Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Super 8 film opname omzetten

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• WeHoDo
  • Registratie: augustus 2014
  • Laatst online: 21:01
Hallo allemaal,

Ik heb een box vol met Super 8 film rollen liggen.
Deze wil ik omzetten naar een digitaal formaat.

Nu heb ik een Reflecta Super 8 recorder in bezit waarmee ik de film rollen kan digitaliseren.
Het opname gaat perfect, je moet wel even wachten maar goed.

De kwaliteit van de opname is ook op zich prima.

Nu ben ik bezig te verdiepen in hoe ik de kwaliteit nog ietsjes kan oppoetsen, bijvoorbeeld om de ruis etc te verwijderen. Bij de recorder zelf zit geen software.

Ik heb bijv. Vegas Pro geprobeerd en NCH.Maar met deze is het ook redelijk wat werk.
Weet iemand een manier of dit volledig of deels automatisch te kunnen doen, ivm van frame voor frame?
Of is dit echt een kwestie van frame voor frame de bewerking uit te voeren?

Het monteren van de film doe ik in Vegas Pro.

PSN: plexforce (ps4)

Alle reacties

• MAX3400
  • Registratie: mei 2003
  • Nu online

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Neat Video / RE:Effects / Magic Bullet Denoiser lijken regelmatig terug te komen elders als opties hiervoor.

Verder wordt er gezegd dat After Effects ook een "Remove Grain" optie heeft; daarvan zijn tientallen YT-tutorials te vinden.

Add and message me on XBL for FM7: OctagonQontrol

• WeHoDo
  • Registratie: augustus 2014
  • Laatst online: 21:01
Thanks, ga ik dat ook nog even proberen!

PSN: plexforce (ps4)

Apple iPhone XS HTC U12+ dual sim LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6 Battlefield V Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2018 Hosting door True