Samsung hd204ui maakt tikkend geluid

Pagina: 1
Acties:

• jayfunk
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 01-03-2022
Beste tweakers,

Mijn hdd van 2 jaar oud maakt steeds om de 5 seconden een tikkend geluid.
Nu denken jullie waarschijnlijk dat hij dood aan het gaan is alleen heb ik dit probleem al sinds de aankoop.
Ik ben het echt zat en heb op internet gezocht naar een oplossing.
Nu blijkt dat een firmware update dit zou kunnen oplossen alleen is het voor mij een ingewikkelde manier van updaten dus wil ik hier om hulp vragen.

Wie zou mij kunnen helpen met het updaten van de firmware van mijn hdd? Samsung hd204ui

Alvast vriendelijk bedankt

• Cpt.Morgan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-11-2025
Hoewel ik online zie dat dit klikkende geluid inderdaad vaker voorkomt bij dit type HDD, zou ik, voor je ook maar iets doet (zeker als je de firmware wilt updaten) een BACKUP maken van alle belangrijke data op de schijf. Een klikkend geluid kan namelijk ook betekenen dat je schijf aan het overlijden is (ook als hij maar 2 jaar oud is), en een firmware update kan ook misgaan.

Dan, kun je meer informatie hier vinden:
* Hier een mogelijke workaround voor het geluid: http://www.tomshardware.c...ead-action.html#r17808281
* Hier instrucies voor firmware update: http://knowledge.seagate.com/articles/en_US/FAQ/223571en

[ Voor 13% gewijzigd door Cpt.Morgan op 05-02-2018 08:05 ]

• jayfunk
Omg je bent geweldig.. Na het updaten van de firmware was de probleem niet opgelost, maar na het het slepen van de slider naar rechts in crystaldiscinfo bij apm verdween de tikkend geluid. Je bent geweldig hartstikke bedankt!!!

• Cpt.Morgan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-11-2025
You're welcome. Vergeet niet toch een backup te maken ;)

• TommyboyNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
@Cpt.Morgan Ik verwacht dat @jayfunk gewoon backups heeft. Toch jayfunk?

• jayfunk
TommyboyNL schreef op maandag 5 februari 2018 @ 23:20:
@Cpt.Morgan Ik verwacht dat @jayfunk gewoon backups heeft. Toch jayfunk?
Ja heb een externe 2tb HDD waar ik alles op heb staan. :)
Maar heb eigenlijk nog een vraagje.. Ben ik verplicht om crystaldiscinfo de hele tijd te laten draaien op de achtergrond?? Is er geen andere permanente oplossing?

[ Voor 23% gewijzigd door jayfunk op 07-02-2018 21:24 ]

• skelleniels
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:43
2 jaar oud? Ik heb dezelfde schijf al sedert eind 2010 in mijn oude pc...
Pricewatch: De laatst bekende laagste prijs was € 89,- op woensdag 8 januari 2014.
Samsung schijven worden ook al jaren niet meer gemaakt.

Neen deze schijf is veel ouder dan 2 jaar, heb je die tweedehands of in een winkel gekocht? Indien in een winkel was dit waarschijnlijk heel oude stock die men van de hand wou doen...

http://specs.tweak.to/16567

• Renault
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 30-12-2025
Nee hoor, met Crystaldiskinfo kijk je eenmaal per maand even of alles nog goed gaat met je schijf, zeg maar als onderdeel van je backupprocedures.

[ Voor 3% gewijzigd door Renault op 07-02-2018 23:37 ]

• jayfunk
Renault schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 23:36:
Nee hoor, met Crystaldiskinfo kijk je eenmaal per maand even of alles nog goed gaat met je schijf, zeg maar als onderdeel van je backupprocedures.
Dat begrijp ik wel, alleen als ik crystaldiscinfo niet draai dan begint de schijf weer te tikken, daarom dat ik vroeg of er een oplossing bestaat zonder crystaldiscinfo de hele tijd te draaien op de achtergrond..

• Renault
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 30-12-2025
Wat je ook kunt proberen is of je harddisk AAM heeft (Adaptive Acoustic Management) dat een andere waarde geven. Je kunt dat met enkele tools doen: die van de fabrikant of bv. HD-Tune.
Wellicht is dan het tikken weg.
Pagina: 1