Ik heb een NVidia shield tv En sinds kort een raspberry pi 3 met dvblink server nog in de trail periode. Als tv tuner heb ik de HD-homerun HD 3 DVB-C EU. Deze tuner Is wat verouderd maar functioneert nog goed. Ik heb een oudere synology nas, de synology DS 112j die eerst mijn DVBlink server draaide. Deze Nas draait echter heel slecht met die tv server omdat hij maar 128 MB heeft en 800 MHz is. Raspberry Pi 3 heeft een veel snellere processor die quad Core is en meer geheugen heeft, 1 GB. Ik heb er Raspbian Os op staan. Live tv gaat goed in Kodi op Nvidia shield, maar timeshifting hapert erg. Ik ontvang DVB-C signaal van Ziggo ongecodeerd, dus alleen het minimale basispakket. De eerste drie zenders zijn HD, dat gaat dus mis bij timeshifting. Is er een manier om de buffer van de time shifting naar de externe harde schijf op de raspberry Paay te zetten? Ik weet het niet zeker, maar ik heb het idee dat hij wegschrijft naar de SD kaart. Heeft iemand hier ervaring mee? Is het überhaupt te doen op raspberry Met dvblink, of is tv-headend met HD-homerun drivers, Een beter alternatief, gesteld dat die drivers er nog zijn?
Informatie is van ons allemaal, niet van het grootkapitaal.