallig een opstelling van Samsung hiervoor in de mediamarkt vandaag), iOS en Windows biedt dit aan.
Bij ons in het bedrijf hebben we Surface Pro (Windows) en iPad met toetsenbord in gebruik. Belangrijkste wat mist op de iPad is de muis, en komende vanaf Windows moet je echt de tijd nemen het aan te leren, maar de batterij van de iPad is echt beter (laten we zeggen 3 dagen tegen 1,5 dag op Windows) en het apparaat is dunner.
2 accounts op een iPad heb ik niet geprobeerd, wij doen zakelijk binnen een sandbox en prive gewoon op de iPad, en dat werkt voor ons.

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14:48

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Topicstarter
bedankt voor je reactie.

Hoe zit het met het opstarten van zo'n Surface Pro, werkt dat hetzelfde als op een Ipad (soort van altijd aan, maar standby) of opstarten zoals bij een laptop?

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

• kevin33
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-11 20:58

kevin33

Welkom in Utopia.

Wat denk je van een Chrombook?
Die zijn vaak licht, hebben goede accu's, meerdere accounts is geen probleem.

Ik sta op de grens. Van vroeger en later. Voor mij een ruimte. Die ik nog niet ken. Achter mij alles. Wat ik achter moet laten Ik sta hier met niets meer. Dan alleen wie ik ben.

• TommyboyNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Mijn laptop is al 10 jaar lang binnen minder dan een seconde aan. Gevalletje van suspend to RAM (geen idee hoe Windows dat tegenwoordig noemt) in plaats van suspend to disk of helemaal afsluiten.

• swhnld
De Surface Pro staat altijd aan, er zit een knopje aan de zijkant en druk je die in heb je beeld. Druk je die nog een keer in is het in een soort pauze stand.

• Pazo
  • Registratie: Mei 2006
  • Nu online

Pazo

Mroaw?

swhnld schreef op maandag 5 februari 2018 @ 16:07:
De Surface Pro staat altijd aan, er zit een knopje aan de zijkant en druk je die in heb je beeld. Druk je die nog een keer in is het in een soort pauze stand.
huh? Ik heb ook een Surface Pro (3) en die is gewoon opstarten en afsluiten zoals een laptop.
Nu is deze wel bloedsnel, en is binnen 10 seconden opgestart. Misschien dat je het kan instellen (Hybernation?)

[ Voor 5% gewijzigd door Pazo op 05-02-2018 16:33 ]

Grote Enphase topicIQ Gateway uitlezenPVOutput
PV 10,7kWp O/W • WP Panasonic KIT-WC07K3E5 7kW • Airco ME MSZ HR50VF 5kW • Gasloos per 11-2023

• swhnld
Pazo schreef op maandag 5 februari 2018 @ 16:21:
[...]
huh? Ik heb ook een Surface Pro (3) en die is gewoon opstarten en afsluiten zoals een laptop.
Nu is deze wel bloedsnel, en is binnen 10 seconden opgestart.
Je kan de Surface Pro zeker uitzetten via het start menu, maar onze sales mensen hebben een Pro 4 en die gaat op deze manier binnen een seconde aan en uit. Je zou eens kunnen kijken of dat op de 3 ook kan?

• Pazo
  • Registratie: Mei 2006
  • Nu online

Pazo

Mroaw?

Misschien is dat inderdaad een wijziging van de Pro 4 t.o.v. de Pro 3.
Heb er niet naar gekeken, voor mij hoeft het ook niet. Die ca 10 seconden is voor mij ook snel zat :)

Grote Enphase topicIQ Gateway uitlezenPVOutput
PV 10,7kWp O/W • WP Panasonic KIT-WC07K3E5 7kW • Airco ME MSZ HR50VF 5kW • Gasloos per 11-2023

Pagina: 1