LG N2R1D nas als muziekserver

Pagina: 1
Acties:
  • 461 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dialvi
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 22-02-2018
Is mijn nas geschikt om te gebruiken als mediaserver met Plex of Mediamonkey .Zou enkel gebruikt worden voor audio bestanden (flac,mp3,mp4 etc)geen films.Ik had graag de nas ingesteld in Raid1.

Dialvi
...

Alle reacties

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Wat heb je zelf al gevonden? De LG N2R1 is een model dat geen ondersteuning meer krijgt. De vraag is dus of je er nog wel apps voor kan vinden. Maar met een beetje zoekwerk moet je daar wel iets van terug kunnen vinden lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dialvi
apps ?? De lg is nog nooit gebruikt zit nog in doos met install cd etc.werkt normaal met win7,linux en os,zelf
zou ik het graag proberen of het lukt in win10.Het is de samenwerking met mediamonkey of plex waar ik mij zorgen over maak ik weet niet wat de systeemvereisten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-06 15:34

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Nieuw in doos? Dat spul is al 5 jaar niet meer leverbaar.

Je beste kans is: NAS aansluiten (netwerk of USB) op een PC. Op PC Plex en/of MediaMonkey installeren (system requirements vind je online) en dan kijken of je het werkend/streamend krijgt naar een ander device?

Uiteindelijk is de LG een stukje "storage" die je aanspreekt via, waarschijnlijk SMB (want naar Windows) en zou dus zonder problemen aangesproken moeten kunnen worden als UNC / local drive.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

dialvi schreef op maandag 5 februari 2018 @ 11:43:
apps ?? De lg is nog nooit gebruikt zit nog in doos met install cd etc.werkt normaal met win7,linux en os,zelf
zou ik het graag proberen of het lukt in win10.Het is de samenwerking met mediamonkey of plex waar ik mij zorgen over maak ik weet niet wat de systeemvereisten zijn.
Heb je de mogelijkheid om iets te installeren op dat ding? Kijk daar eerst eens naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dialvi
Inderdaad de nas is aangekocht in december 2011,tot heden is deze,door allerhande omstandigheden(verbouwing,verblijf buitenland en gebrek aan voldoende kennis over nas) nooit de doos uit geweest .In de handleiding lees ik dat de nas DLNA/UPNP ,gigabit 1000Mbps,en volgende netwerk file protocols ondersteund cifs/smb,afp,http/https,ftp/ftps,webdav,verder zijn er usb en e-sata aansluitingen.
Voor de schijven wordt sataII ondersteund .De handleiding en al die benamingen zijn mij totaal vreemd door gebrek aan voldoende kennis.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• iCore
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 16:11
dialvi schreef op maandag 5 februari 2018 @ 11:22:
Is mijn nas geschikt om te gebruiken als mediaserver met Plex of Mediamonkey .Zou enkel gebruikt worden voor audio bestanden (flac,mp3,mp4 etc)geen films.Ik had graag de nas ingesteld in Raid1.

Dialvi
...
(Bijna) 9 Jaar oude hardware(beschikbaar sins 4 dec. 2009)... Wat denk je zelf? :/

[ Voor 9% gewijzigd door iCore op 05-02-2018 13:56 ]

Don't let perfect be the enemy of good.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-06 15:34

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

dialvi schreef op maandag 5 februari 2018 @ 13:50:
...totaal vreemd door gebrek aan voldoende kennis.
Tja, dan lijkt het me zinvol(ler) om mogelijk een handige Tweaker te zoeken via https://tweakers.net/aanbod/ die eventueel bij jou thuis het e.e.a. wil installeren?

Alle termen die je noemt staan, bot gezegd, gewoon op Wikipedia en dan kan je allicht even je eigen kennis opvijzelen en/of bedenken dat SMB voor meer dan 1 apparaat gebruikt wordt in huis en dat ze dus mogelijk met elkaar kunnen praten (netwerk of lokaal). Zoals ik hier eerder al zei; Windows praat gewoon SMB maar als je niet eens de moeite neemt om die NAS aan te slingeren en/of aan je PC te hangen, dan is het zomaar mogelijk dat 'ie over 5 jaar nog steeds ongebruikt in de doos staat.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

dialvi schreef op maandag 5 februari 2018 @ 13:50:
Inderdaad de nas is aangekocht in december 2011,tot heden is deze,door allerhande omstandigheden(verbouwing,verblijf buitenland en gebrek aan voldoende kennis over nas) nooit de doos uit geweest .In de handleiding lees ik dat de nas DLNA/UPNP ,gigabit 1000Mbps,en volgende netwerk file protocols ondersteund cifs/smb,afp,http/https,ftp/ftps,webdav,verder zijn er usb en e-sata aansluitingen.
Voor de schijven wordt sataII ondersteund .De handleiding en al die benamingen zijn mij totaal vreemd door gebrek aan voldoende kennis.
Dan zou ik eerst eens beginnen om het ding gewoon te installeren en weg te blijven van custom dingen erop te doen. Probeer het apparaat eerst maar eens te gebruiken voor het doel dat ding gemaakt is.

Als je een server op wilt zetten, dan is weten wet SMB is toch wel een van de basisdingen om te weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 16:26

br00ky

Moderator Harde Waren
Ik mis hier, net als je forumgenoten, een hoop eigen inzet, voor- en opzoekwerk. Ga je eerst zowel wat betreft de praktijk als de theorie verdiepen in wat er in de doos zit. Sluit de boel aan, kijk wat hij doet en kom dan eventueel terug met gerichte vragen.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.