Vraag

• mathias82
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 07-11 07:48
Ik ben op zoek naar een smartphone ter vervanging van mijn Samsung XCover dumbphone.

Ik ben technieker / installateur, dus moet de telefoon tegen een stootje en een occasionele valpartij kunnen.

Ik twijfel tussen de Moto X Force (+- 300€) en de Cat S41 (+- 400€).

Wat ik tot nu toe gevonden heb:

Voordelen Moto X Force:
  • - Beter scherm
  • - Betere camera
  • - Betere WiFi
  • - Goedkoper
Voordelen Cat S41:
  • - Betere accu
  • - Geeft een stevigere indruk?
  • - Nieuwer
  • - Waterdicht
Over de prestaties kan ik niet zoveel vinden: van de X Force zijn veel benchmarks beschikbaar, van de S41 niet. De X-Force is een high-end model van 2 jaar oud, de S41 is een actueel mid-range model, dus ik verwacht dat de prestaties vergelijkbaar zijn, of heb ik het mis?

Wat het scherm betreft: ik heb gelezen dat de X Force vrij krasgevoelig is, omdat de bovenste laag een polymeer laag is en dit sneller krast dan glas. Is dit bij de S41 ook het geval?

Wat mij betreft is het momenteel ex-aequo. Als iemand argumenten voor of tegen één van deze telefoons heeft hoor ik het graag!

Beste antwoord (via mathias82 op 07-02-2018 08:56)

• kazeykazeman
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 12:02
Er is wel een duidelijk verschil tussen de markt van de Moto X Force en de Cat S41. De Moto X Force is meer bedoeld als smartphone voor stuntelige mensen die hem wel eens laten vallen en het scherm kapot maken. Daarvoor is de Polymeer-laag op het scherm en deze is, inderdaad, erg krasgevoelig. Daarnaast is ie best wel oud, maar was ie destijds, zoals je zelf ook zegt, wel high-end kwa specificaties.

Als je echt een rugged phone zoekt ben je met de Cat S41 meer tevreden gok ik. Deze heeft ook een hele stevige behuizing en een stootrand waarmee het scherm beschermd is. Het scherm is dus een stuk minder krasgevoelig en zal door de behuizing ook niet gauw breken. Je levert voor het rugged uiterlijk wel een stukje prestaties in. Wel gaat de accu flink langer mee en is ie water- en stofdicht (de Moto X Force niet).

Kortom; de Cat S41 is meer rugged, waterdicht, langere accu maar je levert hiervoor wel wat prestaties in. X Force is wel al flink oud en krijgt geen updates meer, daarom zou ik zelf voor de Cat S41 kiezen.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord

• kazeykazeman
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 12:02
Er is wel een duidelijk verschil tussen de markt van de Moto X Force en de Cat S41. De Moto X Force is meer bedoeld als smartphone voor stuntelige mensen die hem wel eens laten vallen en het scherm kapot maken. Daarvoor is de Polymeer-laag op het scherm en deze is, inderdaad, erg krasgevoelig. Daarnaast is ie best wel oud, maar was ie destijds, zoals je zelf ook zegt, wel high-end kwa specificaties.

Als je echt een rugged phone zoekt ben je met de Cat S41 meer tevreden gok ik. Deze heeft ook een hele stevige behuizing en een stootrand waarmee het scherm beschermd is. Het scherm is dus een stuk minder krasgevoelig en zal door de behuizing ook niet gauw breken. Je levert voor het rugged uiterlijk wel een stukje prestaties in. Wel gaat de accu flink langer mee en is ie water- en stofdicht (de Moto X Force niet).

Kortom; de Cat S41 is meer rugged, waterdicht, langere accu maar je levert hiervoor wel wat prestaties in. X Force is wel al flink oud en krijgt geen updates meer, daarom zou ik zelf voor de Cat S41 kiezen.

• mathias82
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 07-11 07:48
kazeykazeman schreef op maandag 5 februari 2018 @ 10:12:

Bedankt, S41 is besteld :-). Had ik om eerlijk te zijn ook het beste gevoel bij.