[Bug] Wordt steeds uitgelogd

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18:27

Zorian

What the fox?

Topicstarter
Zoals de titel doet vermoeden word ik om de haverklap automatisch uitgelogd tijdens het rondbrowsen op Tweakers.

Dit gebeurt met name in de HK, hier valt het immers heel snel op omdat ik opeens deze mooie mededeling krijg:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/tmqIpFA.png

Klik ik elders wat aan, dan moet ik de cookies weer accepteren alsof ik nog nooit hier ben geweest.

Ik heb al geprobeerd de browser (Chrome 64 op Windows 10) te resetten en alle cookies te wissen, dit helpt helaas niet.
Ook op de mobiel (Samsung Galaxy S8 met stock browser) gebeurt het soms.

Het treedt tevens behoorlijk willekeurig op. Ene keer kan je dagenlang zonder issues bladeren, andere keer gebeurt het 2-3 keer op een dag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19:24

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Kan je voor de gein/test eens naar https://tweakers.net/my.tnet/sessions/ toe gaan, daar al je sessies / logins beeindigen, je browser cache clearen en eens opnieuw inloggen (en dus cookie laten zetten)?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

Topicstarter
MAX3400 schreef op maandag 5 februari 2018 @ 11:07:
Kan je voor de gein/test eens naar https://tweakers.net/my.tnet/sessions/ toe gaan, daar al je sessies / logins beeindigen, je browser cache clearen en eens opnieuw inloggen (en dus cookie laten zetten)?
Nondeju. Dat zijn pittig wat sessies. :D
Zal eens de lijst opschonen ja.

//Done, eens zien wat dit gaat doen.

///Helaas, net een nieuwe pagina geopend (had Tweakers niet meer open) en was weer uitgelogd.
Er is ook een nieuwe sessie bijgekomen zie ik. Op zich logisch want opnieuw ingelogd maar toch.
Lijkt wel of de sessies/cookies vernaggeld worden ofzo?

[ Voor 26% gewijzigd door Zorian op 05-02-2018 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:23

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Heb je geen rare proxy op je netwerk staan die overijverig dingen cached?

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15:08

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
Ik kan in de logs (nog) geen hele rare dingen vinden, maar ik zie wel dat je vaak opnieuw moet inloggen.

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

Topicstarter
Deze avond al 2-3 keer gebeurt @Kees.
Valt me op dat het voornamelijk gebeurt als ik even niks van Tweakers open heb in de tabbladen en dan naar Tweakers toe ga.

Oude sessies worden ook niet terminated lijkt het op.

Best gek dat het op zowel de pc als de mobiel gebeurt.
AW_Bos schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 06:33:
Heb je geen rare proxy op je netwerk staan die overijverig dingen cached?
Niet dat ik weet. Gebruik wel een Pi-Hole maar die blocked niks van Tweakers.

//En wederom uitgelogd terwijl ik even op een andere website zat.

[ Voor 5% gewijzigd door Zorian op 06-02-2018 20:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

't is misschien een gek idee, maar kun je op de een of andere manier na een succesvolle inlog en daarna ook na het spontaan uitgelogd zijn een lijst met aanwezige cookies laten opstellen door de browser? Om te kijken of er niet spontaan wat verdwijnen.

..... https://developers.google...tools/manage-data/cookies dus?

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

En je hebt niet je browser(s) ingesteld dat ze cookies 'na einde sessie' oid weg moeten gooien?

Kijk sowieso hoeveel TnetID-cookies je hebt. Dat zou er een moeten zijn met de naam __Secure-TnetID op domein '.tweakers.net' (dus met punt ervoor). Onze code probeert er voor te zorgen dat je er maar eentje hebt, maar het is wel eens voorgekomen dat er meerdere waren, hoewel dat dan meeste ervoor zorgde dat je direct weer uitgelogd bent.

Verder is het handig om a.d.h.v. Raven's opmerking niet alleen te kijken welke cookies er zijn, maar ook hoe lang ze volgens je browser geldig zijn. Als het goed is, is dat ruim meer dan een jaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

Topicstarter
ACM schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 07:58:
En je hebt niet je browser(s) ingesteld dat ze cookies 'na einde sessie' oid weg moeten gooien?

Kijk sowieso hoeveel TnetID-cookies je hebt. Dat zou er een moeten zijn met de naam __Secure-TnetID op domein '.tweakers.net' (dus met punt ervoor). Onze code probeert er voor te zorgen dat je er maar eentje hebt, maar het is wel eens voorgekomen dat er meerdere waren, hoewel dat dan meeste ervoor zorgde dat je direct weer uitgelogd bent.

Verder is het handig om a.d.h.v. Raven's opmerking niet alleen te kijken welke cookies er zijn, maar ook hoe lang ze volgens je browser geldig zijn. Als het goed is, is dat ruim meer dan een jaar...
Niet dat ik weet, ken die optie geeneens.

Ik heb deze gevonden en die is inderdaad lang geldig.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Ee3Yspj.png

Dit zijn alle domeinen:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/CEhrEHd.png

Ik heb ook nog een Session Time:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ioWb5G8.png

Het gebeurde net weer trouwens, had Tweakers een tijdje niet open, opende hem en was uitgelogd+cookies moeten accepteren.

Oude sessies blijven ook gewoon open.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/iWnGCyQ.png

[ Voor 4% gewijzigd door Zorian op 10-02-2018 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Zorian schreef op zaterdag 10 februari 2018 @ 15:40:
Ik heb deze gevonden en die is inderdaad lang geldig.

[afbeelding]
Dat ziet er op zich goed uit. Die specifieke sessie kan je nu beter verwijderen als je dat nog niet gedaan hebt, anders kunnen mensen jou nadoen ;)
Dit zijn alle domeinen:

[afbeelding]
Op gathering.tweakers.net heb je geen TnetId-cookie, toch?
Ik heb ook nog een Session Time:

[afbeelding]
Die is niet relevant voor het verlopen van sessies :)
Het gebeurde net weer trouwens, had Tweakers een tijdje niet open, opende hem en was uitgelogd+cookies moeten accepteren.

Oude sessies blijven ook gewoon open.

[afbeelding]
Wat suggereert dat onze server niet voor je verzint dat je bent uitgelogd :/

Ik neem trouwens aan dat als je de sessieduur-optie niet kende, dat je dan ook niet je sessie op een specifiek ip fixeert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Zorian schreef op zaterdag 10 februari 2018 @ 15:40:
Het ging zo te zien mis nadat je een weblog had bezocht en we daar probeerden te kijken of je ingelogd was. Heb je enig idee of je strenge cookie instellingen hebt die voorkomt dat voor een iframe er cookies geblokkeerd worden?

Het lijkt me ook nuttig om te kijken of het beter gaat als je alle cookies van tweakblogs.net en eventuele subdomeinen weggooit.
Bij een eerste bezoek zie je dan rechtsboven in de hoek van een blog dan een blokje met 'Je bent nu ingelogd' als je sessies goed werken, maar bij jou verscheen dat waarschijnlijk niet... Waarom dat niet verscheen weet ik niet :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:28

crisp

Devver

Pixelated

@ACM: wellicht heeft nieuws: Google Chrome gaat ongewenste redirects blokkeren er ook mee te maken? We moeten denk ik echt op korte termijn de SSO voor Tweakblogs aanpassen, daar had ik 2 maanden geleden al een ticket voor gemaakt...

Edit: ik kan het zelf nochthans niet reproduceren in Chrome, maar ik gebruik een beta-versie van M65. De automatische login via redirects in de iframe lijkt daar ook (nog) te werken.

[ Voor 21% gewijzigd door crisp op 10-02-2018 20:58 ]

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

Topicstarter
ACM schreef op zaterdag 10 februari 2018 @ 20:02:
[...]

Dat ziet er op zich goed uit. Die specifieke sessie kan je nu beter verwijderen als je dat nog niet gedaan hebt, anders kunnen mensen jou nadoen ;)

[...]

Op gathering.tweakers.net heb je geen TnetId-cookie, toch?

[...]

Die is niet relevant voor het verlopen van sessies :)

[...]

Wat suggereert dat onze server niet voor je verzint dat je bent uitgelogd :/

Ik neem trouwens aan dat als je de sessieduur-optie niet kende, dat je dan ook niet je sessie op een specifiek ip fixeert?
Op gathering.tweakers.net heb ik inderdaad helemaal niets:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/fYkNOad.png

Ik fixeer ook niet op ip nee. Ik log simpelweg in en heb vrijwel niks aangepast qua settings, laat staan zulke geavanceerde settings.
ACM schreef op zaterdag 10 februari 2018 @ 20:17:
[...]

Het ging zo te zien mis nadat je een weblog had bezocht en we daar probeerden te kijken of je ingelogd was. Heb je enig idee of je strenge cookie instellingen hebt die voorkomt dat voor een iframe er cookies geblokkeerd worden?

Het lijkt me ook nuttig om te kijken of het beter gaat als je alle cookies van tweakblogs.net en eventuele subdomeinen weggooit.
Bij een eerste bezoek zie je dan rechtsboven in de hoek van een blog dan een blokje met 'Je bent nu ingelogd' als je sessies goed werken, maar bij jou verscheen dat waarschijnlijk niet... Waarom dat niet verscheen weet ik niet :/
Hmm, een weblog? Laatste keer dat het gebeurde zat ik daar niet op en was Tweakers op geen enkel tabblad open. Toen ik Tweakers wel opende op een nieuw tabblad was het dus weer gebeurd.

Ik heb niks aangepast aan cookiesettings, Chrome staat vrijwel stock ingesteld. Alleen een thema eroverheen en wat addons zoals een Gmail-checker, smooth scroller (ivm 144Hz monitor) en YouTube addons.

De cookies heb ik al eens weggegooid. Hell, ik zit zelfs op een schone Windows installatie waarbij alle schijven gewiped zijn, dus er was zeker weten geen spoortje achtergebleven. :p

Tweakblogs bezoek ik trouwens nooit. :? Of althans vrijwel nooit.

[ Voor 43% gewijzigd door Zorian op 10-02-2018 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Zorian schreef op zaterdag 10 februari 2018 @ 23:10:
Tweakblogs bezoek ik trouwens nooit. :? Of althans vrijwel nooit.
Ik heb simpelweg gekeken naar de pageviews vanaf jouw ip en daar zat - tenzij ik verkeerd keek - tweakblogs tussen, terwijl je dat deed veranderde je sessie-id naar een uitgelogde sessie. Als je meer tijdstippen hebt waarop het gebeurde, kan ik uiteraard weer kijken of ik nog andere dingen zie.

En dat liefst zo precies mogelijk, want logfiles doorspitten is erg inefficient en hoe kleiner het gebied waarin gekeken moet worden, hoe minder moeite het kost om e.e.a. te bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

Topicstarter
ACM schreef op zondag 11 februari 2018 @ 11:13:
[...]

Ik heb simpelweg gekeken naar de pageviews vanaf jouw ip en daar zat - tenzij ik verkeerd keek - tweakblogs tussen, terwijl je dat deed veranderde je sessie-id naar een uitgelogde sessie. Als je meer tijdstippen hebt waarop het gebeurde, kan ik uiteraard weer kijken of ik nog andere dingen zie.

En dat liefst zo precies mogelijk, want logfiles doorspitten is erg inefficient en hoe kleiner het gebied waarin gekeken moet worden, hoe minder moeite het kost om e.e.a. te bekijken.
Op het moment heb ik even geen tijdstippen, maar zodra het weer gebeurt zal ik het direct melden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

Topicstarter
@ACM Bij deze dus een tijdstip. Zojuist gebeurd, ik had de browser niet open staan voordat ik naar Tweakers ging dus kwam nergens vandaan (behalve mijn homepage, Google).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Zorian schreef op zondag 11 februari 2018 @ 14:13:
@ACM Bij deze dus een tijdstip. Zojuist gebeurd, ik had de browser niet open staan voordat ik naar Tweakers ging dus kwam nergens vandaan (behalve mijn homepage, Google).
Jouw ip had toch echt om 13:57u deze tweakblog bezocht: somerenv.tweakblogs.net (die blogpost over hitler)
En vanaf dat moment was je uitgelogd zo te zien, maar dat had je de 6 pageviews die je daarna op het forum deed nog niet door :P

Toen heb je van 14:03 tot 14:12 niets gedaan en was daarna zowat het eerste wat je deed weer inloggen.

Om het concreter te maken zou je dit experiment kunnen doen:
- Open een private browser scherm (het is trouwens realistischer om uit te loggen uit je reguliere browser)
- Ga naar Tweakers en log in
- Open een blog-post (er staan een paar op de homepage)
- Ga terug naar Tweakers
- Ben je nu uitgelogd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

Topicstarter
ACM schreef op maandag 12 februari 2018 @ 08:31:
[...]

Jouw ip had toch echt om 13:57u deze tweakblog bezocht: somerenv.tweakblogs.net (die blogpost over hitler)
En vanaf dat moment was je uitgelogd zo te zien, maar dat had je de 6 pageviews die je daarna op het forum deed nog niet door :P

Toen heb je van 14:03 tot 14:12 niets gedaan en was daarna zowat het eerste wat je deed weer inloggen.

Om het concreter te maken zou je dit experiment kunnen doen:
- Open een private browser scherm (het is trouwens realistischer om uit te loggen uit je reguliere browser)
- Ga naar Tweakers en log in
- Open een blog-post (er staan een paar op de homepage)
- Ga terug naar Tweakers
- Ben je nu uitgelogd?
Ik heb ter test het volgende gedaan:

-Niet uitgelogd
-Random Tweakblog geopend
-Hierna refresh gedaan op Tweakers
-Ik ben automatisch uitgelogd

Test 2:
-Incognito modus
-Ingelogd
-Ander willekeurig Tweakblog geopend
-Refresh op Tweakers
-Niet uitgelogd

Beide testen zijn hierna meermaals gedaan.
In incognito modus lijkt het goed te gaan. Slechts 1 keer eruit gegooid.
In de normale modus is het afwisselend. Meestal vlieg ik eruit na een Tweakblog te hebben geopend maar soms ook niet.

Ter volledigheid en informatie; Deze addons heb ik:

Adblock voor Youtube™ v4.3.1
Backspace to go Back v1.1.1
Checker Plus for Gmail™ v21.0.11.6
Chromium Wheel Smooth Scroller v2.0.1
Enhanced Steam v9.7
LastPass: Free Password Manager v4.5.0

Er draait een PiHole, maar ik zie geen blacklists/blocks voorbij komen van Tweakers en/of Tweakblogs.

[ Voor 22% gewijzigd door Zorian op 12-02-2018 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik zou al die stappen herhalen, met elke keer 1 plug-in uitgeschakeld. Misschien vindt je de boosdoener.

Toch volg ik het niet, je hebt er ook last van op je telefoon.. hmm

Toevallig daar ook die lastpass geïnstalleerd? Die kan in elke browser zijn werk doen volgens mij.

[ Voor 45% gewijzigd door Vorkie op 12-02-2018 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

Topicstarter
Vorkie schreef op maandag 12 februari 2018 @ 20:16:
Ik zou al die stappen herhalen, met elke keer 1 plug-in uitgeschakeld. Misschien vindt je de boosdoener.

Toch volg ik het niet, je hebt er ook last van op je telefoon.. hmm

Toevallig daar ook die lastpass geïnstalleerd? Die kan in elke browser zijn werk doen volgens mij.
In incognito modus zijn alle plugins uitgeschakeld en ook daar treedt het sporadisch op.
En ja, ik heb LastPass op mijn telefoon. Echter werkt die niet samen in combinatie met de door mij gebruikte browser (Samsung Internet) en heb ik de functie 'App Invullen' niet aan staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Het lijkt veroorzaakt te worden doordat je browser geen cookies naar 'third party domeinen' stuurt in iframes. Maar waar dat dan weer precies doorkomt weten wij ook niet.

Chrome heeft er mogelijk een instelling voor, maar het is in ieder geval geen standaardgedrag. Ook extensies kunnen dat veroozaken, maar ik zie geen logische die daarvoor in aanmerking komen. Tenzij die adblock for youtube bijvoorbeeld alle iframes aanraakt, ipv alleen die met youtube erin.

[ Voor 12% gewijzigd door ACM op 13-02-2018 08:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

Topicstarter
ACM schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 08:20:
Het lijkt veroorzaakt te worden doordat je browser geen cookies naar 'third party domeinen' stuurt in iframes. Maar waar dat dan weer precies doorkomt weten wij ook niet.

Chrome heeft er mogelijk een instelling voor, maar het is in ieder geval geen standaardgedrag. Ook extensies kunnen dat veroozaken, maar ik zie geen logische die daarvoor in aanmerking komen. Tenzij die adblock for youtube bijvoorbeeld alle iframes aanraakt, ipv alleen die met youtube erin.
Ik zal eens alle extensies deleten en kijken wat dat doet. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

Topicstarter
Het lijkt momenteel even rustig te wezen, ondanks dat alle addons inmiddels weer aan staan na 4 dagen geen addons te hebben gebruikt.
Ben benieuwd wat het nou was...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

Topicstarter
Te vroeg gejuicht, zojuist weer gebeurt nadat ik een Tweakblog bezocht.
Heel bijzonder dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xudonax
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 02-09 13:25
Dit probleem heb (had?) ik ook in Firefox Nightly, maar na Privacy Badger en Ghostery uit te schakelen en opnieuw in te schakelen lijkt dit verholpen... Heel vreemd. Hiervoor al geprobeerd om alle cookies te wissen, cache te wissen etc. maar dat leek niet te helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Wildfire

Joy to the world!

Xudonax schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 21:26:
Dit probleem heb (had?) ik ook in Firefox Nightly, maar na Privacy Badger en Ghostery uit te schakelen en opnieuw in te schakelen lijkt dit verholpen... Heel vreemd. Hiervoor al geprobeerd om alle cookies te wissen, cache te wissen etc. maar dat leek niet te helpen.
Ik heb het een tijdje niet gehad maar vandaag na een schone installatie van Windows (en Firefox) weer wel. En dan zelfs soms TIJDENS een Firefox sessie.

Hier de normale Firefox (v62.0.3 nu) met ook Ghostery, maar Tweakers is gewhistelist in Ghostery.

Op https://tweakers.net/my.tnet/sessions/ zag ik wel een hoop sessies dus die maar eens gecleared. Eens kijken hoe het nu gaat...

[ Voor 9% gewijzigd door Wildfire op 06-10-2018 02:10 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QinX
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11-09 22:45

QinX

Shai-Hulud

Ik heb er kennelijk last van als ik tweakblogs bezoek.
Iedere keer als ik een tweakblog aanklik dan ben ik uitgelogd.

http://tweakers.net/productreview/user/184256

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hello123456
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 02-09 12:23
Ik doe eens een gok, zit je toevallig achter een OPNSense firewall en heb je van buitenaf meerdere IP-adressen?

Bij de update naar 18.1 (die dus vlak voor februari is uitgekomen) is er een wijziging geweest met het gedrag van de outbound NAT. Je IP-adres is standaard niet sticky, maar de firewall begint te rouleren tussen je externe IP-adressen. Voor sessies die gekoppeld zijn aan je IP-adres treedt dan precies het gedag op wat je beschrijft, een aantal kliks werkt het en dan plots wordt je uitgelogd. Wij liepen tegen dit issue aan bij onze bedrijfsfirewall: https://github.com/opnsense/core/issues/2220. Je dit testen door bijvoorbeeld naar www.watismijnip.nl te gaan en meerdere keren te refreshen. Als je dan het IP-adres ziet veranderen, dan treedt dit ook bij jou op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Nu online

Wildfire

Joy to the world!

hello123456 schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 01:49:

Ik doe eens een gok, zit je toevallig achter een OPNSense firewall en heb je van buitenaf meerdere IP-adressen?
Ik in ieder geval niet, gewoon een standaard Ziggo consumentenverbinding met ook maar één IP-adres naar de buitenwereld.

Gisteren toevallig weer opeens uitgelogd. Echt vreemd, dit is nog wel een nieuwe Windows installatie. Is het toch nog iets in de software hier of toch een bijzondere bug bij Tweakers? :?

[ Voor 21% gewijzigd door Wildfire op 12-10-2018 07:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Wildfire schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 07:24:
Gisteren toevallig weer opeens uitgelogd. Echt vreemd, dit is nog wel een nieuwe Windows installatie. Is het toch nog iets in de software hier of toch een bijzondere bug bij Tweakers? :?
Was dit ook nadat je Tweakblogs bezocht? Want dan zou dat betekenen dat zoals Crisp al aangaf, er naar de SSO (= Single Sign On) van Tweakblogs gekeken moet worden icm het nieuwsartikel dat hij al linkte. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Nu online

Wildfire

Joy to the world!

CH4OS schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 10:59:
[...]
Was dit ook nadat je Tweakblogs bezocht? Want dan zou dat betekenen dat zoals Crisp al aangaf, er naar de SSO (= Single Sign On) van Tweakblogs gekeken moet worden icm het nieuwsartikel dat hij al linkte. ;)
Net even getest en inderdaad, na het bezoeken van Tweakblogs ben ik opeens op Tweakers.net uitgelogd. Handig zeg... ik sla de Tweakblogs voorlopig maar over dan.

[ Voor 6% gewijzigd door Wildfire op 12-10-2018 20:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Ik ga het ticket hiervoor maar weer eens proberen te escaleren...

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Wildfire schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 07:24:
[...]

Ik in ieder geval niet, gewoon een standaard Ziggo consumentenverbinding met ook maar één IP-adres naar de buitenwereld.

Een standaard Ziggo consumenten verbinding..
Zit je dan toevallig op een DS-Lite verbinding, dus met Carrier Grade NAT voor IPv4 (dat levert Ziggo standaard tegenwoordig geloof ik).

Dat zou in in elk geval mogelijk kunnen veroorzaken dat tweakers steeds andere IP adressen / source poorten ziet waar jou request vandaan komen. Of dat verder iets met dit issue te maken kan hebben weet ik niet.

[ Voor 4% gewijzigd door ik222 op 12-10-2018 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Nu online

Wildfire

Joy to the world!

ik222 schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 21:32:
[...]

Een standaard Ziggo consumenten verbinding..
Zit je dan toevallig op een DS-Lite verbinding, dus met Carrier Grade NAT voor IPv4 (dat levert Ziggo standaard tegenwoordig geloof ik).

Dat zou in in elk geval mogelijk kunnen veroorzaken dat tweakers steeds andere IP adressen ziet waar jou request vandaan komen. Of dat verder iets met dit issue te maken kan hebben weet ik niet.
Nope, modem is bridged en heb geen IPv6 dus ook geen DS-Lite. Mijn IP-adres is ook al tijden hetzelfde.

Daarnaast blijkt ook, zoals in mijn post van eerder vanavond, dat ik word uitgelogd zodra ik Tweakblogs bezoek...

[ Voor 3% gewijzigd door Wildfire op 12-10-2018 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OnTracK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:27
Uitgelogd zijn nadat je tweakblogs hebt bezocht was bij mij Ghostery. Ookal had ik tweakers.net e.d. gewhitelist. Ik moest specifiek ook nog tweakblogs whitelisten.

Not everybody wins, and certainly not everybody wins all the time.
But once you get into your boat, push off and tie into your shoes.
Then you have indeed won far more than those who have never tried.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

OnTracK schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 21:40:
Uitgelogd zijn nadat je tweakblogs hebt bezocht was bij mij Ghostery. Ookal had ik tweakers.net e.d. gewhitelist. Ik moest specifiek ook nog tweakblogs whitelisten.
Bepaalde instellingen en/of extenties spelen hier zeker een rol want met een standaard schone Chrome kan ik het probleem niet reproduceren.

Maar dat laat niet onverlet dat het bij (zo lijkt het) steeds meer mensen wel problemen geeft. De huidige single sign-on op Tweakblogs is altijd al suboptimaal geweest en tegenwoordig zijn daar (technisch) veel betere en robuustere oplossingen voor die niet erg lastig te implementeren zijn.

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19:24

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Hier net ook; zit gewoon op Firefox te browsen, klik wat aan op de Frontpage (random artikel) en plop; of ik maar opnieuw wil inloggen.

Het gebeurt trouwens ook met enige onregelmaat op EDGE op Android trouwens.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3raser
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 08:32

3raser

⚜️ Premium member

Ik heb hetzelfde probleem, na Tweakblogs te hebben bezocht moet ik opnieuw inloggen op Tweakers.
Had Tweakers al gewhitelist in Ghostery en Adblock Plus en heb dat nu ook gedaan voor Tweakblogs. Nu wordt ik niet langer uitgelogd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

We hebben de single sign-on van de tweakblogs inmiddels aangepast. Hopelijk lost dit het probleem op :)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 15:29
Krijg nou wat...Naar aanleiding van dit topic het volgende gedaan:
Een tabblad met dit topic open gelaten, en nog een ander tabblad (rdr2).
Open een nieuw tabblad (somerenv.tweakblogs.net]) ga terug naar dit tabblad, klik bovenin op "Forum" en krijg de cookiemelding en ben uitgelogd.
(google chrome met ABP en Ghostery)

[ Voor 6% gewijzigd door zetje01 op 06-11-2018 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

zetje01 schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 15:04:
Krijg nou wat...Naar aanleiding van dit topic het volgende gedaan:
Een tabblad met dit topic open gelaten, en nog een ander tabblad (rdr2).
Open een nieuw tabblad (somerenv.tweakblogs.net]) ga terug naar dit tabblad, klik bovenin op "Forum" en krijg de cookiemelding en ben uitgelogd.
(google chrome met ABP en Ghostery)
Hmmm, weird. Ik heb zojuist nog een kleine aanpassing gedaan, hopelijk nu echt opgelost :)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 15:29
crisp schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 17:52:
[...]

Hmmm, weird. Ik heb zojuist nog een kleine aanpassing gedaan, hopelijk nu echt opgelost :)
Bij mij is het i.i.g. opgelost!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Mooi, dan kan deze ondertussen naar het archief :)

Intentionally left blank

Pagina: 1