Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Cloud benaderen terwijl VPN ingeschakeld is

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Pazo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21:09
Goedenavond allen,

Ik ben sinds kort bezig met VPN instellen in de router. Ik heb een PIA account, en in mijn Asus AC88U router kan ik VPN instellen met de gegevens van PIA, zodat mijn hele netwerk achter de VPN hangt. Dit heb ik aan de praat gekregen en werkt in principe goed.

Alleen.... ik heb een eigen cloud (Nextcloud op een RPi3). Deze is (zonder VPN) benaderbaar via internet. Echter, je raad het al, als ik de VPN (PIA) aan zet in de router, krijg ik dus een ander publiek IP adres, en is mijn cloud dus niet meer te bereiken.

Ik heb zitten zoeken op Google op de term 'Remote access with VPN enabled' en 'nextcloud behind VPN' maar komt het juiste niet naar boven. Waarschijnlijk zoek ik op de verkeerde termen. Of kan het überhaupt niet? Wat het lijkt me dat het IP-adres van PIA dynamisch is, dus steeds verandert. Kan iemand mij een duwtje in juiste richting geven?

Grote Enphase topicIQ Gateway uitlezenPVOutput
PV 10,7kWp O/W • WP Panasonic KIT-WC07K3E5 7kW • Airco ME MSZ HR50VF 5kW • Gasloos per 11-2023

Alle reacties

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:38

lier

MikroTik nerd

Wil je het verkeer naar je Cloud via de VPN laten verlopen? Anders zou je een route aan moeten maken voor het verkeer naar je Cloud. Welke router gebruik je?

Eerst het probleem, dan de oplossing

• Pazo
Asus AC88U, staat in de eerste regel ;)
Hoe moet ik dat zien, een route aanmaken? Momenteel heb ik een portforward in de router zitten, en ik heb mijn cloud aan mijn eigen domein gekoppeld, en daarvoor dus een DNS Query bij mijn hoster aangemaakt. Alleen zit dat dus gekoppeld aan mijn eigen, van XS4ALL verkregen publieke IP-adres. Maar de PIA VPN geeft mij dus een ander IP, wat waarschijnlijk ook regelmatig zal veranderen.

PV 10,7kWp O/W • WP Panasonic KIT-WC07K3E5 7kW • Airco ME MSZ HR50VF 5kW • Gasloos per 11-2023

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:38

lier

MikroTik nerd

Yep...gemist :$

Ken de router niet, maar als ik even op Internet zoek dat kan je routes aanmaken. Geen idee hoe deze router ermee om gaat als je een VPN client actief hebt, maar ik verwacht dat je het IP van je cloud via de standaard Gateway kan laten lopen.

Eerst het probleem, dan de oplossing

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Bij PIA kan je geen portforwarding inzetten, meen ik ( 3 jaar geen abo meer daar )
Dan word het lastig.
Je krijgt wel een extern IPadres, maar dat is zo'n 10.x.x.x adres, welke achter een 'echt' ipadres hangt

Ik gebruik AIRvpn, en heb een aantal portforwards in kunnen stellen.
Als ik naar mijn duckdns adres ( dynamic ip ) op port 2440 verbind, komt mijn server in beeld
( voordeel van airvpn dat het op alle verbindingen werkt, of je nu naar CZ of US verbind )

• MasterL
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:21

MasterL

Moderator Internet & Netwerken
Met policy based routing zorgen dat het verkeer vanaf je RPI wordt geroute naar je XS4all gateway, geen idee of jouw Asus zoiets ondersteund.

• MaxTheKing
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 10-11 10:37
FreshMaker schreef op maandag 5 februari 2018 @ 10:08:
Bij PIA kan je geen portforwarding inzetten, meen ik ( 3 jaar geen abo meer daar )
Dit kan zeer zeker wel!
https://helpdesk.privatei...ort-forwarding-on-my-VPN-

• Pazo
Bedankt. Dit zit in de goede richting denk ik, maar gaat om software clients zo te zien. Ik heb PIA in de router ingesteld staan. Maar, misschien kan ik dan wel via de app de poorten verkrijgen, en kan ik zelf een port forward doen in de router?

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Kijk, netjes
Bij AIR is het over al de locaties, en blijven ze vast staan tot 4 weken na contract-einde
Ik gebruik het graag, scheelt enorm met torrents :+
Pagina: 1