Goedendag iedereen,
Provider: Ziggo
WiFi-modem: Technicolor TC7210
Router: ASUS RT AC3200
Na weken lang belabberd internet te hebben gehad, en hier ook meerdere malen naar Ziggo toe
hebben gebeld kwam ik als nog niet verder. Volgens Ziggo bleek alles in orde te zijn. Maar de praktijk
liet anders zien. Ik kreeg het idee of ik aan het internetten was in de jaren 90.
Alles ging zo traag. Helaas staat de WiFi-modem van Ziggo op een ongelukkige plek in de meterkast.
Vele straling, en na de installatie van de slimme meter lijkt het wel meer gevolgen te hebben gehad voor het netwerk.
Eergisteren heb ik dus de ASUS RT AC3200 aangeschaft. Hij moet nog wel opgehangen worden ergens strategisch in het huis. Ik heb eerst geprobeerd om de ASUS als Access Point te laten figureren, het hielp tot op zekere hoogte. Er was verbetering merkbaar, maar niet voldoende.
Gisteren heb ik besloten om het WiFi-modem in de bridge stand te zetten.
De router was aangesloten op het modem op het moment dat ik Ziggo belde.
Maar tot mijn grote verbazing nadat hij in de bridge mode stond is dat ik geen internet meer had.
Nadat de bridge stand is geactiveerd zijn de 2 5G netwerken verdwenen. De 2.4G is wel zichtbaar, kan ook met dit netwerk verbinden, maar hij geeft al aan dat internetten niet mogelijk is.
Voordat ik naar Ziggo had gebeld om te vragen of hij in de bridge stand gezet kon worden, heb ik wel de router weer van de Access Point afgehaald.
Wie kan mij hierbij helpen?
Alvast bedankt voor het reageren.
Met vriendelijke groet
Jeff
Provider: Ziggo
WiFi-modem: Technicolor TC7210
Router: ASUS RT AC3200
Na weken lang belabberd internet te hebben gehad, en hier ook meerdere malen naar Ziggo toe
hebben gebeld kwam ik als nog niet verder. Volgens Ziggo bleek alles in orde te zijn. Maar de praktijk
liet anders zien. Ik kreeg het idee of ik aan het internetten was in de jaren 90.
Alles ging zo traag. Helaas staat de WiFi-modem van Ziggo op een ongelukkige plek in de meterkast.
Vele straling, en na de installatie van de slimme meter lijkt het wel meer gevolgen te hebben gehad voor het netwerk.
Eergisteren heb ik dus de ASUS RT AC3200 aangeschaft. Hij moet nog wel opgehangen worden ergens strategisch in het huis. Ik heb eerst geprobeerd om de ASUS als Access Point te laten figureren, het hielp tot op zekere hoogte. Er was verbetering merkbaar, maar niet voldoende.
Gisteren heb ik besloten om het WiFi-modem in de bridge stand te zetten.
De router was aangesloten op het modem op het moment dat ik Ziggo belde.
Maar tot mijn grote verbazing nadat hij in de bridge mode stond is dat ik geen internet meer had.
- Ik heb alle stekkers uit het stopcontact gehaald, en alle ethernet kabels uit de router gehaald. Ik heb 5 minuten gewacht en vervolgens het modem weer voorzien van stroom.
- Op het moment dat het modem volledig aan stond heb ik de de router verbonden met het modem.
- Ik heb toen de router aangezet, en gewacht tot dat hij volledig aanstond.
- Vervolgens de ethernet kabels in de router geplugd.
- De apparaten die voorzien waren van een ethernet kabel, heb ik de kabels ook weer terug ingestopt.
- Toen heb ik mijn laptop opgestart, en ik kon geen verbinding maken met het Wi-Fi, maar wel met de kabel
Nadat de bridge stand is geactiveerd zijn de 2 5G netwerken verdwenen. De 2.4G is wel zichtbaar, kan ook met dit netwerk verbinden, maar hij geeft al aan dat internetten niet mogelijk is.
Voordat ik naar Ziggo had gebeld om te vragen of hij in de bridge stand gezet kon worden, heb ik wel de router weer van de Access Point afgehaald.
Wie kan mij hierbij helpen?
Alvast bedankt voor het reageren.
Met vriendelijke groet
Jeff