SomerenV schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 03:57:
Dit speelt zich af in de toekomst. Hoezo heeft dat wat te maken met de originele Cloverfield?
Hoe kan die gyroscoop in die Rus zitten zonder dat het opvalt? Het is best een groot ding dus dat moet zelfs vanaf de buitenkant zichtbaar zijn.
De beelden van de aarde spelen zich dus 14 maanden in het verleden plaats maar er wordt geknipt tussen de aarde en het ruimtestation. En als het om parallelle universum gaat, hoezo ligt in het ene universum het ruimtestation dan in de zee terwijl het in het andere universum nog vrolijk rondzweeft? Waarom volgens we de mensen in het originele universum terwijl 'we' niet meer in dat universum zitten? Waarom verwachten ze dat ze teruggaan naar hun eigen universum als ze het experiment herhalen?
De film begint eigenlijk best aardig en weet de spanning best wel op te bouwen maar na een half uurtje begint het een clusterfuck te worden.
Wanneer je in aanraking komt met het vacuüm van de ruimte bevries je niet instant. Juist dat vacuüm voorkomt dat. Ook wel héél toevallig dat de persoon die op hun station terechtgekomen is precies deed wat die Tam deed.
Waarom biedt een groot station als dit maar 2 uur zuurstof wanneer die generator uitvalt? Een mens verbruikt zo'n 19 cubic feet zuurstof per dag. De ISS heeft een volume van zo'n 30.000 cubic feet. En de ISS is volgens mij een stuk kleiner dan dat ruimtestation uit de film. Nu zal mijn berekening wat scheef zijn maar die 6 man moeten véél langer dan 2 uur kunnen zonder dat de generatoren zuurstof genereren.
In dat stukje dat ze de ruimte in gaat bungelen ze aan de buitenkant van het station, maar hoe kan dat terwijl er geen zwaartekracht is? Dat ze binnen zwaartekracht kunnen genereren met centrifugale krachten wil ik nog wel geloven, maar buiten in de ruimte? Lijkt me niet heel waarschijnlijk. En waarom kunnen ze die hydroliek niet van afstand uitschakelen? Ook lekker cheap dat er telkens één persoon het loodje legt. Da's gewoon lui schrijfwerk. Ook vrij apart dat het station goed kan blijven functioneren terwijl de helft pleite is
Dat die kortharige blonde chick niet te vertrouwen is zie je overigens ook al van mijlen ver aan komen. Ja, laten we het nieuwe personage lekker vaag houden en altijd serieus laten kijken. Dan ga je helemaal geen vermoedens krijgen over haar intenties. Toen die Eva kwam zat het schotwond bij Mark overigens hoger dan toen die blonde hem neerschoot

En waarom gaat die Duitser direct neer na een schotwond in de schouder? Vanaf zo'n afstand is de kans vrij groot dat de kogel er dwars doorheen gaat en je dus nog wel even door kunt knokken, minimaal met 1 functionerende arm. En daarover gesproken. Hoezo moet je voor een pistool het Security Protocol onklaar maken maar liggen er wel kogels klaar? Ook vrij apart hoe eenvoudig die kogels door een raam heen gaan. Het ISS heeft ramen gemaakt van een mix van transparant aluminium en keramiek en bestaat uit diverse lagen, en heeft daarnaast twee drukpanelen van 2,5CM en een buitenpaneel tegen rotzooi uit de ruimte. Da's verdomme een krachtige kogel wil die daar doorheen gaan
Maar weer terug naar de film. Sleuteltjes omdraaien in een half ruimtestation en hoppa! Terug naar het eigen universum. En daarna nog een keer en hoppa! Een oneindige voorraad aan stroom

Vooral niet uitleggen hoe het kan dat een deeltjesversneller oneindig stroom kan genereren of hoe die stroom überhaupt naar de aarde kan komen. En we moeten geloven dat de aarde compleet naar de klote aan het gaan is maar daar is helemaal niks van te zien vanuit de ruimte. Best vreemd aangezien je zelfs de Belgische snelweg kan zien vanuit de ruimte
Zoals gezegd begint de film goed en best spannend. Maar man man wat gaat het gruwelijk de mist in. Zóveel fouten die er niet in zouden moeten zitten, maar die puur en alleen wijzen op lui schrijfwerk. Het idee van een soort van deeltjesversneller in de ruimte om stroom te genereren kan best vet zijn, maar werk het dan op z'n minst fatsoenlijk uit en koppel het los van Cloverfield. Nu zit het vol met feitelijke onjuistheden, een hoop vragen zonder antwoorden en een bar slecht en flinterdun verhaal.
Andere topic al aangegeven dat ik met je eens ben. Je beschrijft hier letterlijk ook mijn punten. Dit kunnen twee dingen zijn, namelijk "2 zielen, 1 gedachten". Of de fout ligt er zo dik boven op dat iedereen dit kan concluderen. Ik heb nog een aantal extra puntjes waar ik me aan erger. En waarom erger ik me eraan? Geen idee, want normaal heb ik dat nooit.
Dat er energie problemen zijn oke, maar de eerste shot waar iedereen in de rij voor een tankstation staat is een beetje cheap. Geen probleem, maar het begin is matig.
- Misschien heb ik te veel kerbal space program gespeeld, maar je staat nooit stil als je zweeft in de ruimte. Je gaat keihard! Als je opeens in een andere dimensen geplaatst wordt zul je buiten de orbit van de aarde zijn en de aantrekkingskracht van de aarde zal niet meer van toepassing zijn. Oftewel; je zweeft keihard door de ruimte. Dat de machine je van X -> Y brengt is uit te leggen. Dat de machine je van Y naar X dan weer kan brengen is ook uit te leggen. Alleen de Y is allang niet meer dezelfde Y als voorheen. Oftewel; toen ze de machine voor de tweede keer aanzetten hadden ze compleet ergens anders moeten zijn
- Persoonlijk draaide het schip ook veel te snel. door de grote draaien zou hij elke seconden een andere baan moeten pakken.. of erger.. neerstorten.
- En hoe wist die vent op het einde dat de aarde in groot gevaar was? Hij had immers het monster nog helemaal niet gezien.
- Hele aarde gaat naar de kloten, maar gelukkig is er nog tijd om het ruimtestation te zoeken.
- De bunker vond ik een leuke verwijzing naar deel 2. Maar wie is die dame? Is dat de dame uit deel 2?
- Het monster wat je op het einde zag is dat het monster uit deel 1? Want deze is een stuk groter dan die uit deel 1.
En misschien lag ik te slapen, maar:
- En wtf is er met die hand gebeurt en waarom helpt die hand hun? En waarom heeft het opeens intelligentie? En hoe weet de arm dat er iets in die Russische gast zit!
- En hoe komt die vrouw achter die muur terecht, terwijl dat andere schip neergestort is? Dit zou betekenen dat de vrouw ook op een ander schip gekomen is? En hoe maakte ze dat spook geluid waardoor ze haar vinden.
- Hoe komen die wormen in dat lichaam en die hele kubus. En waarom kruipen er kleine wormen door z'n gezicht heen, terwijl die wormen een stuk groter waren. En waarom had hij last van z'n oog. En waarom zat zijn oog opeens scheef? En waarom moest hij een geweer printen? En wie waren die stemmen in z'n hoofd?
- En wat was het idee achter de hand die verdween in de muur?
- En waarom werd die muur opeens magnetisch?
- En waarom liep die kamer vul met water?
- Waarom draaide die voetbal tafel?
- En waarom ging de deur opeens open van die opgesloten duiterser
- En waarom weet ik geen enkele naam van de film? Zijn de personen zo oppervlakkig dat ik de namen niet meer weet?
En het ergste!!
Kennelijk moest het halve schip kapot voordat alles goed werkte!
Of had ik hier met het antwoord "We horen niet in deze dimensie" voldoende moeten nemen?
Het probleem bij deze film is dat de film niet slecht is. De eerste half uur was best goed en spannend. Daarna ging het mis en was er geen logica meer. Zo mis dat de film gewoon overal heel slecht is Netflix de enige plaatst waar deze film op aangeboden kan worden, stel je voor dat je hiervoor betaald in de bios. Sterker nog, ik denk zowat dat Netflix wist dat het zo slecht was en juist om deze reden het op netflix wilde hebben.