Acties:
  • +2 Henk 'm!

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10:43

v8power67

Psn: Mausosaurus

Topicstarter
Zo superbowl is bezig en er zijn weer een shit load aan trailers released.
Waaronder van de nieuwe cloverfield film.
Voorheen genaamd the god particle.
Waren al rumours dat netflix deze film zou overnemen en releasen, en dat is dus ook zo. Alleen beste is hij is na de superbowl gelijk te bekijken op netflix.
Trailer :

Ben hyped als een malle !!!
Cloverfield is een van mijn favoriete monster films.
Ga hem morgenavond kijken met mijn broertje.
Ben echt mega benieuwd.
Zal topic ook vanaf nu vermijden ivm spoilers tot ik gezien heb !!

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67

v8power67

Topicstarter
Kan een mod de titel wijzigen naar dat hij vanaf nu al te zien is op netflix !!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08:56
Is dit een vervolg/spin off op 10 Cloverfield lane of wat meer op de originele Cloverfield? Dat wordt uit de trailer niet echt duidelijk.

10 Cloverfield Lane was wel één van de betere films van de afgelopen jaren imo. Die heb ik meerdere keren gekeken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16:10

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

JanW schreef op maandag 5 februari 2018 @ 13:04:
Is dit een vervolg/spin off op 10 Cloverfield lane of wat meer op de originele Cloverfield? Dat wordt uit de trailer niet echt duidelijk.

10 Cloverfield Lane was wel één van de betere films van de afgelopen jaren imo. Die heb ik meerdere keren gekeken.
Cloverfield van wat ik erover heb gelezen. 10 Cloverfield lane staat er los van maar zelfde universum.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NoTimeRemains
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:07

NoTimeRemains

I know

er komt ook nog een WO II film in hetzelfde universum, Overlord

This is the Way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutatie
  • Registratie: Mei 2005
  • Nu online
Zojuist gezien en als sci-fi fan en fan van de vorige Cloverfield films vond ik deze echt geweldig!! _/-\o_
Wel een heel ander soort film dan de vorige films die ook beide totaal anders waren :)

[ Voor 19% gewijzigd door Mutatie op 05-02-2018 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07-07 19:45
Als ik de reviews mag geloven is het een vrij zwakke film vergeleken met Cloverfield en 10 Cloverfield Lane.
Moet hem toch even kijken maar verwacht er weinig van.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mach
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06:57

Mach

[END]Avengers

Ik heb hem gezien en vond hem op meerdere vlakken vrij teleurstellend.

Vond 10 Cloverfield Lane verfrissend, maar deze was oppervlakkig, nooit spannend en met matige acteerprestaties.

DUGG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScrooLoose
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

ScrooLoose

A muddle of nervous words...

Waarschijnlijk ook de reden dat hij op Netflix staat en geen "theatrical release" gekregen heeft :)

Smiling as the shit comes down...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• v8power67

v8power67

Topicstarter
Net gekeken en ja... Heb nu nog meer vragen dan ervoor.
Geen slechte film, maar waarom.dit cloverfield heet...
Heeft op laatste 3 seconde na niks met cloverfield (2008) te maken.
Het word nu echt een rommelige gebeurtenis.
Dir speelt zich af in 2028/2030.
Deel 1 op mei 2008(maar dat is wanneer de beelden gefilmd zijn dus weten niet welke datum het gereviewed word zeg maar).
10 cloverfield lane ergens 2016 begreep ik.
Maar hoe past dit nu in mekaar. Waarom is er nu zon beest op deze versie van aarde....

Vragen vragen vragen.
Puur qua film was het wel goed te doen. Spannend, actie. En bijzonder verhaal.
Binnenkort deel 1 maar weer aanslingeren, blijft gewoon de beste.
10 cloverfield lane was goed maar had op laatste 3 min na niks met cloverfield te maken( ik begin een trend te zien...)..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grindtegel
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09-07 19:24
Ik vond de film maar vies tegenvallen ondanks de matig tot slechte recensies die deze film terecht krijgt. He lijkt wel of er een derde film moest one maar dat er nog geen enkel script was en dat er maar is gekozen uit een script wat enigszins (understatement) in het Cloverfield gebeuren toepasbaar was.

Het ziet er allemaal best prima uit maar het verhaal boeit niet, is niet spannend en de totaal misplaatste humor (ik hoop tenminste dat het gebeuren met de arm min of meer grappig was bedoeld) haalde het vivo helemaal naar beneden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12:02

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Ik vond beide Cloverfieldfilms helemaal niks. Twijfel daarom ook of ik deze nog wil zien...

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grindtegel
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09-07 19:24
Ik vond Cloverfield en 10 Cloverfield Lane fantastisch, maar dit was echt dunne poep.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mutatie
  • Nu online
v8power67 schreef op maandag 5 februari 2018 @ 22:00:
Deel 1 op mei 2008(maar dat is wanneer de beelden gefilmd zijn dus weten niet welke datum het gereviewed word zeg maar).
Maar hoe past dit nu in mekaar. Waarom is er nu zon beest op deze versie van aarde....

Vragen vragen vragen.
10 cloverfield lane was goed maar had op laatste 3 min na niks met cloverfield te maken( ik begin een trend te zien...)..
spoiler:
Apart, naar mijn ervaring was dit juist de verklaring van alles (maar dat was al bij dat interview op tv, die man die waarschuwde voor het "paradox". Jaartallen daargelaten, het hele idee van complete oorlog en chaos vanwege opraken van energie, de ultieme oplossing en het risico dat het meebracht, hel op aarde. De shepard accelerator die het monster ( en alle vaagheid) naar deze dimensie bracht dat alles veroorzaakte. Ik had geen mooiere achtergrond kunnen bedenken voor de eerste film. (op aarde je zag halverwege ergens haar vriend (ben niet goed met namen) met dat meisje en zag je in de rook vaag het cloverfield monster wandelen.
Al heb ik wel wat vragen (duh!) bv de explosie downtown, was dat nu waar de eerste film mee begon? Het kan de explosie aan het einde niet zijn zijn aangezien niemand op de hoogte was van de ellende die bezig was. Ook kreeg je niks mee van een energie probleem. Dat is me allemaal nog wat wazig :?
Toch had ik de hele tijd het idee dat het ongeveer tijdens en een eind na de eerste film afspeelde.
Nog 2 dingen stonden me wat tegen, een beetje geforceerd relatieverhaal, al maakt dat het einde iets heftiger })
En die vrouw in de muur, die kabels en al leken door haar lichaam te zitten, hoe snel was die wel niet genezen?
Iets meer gore had wel gepast al was ik blij dat het niet halverwege in een monster slasher veranderde.
Het voelde als een niet standaard hollywood film, het voelde alsof er veel gebeurde itt tot weinig dingen heel erg vergroten. De cast vond ik ook goed, wat minder standaard karakters en niet zo achterlijk als in bv Prometheus.
En het stukje met de arm vond ik zeker wel humor :P
Ergens kon ik me zijn reactie wel voorstellen als het helemaal pijnloos verliep :+

[ Voor 6% gewijzigd door Mutatie op 05-02-2018 23:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sméagol
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07-07 23:44

Sméagol

Master of Mayhem

Ik was ook een fan van de 1ste twee, en vond deze ook niks. Ik.. wil er verder geen woorden aan vuil maken. Jammer voor zo'n topcast.

Make lovecraft not warcraft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Steefph
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-07 22:04
Mutatie schreef op maandag 5 februari 2018 @ 22:52:
[...]

spoiler:
En die vrouw in de muur, die kabels en al leken door haar lichaam te zitten, hoe snel was die wel niet genezen?
spoiler:
Heel kort was het beeld van de tissue growth excellarator te zien.

Alles is terug te redeneren naar 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-07 20:06
Sméagol schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 01:19:
Ik was ook een fan van de 1ste twee, en vond deze ook niks. Ik.. wil er verder geen woorden aan vuil maken. Jammer voor zo'n topcast.
Gisteravond 2/3 gezien, maar vind het eigenlijk wel meevallen. Geen topfilm, maar moet bekennen dat ik natuurlijk fan ben van die ene Engelse acteur ("IT here", "Did you try to turn it off and on again").

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 06:41
Ik heb m net ook gekeken. Maar meh... Vooral het einde was wat overdone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Deze film had precies mooi gepast als ze op volgorde waren geweest. Omdat deze film zich zo ver na de eerste film afspeelt slaat het eigenlijk nergens op dat de ellende op de aarde veroorzaakt is door het ruimte station.

Er was verder best wel wat mis met deze film. Ik heb hem uitgezeten maar weet eigenlijk niet hoe ik dat volgehouden heb :)

Paramount Dumping Cloverfield Paradox On Netflix Was A Smart Move

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -36-
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-06 16:51

-36-

Trust me. I'm an amateur

3,5/10. Op zich geen verkeerde acteurs en acceptabele CGI maar vooral een saai verhaal met slecht uitgewerkte plotwendingen en rare motivaties. De vermelding van paradox in de titel is wat mij betreft terecht en dat bedoel ik niet op een positieve manier.

Het zou netflix sieren als ze weer gewoon een eerlijk scoresysteem of imdb / RT scores erbij gingen weergeven. Allemaal 98% matches maar vooral teleurstellingen. De gemiddelde torrentsite is nog duidelijker en informatiever.

[ Voor 162% gewijzigd door -36- op 09-02-2018 01:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 06:41
-36- schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 00:00:
Het zou netflix sieren als ze weer gewoon een eerlijk scoresysteem of imdb / RT scores erbij gingen weergeven. Allemaal 98% matches maar vooral teleurstellingen.
Het match systeem van Netflix heeft dan ook niets te maken met hoe goed/slecht een film is. Maar het zou inderdaad wel mooi zijn als ze ook de IMDB score tonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Nu online

Mad-Matt

TheDoctor#2181

v8power67 schreef op maandag 5 februari 2018 @ 22:00:

Vragen vragen vragen.
Dit idd.
Persoonlijk snap ik de verklaring van @Mutatie niet helemaal. Deze film speelt later af, maar lijkt qua verhaal voor de eerste film af te spelen.

Mogelijk mis ik iets, maar vanavond eens het internet op om de complotverhalen van deze trilogie te lezen.
-36- schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 00:00:
3,5/10. Op zich geen verkeerde acteurs en acceptabele CGI maar vooral een saai verhaal met slecht uitgewerkte plotwendingen en nogal stompzinnige motivaties. De vermelding van paradox in de titel is wat mij betreft terecht en dat bedoel ik niet op een positieve manier.

Het zou netflix sieren als ze weer gewoon een eerlijk scoresysteem of imdb / RT scores erbij gingen weergeven. Allemaal 98% matches maar vooral teleurstellingen. De gemiddelde torrentsite is nog duidelijker en informatiever.
Wat al gezegd is, dit is niet de score, maar juist het percentage dat de film aansluit op jouw interesses (gebaseerd op eerder gekeken films/series)

[ Voor 24% gewijzigd door Mad-Matt op 08-02-2018 15:34 ]

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutatie
  • Nu online
Mad-Matt schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 15:33:
[...]

Dit idd.
Persoonlijk snap ik de verklaring van @Mutatie niet helemaal. Deze film speelt later af, maar lijkt qua verhaal voor de eerste film af te spelen.
Ja nou daar zit ik ook mee, ik doe maar gewoon alsof het voor tijdens en na de eerste film is, dan klopt het leuker :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• v8power67

v8power67

Topicstarter
Schijnt als je cloverfield 1 en paradox gelijktijdig afspeelt er dit gebeurt :
https://www.reddit.com/r/...utm_source=reddit-android

Plus wat dingen van resetera afgehaald;
The man being interviewed on the news station, Mark Stambler, is the brother of Howard from 10 Cloverfield Lane. This was discovered in the small ARG shortly before the film's release.

Speaking of Mark, the reporter interviewing him is the same woman who died right outside the bunker in 10 Cloverfield Lane.

The bright red flash that occurs the last time the accelerator is used is what Emmett saw before the events of 10 Cloverfield Lane. This flash is what caused the Aliens to appear in the 10 Cloverfield Lane timeline.

Q: Why was the arm sentient?
A: It wasn't. The arm was being controlled by the Mundy on the alternate timeline. The Mundy who we follow is also probably still controlling another arm in the other universe.

Q: Why did the one area in the Station start filling with water?
A: The Station in the other universe crashed into the ocean at this point.

Q:Why the sudden magnet room?
A: The Station on the alternate timeline was being lifted out of the water with magnetic cranes, and the Station we are following is experiencing it's effects.

Q: What's with the timelines? Why the energy crisis? Was the little girl young Mina?
A: I don't know, man.

En een post van resetera, geen idee of klopt maar kan leuk zijn :
Saw on Reddit that when the three members walk into space to detach the platform lined up when the three people in the original film go to save Beth. I'm gonna have to watch these side by side I can tell.

[ Voor 13% gewijzigd door v8power67 op 08-02-2018 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:57

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Ik heb hem ook gekeken en weet niet helemaal wat de film weet te zijn. Een Sci-fi, een actiefilm, een goedkope space horror? Ik vond het allemaal wat te voorspelbaar. De zaken die je in vrijwel elke space film ziet gebeuren ook hier en echte onverwachte plotwendingen heb ik niet gezien. Daarmee vind ik het overigens geen slechte film. Ik had er wel meer van verwacht. Op deze manier kun je nog veel spinoffs maken.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Nu online

Mad-Matt

TheDoctor#2181

v8power67 schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 18:41:
Schijnt als je cloverfield 1 en paradox gelijktijdig afspeelt er dit gebeurt :

Plus wat dingen van resetera afgehaald;

[...]

[video]

En een post van resetera, geen idee of klopt maar kan leuk zijn :

[...]
`

thanks, toffe materie.

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Je kan er heel veel achter gaan zoeken maar dat is allemaal luchtfietserij. Ze hebben deze film - die eerst "God Particle" zou gaan heten - gewoon herschreven naar "Bla Cloverfield blablabla" zodat ze er nog een béétje hype aan konden hangen. En toen de film af was dachten ze gewoon "shit dit is een kutfilm, het heeft geen zin om hier nog een bioscooprelease van te maken", dus toen hebben ze Netflix erin kunnen luizen om er minimaal 50 miljoen dollar voor te betalen... tja.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• v8power67

v8power67

Topicstarter
Jammer alleen dat jj abrams tijdens een q&a op facebook heeft gezegd over dat als je deeln1 en 3 tegelijktijd afspeelt er scenes overeen komen etc, dat dit pure toevalligheid is.
Heel jammer, en hij zei ook dat er dus geen echt plan zit in de films qua verhaal.
Dus ja ik hou het lekker bij deel 1, mijn favoriete monster film !!
Effe comments door lezen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luxzenburcht
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 06-07 09:48
Het voelt een beetje als Lost. Ik bedoel dat einde dan.

Normaal gesproken neemt men de tijd voor een onderbouwde mening. Ik ga Tf2 spelen :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 08-07 15:51

SomerenV

It's something!

Dit speelt zich af in de toekomst. Hoezo heeft dat wat te maken met de originele Cloverfield?
Hoe kan die gyroscoop in die Rus zitten zonder dat het opvalt? Het is best een groot ding dus dat moet zelfs vanaf de buitenkant zichtbaar zijn.

De beelden van de aarde spelen zich dus 14 maanden in het verleden plaats maar er wordt geknipt tussen de aarde en het ruimtestation. En als het om parallelle universum gaat, hoezo ligt in het ene universum het ruimtestation dan in de zee terwijl het in het andere universum nog vrolijk rondzweeft? Waarom volgens we de mensen in het originele universum terwijl 'we' niet meer in dat universum zitten? Waarom verwachten ze dat ze teruggaan naar hun eigen universum als ze het experiment herhalen?

De film begint eigenlijk best aardig en weet de spanning best wel op te bouwen maar na een half uurtje begint het een clusterfuck te worden.

Wanneer je in aanraking komt met het vacuüm van de ruimte bevries je niet instant. Juist dat vacuüm voorkomt dat. Ook wel héél toevallig dat de persoon die op hun station terechtgekomen is precies deed wat die Tam deed.

Waarom biedt een groot station als dit maar 2 uur zuurstof wanneer die generator uitvalt? Een mens verbruikt zo'n 19 cubic feet zuurstof per dag. De ISS heeft een volume van zo'n 30.000 cubic feet. En de ISS is volgens mij een stuk kleiner dan dat ruimtestation uit de film. Nu zal mijn berekening wat scheef zijn maar die 6 man moeten véél langer dan 2 uur kunnen zonder dat de generatoren zuurstof genereren.

In dat stukje dat ze de ruimte in gaat bungelen ze aan de buitenkant van het station, maar hoe kan dat terwijl er geen zwaartekracht is? Dat ze binnen zwaartekracht kunnen genereren met centrifugale krachten wil ik nog wel geloven, maar buiten in de ruimte? Lijkt me niet heel waarschijnlijk. En waarom kunnen ze die hydroliek niet van afstand uitschakelen? Ook lekker cheap dat er telkens één persoon het loodje legt. Da's gewoon lui schrijfwerk. Ook vrij apart dat het station goed kan blijven functioneren terwijl de helft pleite is :+

Dat die kortharige blonde chick niet te vertrouwen is zie je overigens ook al van mijlen ver aan komen. Ja, laten we het nieuwe personage lekker vaag houden en altijd serieus laten kijken. Dan ga je helemaal geen vermoedens krijgen over haar intenties. Toen die Eva kwam zat het schotwond bij Mark overigens hoger dan toen die blonde hem neerschoot O-) En waarom gaat die Duitser direct neer na een schotwond in de schouder? Vanaf zo'n afstand is de kans vrij groot dat de kogel er dwars doorheen gaat en je dus nog wel even door kunt knokken, minimaal met 1 functionerende arm. En daarover gesproken. Hoezo moet je voor een pistool het Security Protocol onklaar maken maar liggen er wel kogels klaar? Ook vrij apart hoe eenvoudig die kogels door een raam heen gaan. Het ISS heeft ramen gemaakt van een mix van transparant aluminium en keramiek en bestaat uit diverse lagen, en heeft daarnaast twee drukpanelen van 2,5CM en een buitenpaneel tegen rotzooi uit de ruimte. Da's verdomme een krachtige kogel wil die daar doorheen gaan :+

Maar weer terug naar de film. Sleuteltjes omdraaien in een half ruimtestation en hoppa! Terug naar het eigen universum. En daarna nog een keer en hoppa! Een oneindige voorraad aan stroom _/-\o_ Vooral niet uitleggen hoe het kan dat een deeltjesversneller oneindig stroom kan genereren of hoe die stroom überhaupt naar de aarde kan komen. En we moeten geloven dat de aarde compleet naar de klote aan het gaan is maar daar is helemaal niks van te zien vanuit de ruimte. Best vreemd aangezien je zelfs de Belgische snelweg kan zien vanuit de ruimte :+

Zoals gezegd begint de film goed en best spannend. Maar man man wat gaat het gruwelijk de mist in. Zóveel fouten die er niet in zouden moeten zitten, maar die puur en alleen wijzen op lui schrijfwerk. Het idee van een soort van deeltjesversneller in de ruimte om stroom te genereren kan best vet zijn, maar werk het dan op z'n minst fatsoenlijk uit en koppel het los van Cloverfield. Nu zit het vol met feitelijke onjuistheden, een hoop vragen zonder antwoorden en een bar slecht en flinterdun verhaal.

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ramon
  • Nu online
@SomerenV Veel te veel woorden voor deze film :+ :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 08-07 15:51

SomerenV

It's something!

Ramon schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 08:04:
@SomerenV Veel te veel woorden voor deze film :+ :/
Ik was aan het typen tijdens het kijken van de film en gezien de kwaliteit van de film type je dan stiekem best veel :P

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GforceNL
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 08-07 09:57

GforceNL

Out of memory....

Kon hem wel waarderen!

Goede fx, aardig verhaal en cast!

<Zinloze tekst hier>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-07 23:38

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Mee eens. Spannend genoeg!

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67

v8power67

Topicstarter
Zou er geen cloverfield in de titel gestaan hebben had ik hem 10x meer gewaardeerd dan nu..
Als ik cloverfield zie staan denk ik 2008 cloverfield.
En in de trailer linken ze zelfs ernaar met beelden van originele film.
Uiteindelijk proberen ze dmv een opgekochte film met wat script verandering enz dit in het cloverfield universum te brengen.
Maar net als 10 cloverfield lane( goede film maar precies zelfde probleem als deze film) is de link echt heel ver te zoeken, en is alleen het einde ( in paradox zelfs maar laatste 10 sec...) Een referentie naar originele cloverfield film.( Owh ja plus een schaduw ergens in midden...).
Heel erg jammer, want net als 10 cloverfield lane zal ik hem niet meer kijken puur omdat ik zo teleurgesteld was in het niks te maken hebben met de 2008 versie.
Kijk je los naar de films( wat erg lastig is als grooots fan vaan eerdte film) dan zijn ze best goed te doen. Lane wel beter dan paradox, maar beide spannend en vermakelijk.
Heb lane na zien in bios niet meer gekeken, en paradox zal ik ook nooit meer kijken vrees ik.
Terwijl ik 2008 cloverfield zeker paar keer per jaar kijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -36-
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-06 16:51

-36-

Trust me. I'm an amateur

Het lijkt wel alsof het verhaal uit een generator kwam rollen. Dat zou iig verklaren waarom het een aan elkaar gebreid prutje van elementen uit andere Sci-Fi series en films is (+wat random dialoog en actie).

Grappig Voorbeeld van compleet computer gegenereerd screenplay:
YouTube: Sunspring | A Sci-Fi Short Film Starring Thomas Middleditch

[ Voor 16% gewijzigd door -36- op 11-02-2018 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09-07 12:05
SomerenV schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 03:57:
Dit speelt zich af in de toekomst. Hoezo heeft dat wat te maken met de originele Cloverfield?
Hoe kan die gyroscoop in die Rus zitten zonder dat het opvalt? Het is best een groot ding dus dat moet zelfs vanaf de buitenkant zichtbaar zijn.

De beelden van de aarde spelen zich dus 14 maanden in het verleden plaats maar er wordt geknipt tussen de aarde en het ruimtestation. En als het om parallelle universum gaat, hoezo ligt in het ene universum het ruimtestation dan in de zee terwijl het in het andere universum nog vrolijk rondzweeft? Waarom volgens we de mensen in het originele universum terwijl 'we' niet meer in dat universum zitten? Waarom verwachten ze dat ze teruggaan naar hun eigen universum als ze het experiment herhalen?

De film begint eigenlijk best aardig en weet de spanning best wel op te bouwen maar na een half uurtje begint het een clusterfuck te worden.

Wanneer je in aanraking komt met het vacuüm van de ruimte bevries je niet instant. Juist dat vacuüm voorkomt dat. Ook wel héél toevallig dat de persoon die op hun station terechtgekomen is precies deed wat die Tam deed.

Waarom biedt een groot station als dit maar 2 uur zuurstof wanneer die generator uitvalt? Een mens verbruikt zo'n 19 cubic feet zuurstof per dag. De ISS heeft een volume van zo'n 30.000 cubic feet. En de ISS is volgens mij een stuk kleiner dan dat ruimtestation uit de film. Nu zal mijn berekening wat scheef zijn maar die 6 man moeten véél langer dan 2 uur kunnen zonder dat de generatoren zuurstof genereren.

In dat stukje dat ze de ruimte in gaat bungelen ze aan de buitenkant van het station, maar hoe kan dat terwijl er geen zwaartekracht is? Dat ze binnen zwaartekracht kunnen genereren met centrifugale krachten wil ik nog wel geloven, maar buiten in de ruimte? Lijkt me niet heel waarschijnlijk. En waarom kunnen ze die hydroliek niet van afstand uitschakelen? Ook lekker cheap dat er telkens één persoon het loodje legt. Da's gewoon lui schrijfwerk. Ook vrij apart dat het station goed kan blijven functioneren terwijl de helft pleite is :+

Dat die kortharige blonde chick niet te vertrouwen is zie je overigens ook al van mijlen ver aan komen. Ja, laten we het nieuwe personage lekker vaag houden en altijd serieus laten kijken. Dan ga je helemaal geen vermoedens krijgen over haar intenties. Toen die Eva kwam zat het schotwond bij Mark overigens hoger dan toen die blonde hem neerschoot O-) En waarom gaat die Duitser direct neer na een schotwond in de schouder? Vanaf zo'n afstand is de kans vrij groot dat de kogel er dwars doorheen gaat en je dus nog wel even door kunt knokken, minimaal met 1 functionerende arm. En daarover gesproken. Hoezo moet je voor een pistool het Security Protocol onklaar maken maar liggen er wel kogels klaar? Ook vrij apart hoe eenvoudig die kogels door een raam heen gaan. Het ISS heeft ramen gemaakt van een mix van transparant aluminium en keramiek en bestaat uit diverse lagen, en heeft daarnaast twee drukpanelen van 2,5CM en een buitenpaneel tegen rotzooi uit de ruimte. Da's verdomme een krachtige kogel wil die daar doorheen gaan :+

Maar weer terug naar de film. Sleuteltjes omdraaien in een half ruimtestation en hoppa! Terug naar het eigen universum. En daarna nog een keer en hoppa! Een oneindige voorraad aan stroom _/-\o_ Vooral niet uitleggen hoe het kan dat een deeltjesversneller oneindig stroom kan genereren of hoe die stroom überhaupt naar de aarde kan komen. En we moeten geloven dat de aarde compleet naar de klote aan het gaan is maar daar is helemaal niks van te zien vanuit de ruimte. Best vreemd aangezien je zelfs de Belgische snelweg kan zien vanuit de ruimte :+

Zoals gezegd begint de film goed en best spannend. Maar man man wat gaat het gruwelijk de mist in. Zóveel fouten die er niet in zouden moeten zitten, maar die puur en alleen wijzen op lui schrijfwerk. Het idee van een soort van deeltjesversneller in de ruimte om stroom te genereren kan best vet zijn, maar werk het dan op z'n minst fatsoenlijk uit en koppel het los van Cloverfield. Nu zit het vol met feitelijke onjuistheden, een hoop vragen zonder antwoorden en een bar slecht en flinterdun verhaal.
Andere topic al aangegeven dat ik met je eens ben. Je beschrijft hier letterlijk ook mijn punten. Dit kunnen twee dingen zijn, namelijk "2 zielen, 1 gedachten". Of de fout ligt er zo dik boven op dat iedereen dit kan concluderen. Ik heb nog een aantal extra puntjes waar ik me aan erger. En waarom erger ik me eraan? Geen idee, want normaal heb ik dat nooit.

Dat er energie problemen zijn oke, maar de eerste shot waar iedereen in de rij voor een tankstation staat is een beetje cheap. Geen probleem, maar het begin is matig.

- Misschien heb ik te veel kerbal space program gespeeld, maar je staat nooit stil als je zweeft in de ruimte. Je gaat keihard! Als je opeens in een andere dimensen geplaatst wordt zul je buiten de orbit van de aarde zijn en de aantrekkingskracht van de aarde zal niet meer van toepassing zijn. Oftewel; je zweeft keihard door de ruimte. Dat de machine je van X -> Y brengt is uit te leggen. Dat de machine je van Y naar X dan weer kan brengen is ook uit te leggen. Alleen de Y is allang niet meer dezelfde Y als voorheen. Oftewel; toen ze de machine voor de tweede keer aanzetten hadden ze compleet ergens anders moeten zijn
- Persoonlijk draaide het schip ook veel te snel. door de grote draaien zou hij elke seconden een andere baan moeten pakken.. of erger.. neerstorten.
- En hoe wist die vent op het einde dat de aarde in groot gevaar was? Hij had immers het monster nog helemaal niet gezien.
- Hele aarde gaat naar de kloten, maar gelukkig is er nog tijd om het ruimtestation te zoeken.
- De bunker vond ik een leuke verwijzing naar deel 2. Maar wie is die dame? Is dat de dame uit deel 2?
- Het monster wat je op het einde zag is dat het monster uit deel 1? Want deze is een stuk groter dan die uit deel 1.

En misschien lag ik te slapen, maar:
- En wtf is er met die hand gebeurt en waarom helpt die hand hun? En waarom heeft het opeens intelligentie? En hoe weet de arm dat er iets in die Russische gast zit!
- En hoe komt die vrouw achter die muur terecht, terwijl dat andere schip neergestort is? Dit zou betekenen dat de vrouw ook op een ander schip gekomen is? En hoe maakte ze dat spook geluid waardoor ze haar vinden.
- Hoe komen die wormen in dat lichaam en die hele kubus. En waarom kruipen er kleine wormen door z'n gezicht heen, terwijl die wormen een stuk groter waren. En waarom had hij last van z'n oog. En waarom zat zijn oog opeens scheef? En waarom moest hij een geweer printen? En wie waren die stemmen in z'n hoofd?
- En wat was het idee achter de hand die verdween in de muur?
- En waarom werd die muur opeens magnetisch?
- En waarom liep die kamer vul met water?
- Waarom draaide die voetbal tafel?
- En waarom ging de deur opeens open van die opgesloten duiterser
- En waarom weet ik geen enkele naam van de film? Zijn de personen zo oppervlakkig dat ik de namen niet meer weet?

En het ergste!!
Kennelijk moest het halve schip kapot voordat alles goed werkte!

Of had ik hier met het antwoord "We horen niet in deze dimensie" voldoende moeten nemen?

Het probleem bij deze film is dat de film niet slecht is. De eerste half uur was best goed en spannend. Daarna ging het mis en was er geen logica meer. Zo mis dat de film gewoon overal heel slecht is Netflix de enige plaatst waar deze film op aangeboden kan worden, stel je voor dat je hiervoor betaald in de bios. Sterker nog, ik denk zowat dat Netflix wist dat het zo slecht was en juist om deze reden het op netflix wilde hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Nu online
Qua verbanden tussen de films moet je in je achterhoofd houden dat die er eigenlijk niet zijn. Er is niet een of andere visionair geweest die één verhaal wilde vertellen en het maar heeft uitgesplitst over 3 films. Er is hooguit een producer (geldschieter) geweest die heeft geopperd "hey kunnen we deze film niet redden door er een bekende naam aan te hangen" die toen een schrijver de opdracht heeft gegeven om een verband in het (reeds bestaande) script te schrijven. Mijns inziens, maar dat mag je natuurlijk zelf weten, ga ik er dan geen moeite voor doen om dingen proberen te verklaren, want dat kunnen de mensen die de film gemaakt hebben waarschijnlijk niet eens fatsoenlijk.
grote_oever schreef op zondag 18 februari 2018 @ 20:42:
Zo mis dat de film gewoon overal heel slecht is Netflix de enige plaatst waar deze film op aangeboden kan worden, stel je voor dat je hiervoor betaald in de bios. Sterker nog, ik denk zowat dat Netflix wist dat het zo slecht was en juist om deze reden het op netflix wilde hebben.
Snap niet helemaal wat je hiermee bedoeld? Netflix heeft het gekocht toen de studio ervan af wilde. Netflix heeft 8 miljard dollar te spenderen in 2018 en met de komst van Disney's eigen streaminggedoetje zal Netflix waarschijnlijk een hele hoop Netflix Originals willen hebben om te compenseren voor het verlies van Disney, Marvel en Lucasfilm. Her en der zullen daar wat gefaalde projectjes tussenzitten ja... Voordeel voor Netflix is dat ze geen promotie- of distributiekosten hoeven te maken die horen bij een bioscooprelease maar iedere Netflix Original die wij kijken is winst voor Netflix.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ayazis
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11:08
Die cloverfield films zijn nogal van het calibre 'hate it or love it' geloof ik. Hier in het topic ook veel verschillende meningen.

10 cloverfield lane nooit gezien.
Cloverfield wel. Dat was echt verspilde tijd. Net toen ik dacht dat het eindelijk zou beginnen was de film afgelopen. Heb toen nog een andere versie gedownload omdat ik niet kon geloven dat dat de hele film was.

Is 10 cloverfield lane nou nog een aanrader voor iemand met een mening als deze over Cloverfield?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09-07 12:05
Ramon schreef op zondag 18 februari 2018 @ 21:33:
Snap niet helemaal wat je hiermee bedoeld? Netflix heeft het gekocht toen de studio ervan af wilde. Netflix heeft 8 miljard dollar te spenderen in 2018 en met de komst van Disney's eigen streaminggedoetje zal Netflix waarschijnlijk een hele hoop Netflix Originals willen hebben om te compenseren voor het verlies van Disney, Marvel en Lucasfilm. Her en der zullen daar wat gefaalde projectjes tussenzitten ja... Voordeel voor Netflix is dat ze geen promotie- of distributiekosten hoeven te maken die horen bij een bioscooprelease maar iedere Netflix Original die wij kijken is winst voor Netflix.
Deze film komt alleen tot zijn recht op Netflix omdat iedereen al een betaalde account heeft. Dat is ook de reden dat het zo vaak bekeken is. Naar mijn mening is dit ook de reden waarom sommige mensen wat softer zijn over het oordeel. Sterker nog; ik denk dat Netflix het helemaal niet erg vind dat de film zo slecht in elkaar zit. Het kijkt redelijk goed weg, maar geeft een verschrikkelijk onvolledig gevoel aan het einde. Als je geen goede film hebt, waarom geen film aanbieden die zo slecht is dat er over gepraat wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanthian
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 10:49
grote_oever schreef op zondag 18 februari 2018 @ 20:42:
[...]

Dat er energie problemen zijn oke, maar de eerste shot waar iedereen in de rij voor een tankstation staat is een beetje cheap. Geen probleem, maar het begin is matig.
De scene vond ik wel goed, het geeft je een bepaald gevoel van de situatie. De dialoog was verder wel saai.
En misschien lag ik te slapen, maar:
- En wtf is er met die hand gebeurt en waarom helpt die hand hun? En waarom heeft het opeens intelligentie? En hoe weet de arm dat er iets in die Russische gast zit!
- En hoe komt die vrouw achter die muur terecht, terwijl dat andere schip neergestort is? Dit zou betekenen dat de vrouw ook op een ander schip gekomen is? En hoe maakte ze dat spook geluid waardoor ze haar vinden.
- Hoe komen die wormen in dat lichaam en die hele kubus. En waarom kruipen er kleine wormen door z'n gezicht heen, terwijl die wormen een stuk groter waren. En waarom had hij last van z'n oog. En waarom zat zijn oog opeens scheef? En waarom moest hij een geweer printen? En wie waren die stemmen in z'n hoofd?
- En wat was het idee achter de hand die verdween in de muur?
- En waarom werd die muur opeens magnetisch?
- En waarom liep die kamer vul met water?
- Waarom draaide die voetbal tafel?
- En waarom ging de deur opeens open van die opgesloten duiterser
- En waarom weet ik geen enkele naam van de film? Zijn de personen zo oppervlakkig dat ik de namen niet meer weet?
Een deel zou je uit kunnen leggen als er zoals eerder gezegd twee dimensies met elkaar verbonden zouden zijn. Zo zouden bepaalde gebeurtenissen in dimensie 1 ook in dimensie 2 kunnen gebeuren. Zoals dat slot wat van de die deur af gaat, de kamer vol met water loopt, waarom de voetbaltafel opeens beweegt, etc.

Maar nou blijkt het hele ruimteschip totaal ergens anders te zijn (andere kant van de zon) en is in de andere dimensie het hele ruimteschip neergestort.
Of had ik hier met het antwoord "We horen niet in deze dimensie" voldoende moeten nemen?

Het probleem bij deze film is dat de film niet slecht is. De eerste half uur was best goed en spannend. Daarna ging het mis en was er geen logica meer. Zo mis dat de film gewoon overal heel slecht is Netflix de enige plaatst waar deze film op aangeboden kan worden, stel je voor dat je hiervoor betaald in de bios. Sterker nog, ik denk zowat dat Netflix wist dat het zo slecht was en juist om deze reden het op netflix wilde hebben.
Precies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CopyCatz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09-07 23:51
Xanthian schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 11:20:
Maar nou blijkt het hele ruimteschip totaal ergens anders te zijn (andere kant van de zon) en is in de andere dimensie het hele ruimteschip neergestort.
Dus klopt het toch precies? Het ene station ligt in zee, loopt vol met water dus zie je opeens in de ruimte tegenhanger die sluis vollopen. Dat vond ik nou juist wel "verklaarbaar" en mooi gevonden ;)

IT guy in het ene universum realiseert zich dat zijn arm het nog doet in het andere universum dus schrijft wat dingen op, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 16:08
Ayazis schreef op zondag 18 februari 2018 @ 21:41:
Die cloverfield films zijn nogal van het calibre 'hate it or love it' geloof ik. Hier in het topic ook veel verschillende meningen.

10 cloverfield lane nooit gezien.
Cloverfield wel. Dat was echt verspilde tijd. Net toen ik dacht dat het eindelijk zou beginnen was de film afgelopen. Heb toen nog een andere versie gedownload omdat ik niet kon geloven dat dat de hele film was.

Is 10 cloverfield lane nou nog een aanrader voor iemand met een mening als deze over Cloverfield?
Precies mijn idee van deel 1, wat vond ik die slecht.
Deel 2 vond ik heel goed. Die kan je zeker kijken. :)
Deel 3 tja...begin goed, daarna precies waar ze het hierboven over hebben.
Pagina: 1