Ik heb hier een gloednieuwe 27" UHD LG27UD88 monitor voor m'n neus staan. Mooi ding, ook met oog op een MacBook (alles via USB-C verbinden). Op dit moment heb ik 'm via DisplayPort gekoppeld aan mijn MacPro 5.1 (El Capitan, Radeon 6870).
Ik heb al uren zitten googelen. Verschillende third-party applicaties gebruikt om resoluties te forceren maar zonder resultaat. Een paar vragen:
- De native resolutie is 3840x2160. Die kan ik alleen selecteren als ik option ingedrukt hou. Het werkt en lijkt scherp, maar... Het is veel te klein.
- 2560x1440 is een fijne resolutie op dit scherm. Maar maakt 't allemaal nogal onscherp.
- OSX schaalt de resolutie automatisch naar 1920x1080. Prachtig scherp, maar véél te groot. (vreemd genoeg wel op 30hz, 60hz is weer blurry)
Ik heb al uren zitten googelen. Verschillende third-party applicaties gebruikt om resoluties te forceren maar zonder resultaat. Een paar vragen:
- Klopt het dat 1920x1080 de enige HiDPI functie voor dit UHD-scherm is en dat 2560x1440 altijd onscherp zal zijn?
- Ik draai een oudere versie van OSX. Als ik zou upgraden naar de meest recente, zou dat dan nog uitmaken? Bijvoorbeeld omdat ik dan de native resolutie kan gebruiken maar alle interface-elementen kan upscalen?
[ Voor 4% gewijzigd door sOid op 04-02-2018 22:02 ]