HDD vervangen in nieuwe Acer Nitro 5

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een nieuwe Acer Nitro 5 gekocht met 128 GB SSD en 1 TB HDD.
Nu wil ik graag een spel spelen welke op de SSD vele malen beter werkt, maar daar niet op past. Kan ik een harde schijf vervangen zonder de garantie te laten verlopen? En kan/mag ik dat dan zelf doen?

Verder ben ik niet helemaal op de hoogte van evt kwaliteitsverschillen in SSD-merken, dus mocht ik het kunnen vervangen zonder de garantie te laten verlopen, welke soort SSD kan ik het beste gebruiken?

Bij voorbaat dank voor jullie antwoorden.

Beste antwoord (via Verwijderd op 05-02-2018 10:16)

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 16:24
Het is een beetje lastig te zeggen, maar ik ga er maar even van uit dat je de 'nieuwe' Nitro 5 hebt. Geef voor de zekerheid ook het typenummer.

Aangenomen dat je de 2017 variant hebt - daarvan is de HDD makkelijk bereikbaar volgens deze foto. Je hoeft de laptop niet uitelkaar te halen, alleen 1 klepje los te maken. Dat maakt voor de garantie niet uit. Als hij ooit terug moet plaats je gewoon de oude HDD terug.

Welke SSD? pricewatch: Crucial MX500 2,5" 500GB is bijvoorbeeld een leuke keuze. Goeie reviews, lekker goedkoop. Persoonlijk koop ik geen Samsung SSD's meer sinds hun firmware-fiasco met de 840 plus het feit dat Crucial powerloss protection heeft. Dat laatste is voor een laptop niet heel belangrijk.

[ Voor 14% gewijzigd door Nat-Water op 05-02-2018 10:08 ]

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veng7
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 19-11-2023
Het lijkt een beetje afhankelijk van de fabrikant. Beste actie is het om de leverancier te benaderen en te vragen.

Zelf heb ik gekozen voor de Samsung Evo 256 Pro met volgens mij zelfs 10 jaar garantie.
Voor mij was het een lastige keuze tussen Samsung en Crusial.
Je zou deze uitgebreide review eens door kunnen nemen: https://nl.hardware.info/...ata-ssds-review-conclusie
(Klik op de inhoudsopgave onderin het artikel om vooraan te beginnen.)
Lees vooral ook de reacties. Daar krijg je veel extra info.

[ Voor 5% gewijzigd door Veng7 op 05-02-2018 10:07 ]

Weet veel niet, daarom slechts garantie tot op de stoep ;-) Vraag je niet af of je opslagmedium defect kan raken, maar vraag je af wanneer dat zal gebeuren! En dan?

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Nat-Water
Het is een beetje lastig te zeggen, maar ik ga er maar even van uit dat je de 'nieuwe' Nitro 5 hebt. Geef voor de zekerheid ook het typenummer.

Aangenomen dat je de 2017 variant hebt - daarvan is de HDD makkelijk bereikbaar volgens deze foto. Je hoeft de laptop niet uitelkaar te halen, alleen 1 klepje los te maken. Dat maakt voor de garantie niet uit. Als hij ooit terug moet plaats je gewoon de oude HDD terug.

Welke SSD? pricewatch: Crucial MX500 2,5" 500GB is bijvoorbeeld een leuke keuze. Goeie reviews, lekker goedkoop. Persoonlijk koop ik geen Samsung SSD's meer sinds hun firmware-fiasco met de 840 plus het feit dat Crucial powerloss protection heeft. Dat laatste is voor een laptop niet heel belangrijk.

[ Voor 14% gewijzigd door Nat-Water op 05-02-2018 10:08 ]

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de AN515-51-5048

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nat-Water
Daarvan is de onderkant als het goed exact hetzelfde als de foto ik linkte. Linksonder, dat klepje wat open is, zit de HDD. Klepje zit vast met 1 schroef, HDD zelf met nog eens 4. Vervangen kost je hooguit 5 minuten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dank je wel, dan ben ik uitstekend geholpen!
Fijne dag nog.
Pagina: 1