nieuwe pc.. is dit wat?

Pagina: 1
Acties:

• stylee
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-09-2021

stylee

blah zeg ik je

Topicstarter
hallo mensen

ik ga een nieuwe pc kopen, en ik had het volgende in gedachten... nu wou ik graag jullie mening hierover weten

ik had het volgende in gedachten:

Afbeeldingslocatie: http://www.edesigns.nl/waseem/droompc.gif

edit: let maar niet op ASUS onder de kolom artikel :)

De prijzen zijn afkomstig van gistron.com en ik dacht eraan om allen in een keer van daar te bestellen aangezien ik zeer goede reacties kan lezen in de shopsurvey's (plus ze zijn niet duur)

Nu had ik nog een aantal vragen (ik ben, i.t.t. op het gebied van software, op het gebied van hardware een complete newbie >:) ), ik zal dit systeem grotendeels gebruiken om wat rond te spelen met Visual Studio, wat te browsen, DVD'tje te kijken, etc.. gewoon de standaardzaken. Daarnaast af en toe de wat zwaardere progs als Photoshop opstarten etc, maar niet zo vaak. Vandaar dat ik heb gekozen voor een 1,2 gig

Ik zag op de site van gistron onder de Asus moederborden de A7V en de A7V+ staan (de A7V heeft als chipset de KT133 de A7V+ heeft de KT133A), wat zijn de verschillen tussen deze twee? Zoals je ziet heb ik de A7V+ gekozen... omdat ie goedkoper was :)

En die cooler die ik heb gekozen (de Coolermaster EP5-6I51), is die wel geschikt voor de AMD K7 (Athlon right?), of ben ik verstandiger als ik een andere cooler neem. Ik ben iig niet van plan om hem binnenkort te gaan overklokken (mischien later)...

Het geheugen.. ik heb Kingston genomen omdat naja die beweerden dat je levenslange garantie had.. was wel 50 piek per reep duurder dan OEM geheugen, verstandig of niet?

De Asus V7100, hoe is het tv out beeld van deze videokaart? Ik zat te wijfelen tussen de Marvel G450 of deze (de G450 heeft ook tv out en is ook dual-head), maar heb toch gekozen voor de Asus omdat die betere 3D graphics heeft.

Als jullie aan/opmerkingen/suggestie hebben dan hoor ik het zeer graag als het maar rond de 3200 piek blijft :)

een beetje lange verhaal maar alvast bedankt!

Verwijderd

Op vrijdag 13 juli 2001 12:33 schreef stylee het volgende:
... Ik zat te wijfelen tussen de Marvel G450 of deze (de G450 heeft ook tv out en is ook dual-head), maar heb toch gekozen voor de Asus omdat die betere 2d graphics heeft.
Heb een hekel aan dit soort topics maar moet hier toch even op reageren.
Dat van die betere 2d graphics klopt niet echt.... en de tv-out vind ik persoonlijk ook niet perfect. Als je toch al zit te twijfelen tussen die 2 zou ik ZEKER voor die Matrox gaan.

• Triple-D
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-08-2023
De asus heeft alleen snellere 2d, ik denk niet betere.

En ik zou iig een grotere hd erin zetten, 20 gig is helaas zomaar vol.

Voor de rest lijkt het me een hele goeie keuze.

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09:19

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Op vrijdag 13 juli 2001 12:38 schreef Courage het volgende:

[..]

Heb een hekel aan dit soort topics maar moet hier toch even op reageren.
Dat van die betere 2d graphics klopt niet echt.... en de tv-out vind ik persoonlijk ook niet perfect. Als je toch al zit te twijfelen tussen die 2 zou ik ZEKER voor die Matrox gaan.
Hoezo, ik zie ze bijna nooit ;)

• lange
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-08 15:15

lange

Boom Boom?

die asus beter 2d beeld dan een matrox g450?? dacht het niet, als je niet te veel spellen gaat speelen dan zou ik toch echt voor de matrox gaan (en anders een ati radeon of gf2(pro)) en kijk ook ff naar een ander geluids kaart (het scheelt echt, kijk dan bv naar een live ofzo).
thats mho. :)

• stylee

stylee

blah zeg ik je

Topicstarter
aaaarg mensen mijn fout, ik heb een per ongeluk een 2 geschreven waar een 3 hoorde te staan :( *gefixd*

De G450 heeft idd betere 2D grahpics, maar de ASUS heeft betere 3D graphics, dat moest er staan :'(

ff over die HD en die geluidskaart

Ik krijg 20 gig echt niet zo snel vol he :) Ik zat er aan te denken om een 40 gig te nemen maar aangezien ik nu op dit moment ook een 20 gig hebt en nog ongever 7 gig vrij terwijl ik zowat alle programma's die ik zal installeren al geinstalleerd heb, al mijn favo mp3'tjes er al op staan, plus nog eens 4 gig aan DBZ stuff... denk ik toch dat 20 gig meer dan voldoende is.. daarnaast heb ik nog wel wat reserver opslagruimte, dus dat is geen probleem.

De geluidskaart.. tja dit zal mischien raar klinken maar ik ben gewoon blij met mijn SB 128bit (heb ik nu ook in mijn cell400 zitten), ik weet hoe goed een Live klinkt maar aangezien ik altijd met koptelefoon op werk (heb geeneens boxen aangesloten), lijkt die 128bit mij meer dan voldoende

Verwijderd

Ziet er goed uit... Zelf ben ik niet bekend met die Codegen kast maar zorg er wel voor dat er een 300 watt voeding inzit..

• stylee

stylee

blah zeg ik je

Topicstarter
Er zit idd een 300 watt voeding in, maar nu ik de produktomschrijving wat aandachtiger lees zie ik dat er staat Suitable for Pentium I / II / III, Celeron, AMD K6 series , maar ik was van plan om een AMD K7 te bestellen. Wil dit zeggen dat deze kast dat niet kan worden gebruikt i.c.m de K7 processor? :'(

• Albinoraptor
  • Laatst online: 08:47
Koop een betere koeler, had ook Coolermaster (tot 1.4 Ghz) en kwam boven 60 graden. En er zullen wel mensen gaan zeuren betere monitor. Maar heb ook die monitor en geen problemen mee zeer tevreden mee.

• BenJoep
  • Laatst online: 20-08 21:08
Dit is toch een redelijk standaard systeem, waarom dan hier een toppic over openen als je al die informatie wel van of hier vandaan kan halen of gewoon ergens anders op het i-net.

Maareh Idd matrox erin douwen als je niet veel aan spellen doet. Cpu is voldoende en het geheugen is ook wel goed. Verder een normaal systeem. Dus gewoon kopen die hap.

| I've got permission to color outside the lines |

Verwijderd

mwah, met die koeler is niks mis hoor... Misschien kan je beter voor een 6I11 gaan, die koelen zeer goed... Mijn 1.4@1.5 met standaard 6I11 werd 45 graden, nu heb ik er een Delta 60HP opgezet en is de temp 37.5 graden, er zijn niet veel koelers die dat voor elkaar krijgen >:)

Natuurlijk is een goede airflow in je systeem van essentieel belang wil je lage temps hebben...

Verwijderd

3000 piek is wel duur :)

• DJT
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

DJT

Met een ATI Radeon kaartje heb je goede 2D èn 3D...zou ik zelf nemen ipv een GF2 MX. Geluidskaart heb je niet nodig omdat de A7V133 onboard audio heeft waarvan de kwaliteit prima is...Zeker als je alleen een koptelefoon gaat gebruiken. Een 7200 toeren schijf is in mijn ogen toch een pré, de snelheidswinst is duidelijk merkbaar. Verder zou ik ook voor het Kingston geheugen gaan, staat bekend als één van de beste merken.

Succes!

• Railgunner
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-05 20:05
Even over die monitor:
- Persoonlijk vind ik m niet goed
- Je kunt m ook voor 759 krijgen.

Verder:
- Ga voor die Kingston modules. Je betaalt iets meer, maar ze zijn goed.
- Als je weinig games speelt, ga voor de G450 ipv V7100. G450 = Veel betere 2D.

Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro ESU
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema

• ddZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-08 08:46

ddZ

Ik heb ook een opmerking over die monitor:
het merk iiyama is een prima keus (ben er zelf ook al 2 jaar tevreden over), maar ga voor een ander type, namelijk met een platte beeldbuis. Daar ga je heel veel plezier aan beleven; de MA901U Vision Master Pro452. Deze is erg betaalbaar op dit moment..

• Metalium-220
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-08-2022

Metalium-220

Forza Utreg!

grotere HD!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09:19

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Op vrijdag 13 juli 2001 14:12 schreef Metalium- het volgende:
grotere HD!
Ligt eraan. Als je kabel hebt en elke dag een hoop 650 Mb bestandjes ;) >:) binnenhaald is een grotere hd handig. Maar als je net als ik een 56K modem hebt, is het niet hard nodig. Op een 20 Gb hd kunnen best veel games en andere progs voordat hij vol zit :)

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Voor 300 ballen een leuke configuratie. Waar haal je je componenten allemaal vandaan? Een site ofzo?
Ik heb nl. ook een budget van 3000,- voor een pc... en die wil ik graag besteden aan een pc met grote monitor (19 - 21 inch)

Verwijderd

Vind dat het systeempje er goed uit ziet anders. Zou idd voor het Kingston reepje gaan en betreft die V7100: Ik heb hem zelf ook, heb niets te klagen, maar ik game ook niet echt veel ofzo. Die tv-out ben ik ook over te spreken. Krijg wel mooi beeld op mun teeveetje, maar ik heb geen vergelijkingsmateriaal, dus ik zou niet kunnen zeggen dat de tv-out beter is dan de anderen.

• Albinoraptor
  • Laatst online: 08:47
YES ik had gelijk, ze gaan zeuren over monitor. :) :P

Verwijderd

Dit is gewoon goedkope rotzooi.
Ik zou een P4 1,7 GHZ nemen, Geforce 3, Soundblaster Live!.
En last but not least een LCD-scherm
Wat een rotzooi zeg!

• stylee

stylee

blah zeg ik je

Topicstarter
rofl

en betaal jij dat ff voor me dan?

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Op vrijdag 13 juli 2001 17:33 schreef florish het volgende:
Wat een rotzooi zeg!
Ja, dat jij nou zo vreselijk strontverwend bent dat je 9 mille van je pappie krijgt :r Doe ff normaal zeg. Sommige mensen moeten zelf werken voor hun geld |:(

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Bulldog
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Op vrijdag 13 juli 2001 17:33 schreef florish iets :(
Yupz, waarschuwing (flame, ensow).

Verwijderd

Hap hap Hap
Henkies

• stylee

stylee

blah zeg ik je

Topicstarter
stylee: Er zit idd een 300 watt voeding in, maar nu ik de produktomschrijving wat aandachtiger lees zie ik dat er staat Suitable for Pentium I / II / III, Celeron, AMD K6 series, maar ik was van plan om een AMD K7 te bestellen. Wil dit zeggen dat deze kast dat niet kan worden gebruikt i.c.m de K7 processor? :'(

ff voor het archief:

had vanmiddag gistron gemaild, half uurtje later reply (ik mag ze nu al >:) ): hij kan gewoon gebruikt worden met een Thunderbird

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:52

GaMeOvEr

Is een hork.

Op vrijdag 13 juli 2001 17:42 schreef florish het volgende:
Hap hap Hap
Henkies
Of je gedraagt je, of je krijgt een ban.

Tweede waarschuwing.

Aannames zijn fataal.

• earthforce
  • Laatst online: 27-06 19:43

earthforce

hmmm vandaag maar ff niet :)

koop geen maxtor hardeschijf!!! neem een echt merk zoals western digital of IBM en dan liefst op 7200 toeren, maxtor heeft me tevaak in de steek gelaten, onbetrouwbare zuigkrengen :r

...

• p_m
  • Niet online

p_m

Op vrijdag 13 juli 2001 17:33 schreef florish het volgende:
Wat een rotzooi zeg!
Verwend kindje! Krijgt ie 9000 van z'n pa voor een PC! :)

Putting the bit in Biton since 1997

• p_m
  • Niet online

p_m

Op vrijdag 13 juli 2001 18:11 schreef earthforce het volgende:
koop geen maxtor hardeschijf!!! neem een echt merk zoals western digital of IBM en dan liefst op 7200 toeren, maxtor heeft me tevaak in de steek gelaten, onbetrouwbare zuigkrengen :r
Maxtor valt wel mee hoor! Maar ik geef je gelijk: IBM is beter voor dezelfde prijs!

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Heren, het aantal topics over nieuwe PC's rijst weer de pan uit.
zoals je kan zien, zijn de meningen verdeeld, en nu weet de starter nog niet wat ie moet kopen.

• ddZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-08 08:46

ddZ

Op vrijdag 13 juli 2001 21:21 schreef Kaj. het volgende:
Heren, het aantal topics over nieuwe PC's rijst weer de pan uit.
zoals je kan zien, zijn de meningen verdeeld, en nu weet de starter nog niet wat ie moet kopen.
Schiet inderdaad niet erg op nee :(

Maar om het niet af te gaan dwalen:
ik had niet goed gelezen ( |:( ); je wilt het rond de 3200 piek houden.

Vergeet mijn opmerking over de monitor; valt niet in jouw budget. Het enigste wat ik dan zou vervangen is de geluidskaart; vervang deze door bv. een Creative Labs SBLive Player 1024 (Retail), kost FL 139,-. Prima geluidskaart (heb ik zelf ook 8-) ) en past nog in jouw budget ook ;) Suc6 en veel plezier met je aan te schaffen systeem ;) 8-)

• p_m
  • Niet online

p_m

Kaj. plz --> [topic=183796]

Verwijderd

op zich voor dit geld geen slechte zaak kerel, maar ik zou voor die matrox gaan. ik heb ook de v7100 omdat ik veel gamez, mijn maatje heeft de matrox en heeft naar mijn mening een beter beeld op de tv out.
wat ik wel anders zou doen is de kast, ik heb in december een A-Open HQ8 gekocht en vindt dat een wereldse kast lekker stil,mooi en wat vooral belangrijk is veel ruimte en makkelijk te openen
Pagina: 1