Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Goedendag iedereen,

Provider: Ziggo
WiFi-modem: Technicolor TC7210
Router: ASUS RT AC3200

Na weken lang belabberd internet te hebben gehad, en hier ook meerdere malen naar Ziggo toe
hebben gebeld kwam ik als nog niet verder. Volgens Ziggo bleek alles in orde te zijn. Maar de praktijk
liet anders zien. Ik kreeg het idee of ik aan het internetten was in de jaren 90.
Alles ging zo traag. Helaas staat de WiFi-modem van Ziggo op een ongelukkige plek in de meterkast.
Vele straling, en na de installatie van de slimme meter lijkt het wel meer gevolgen te hebben gehad voor het netwerk.

Eergisteren heb ik dus de ASUS RT AC3200 aangeschaft. Hij moet nog wel opgehangen worden ergens strategisch in het huis. Ik heb eerst geprobeerd om de ASUS als Access Point te laten figureren, het hielp tot op zekere hoogte. Er was verbetering merkbaar, maar niet voldoende.
Gisteren heb ik besloten om het WiFi-modem in de bridge stand te zetten.

De router was aangesloten op het modem op het moment dat ik Ziggo belde.
Maar tot mijn grote verbazing nadat hij in de bridge mode stond is dat ik geen internet meer had.
  • Ik heb alle stekkers uit het stopcontact gehaald, en alle ethernet kabels uit de router gehaald. Ik heb 5 minuten gewacht en vervolgens het modem weer voorzien van stroom.
  • Op het moment dat het modem volledig aan stond heb ik de de router verbonden met het modem.
  • Ik heb toen de router aangezet, en gewacht tot dat hij volledig aanstond.
  • Vervolgens de ethernet kabels in de router geplugd.
  • De apparaten die voorzien waren van een ethernet kabel, heb ik de kabels ook weer terug ingestopt.
  • Toen heb ik mijn laptop opgestart, en ik kon geen verbinding maken met het Wi-Fi, maar wel met de kabel
Voor dat het modem in de bridge stand is gegaan, kwamen er 3 netwerken te voorschijn. 1x 2,4G en 2x 5G.
Nadat de bridge stand is geactiveerd zijn de 2 5G netwerken verdwenen. De 2.4G is wel zichtbaar, kan ook met dit netwerk verbinden, maar hij geeft al aan dat internetten niet mogelijk is.

Voordat ik naar Ziggo had gebeld om te vragen of hij in de bridge stand gezet kon worden, heb ik wel de router weer van de Access Point afgehaald.
Wie kan mij hierbij helpen?

Alvast bedankt voor het reageren.
Met vriendelijke groet

Jeff

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasper1985
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 04-08 18:37
Als je Ziggo modem in bridge modem staat moet daar wifi op uitgeschakeld zijn. Dus dat je dan nog een netwerk van de Ziggo modem ziet is een beetje vreemd.

Een modem in bridge mode geeft direct je externe WAN IP adres van Ziggo door aan het apparaat wat je aansluit op het modem. Vaak werkt dan nog maar 1 poort (in het geval van de connectbox bijvoorbeeld) Check dus even de verschillende poorten op je ziggo modem.

Verder moet je je Asus instellen als DHCP in de WAN instellingen van de user interface. In het overzicht als je inlogt zou je dan geen 192.x.x.x of ander intern IP moeten zien maar een extern IP adres van ziggo. Als je verbinding hebt kan je googelen op what is my IP om te zien welk extern IP dit moet zijn.

Zet je Asus eens naar fabrieks instellingen en begin opnieuw met de configuratie wizard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijske
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10-08 22:12
wat je eigenlijk wil, is dat je accespoint zo dicht mogelijk bij de gebruiker is (liefst dezelfde ruimte) en dat je zoveel mogelijk de 5Ghz gebruikt

je (dure) router ombouwen naar accespoint is zonde, want je schakeld 90% van zn functies eigenlijk uit
je router in de woonkamer zetten kan , maar dan kan je bv geen 2e accespoint via utp naar boven meer installeren

1e vraag, heb je een utp liggen van de meterkast naar je woonruimte (of meerdere , bv elk verdiep is al vrij ideaal)
zoja, raad ik je eerder aan je asus router in de meterkast te houden, wifi afzetten (zowel vd asus als vd modem ) en accespoints in het huis zelve gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 10:20
Even de handleiding van je router doornemen/volgen?

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dankjewel voor de reactie,

ik had elders ook nog even gevraagd waar het hem nou aan lag.
Iemand kwam aan dat ik even moest kijken het firmware op de router.
Ik heb de nieuwste firmware gedownload en geïnstalleerd en vervolgens
was het WiFi weer bruikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je iemand bent of kent met een Android telefoon, probeer dan de app "Wifi Analyser" eens uit. Het lijkt mij sterk dat een slimme meter het WiFi signaal in de weg zit, het lijkt me logischer dat de stroom in het huis even is uitgeschakeld tijdens de installatie van deze slimme meter. Als dat bij de buren ook gebeurd is, kan het maar zo dat hun router na de herstart een ander kanaal heeft uitgezocht.

Open die app eens en ga even op de plekken zitten waar je normaal zit met je apparatuur. Dan zie je snel genoeg welke 'stoorzenders' er in de lucht hangen en of je eventueel een ander kanaal moet uitzoeken.

Een hoop routers bieden de optie om automatisch het beste kanaal uit te zoeken. Dat werkt geweldig als je de enige bent met die functie, maar in de praktijk zie je dan routers die voortdurend van kanaal wisselen. Per keer dat ze wisselen verlies je de verbinding volledig, wat het signaal uiteraard niet ten goede komt.
Mijn advies is dan ook om die functie gewoon uit te zetten en zelf, met behulp van zo'n app, te kijken welk kanaal het beste past. Herhaal dat proces pas weer als je opnieuw problemen met het netwerk ervaart, want buren willen ook nog wel eens van netwerk wisselen.
Pagina: 1