mobo installatie plaat echt nodig? Alternatieven?

Pagina: 1
Acties:
  • 266 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• poing
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik wil men PC's in een bierkrat steken, mijn vraag is nu, heb ik die bevestigings plaat echt nodig? Voor aarding, storing ofzo?

Zijn er alternatieven om het bord te aarden, moet het op alle plaatsen geaard worden (bij elke vijs dus)?

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:31

mvds

Totally awesome!

Ik denk wel dat je er een plaat achter moet zetten ja, of het een stalen plaat moet zijn weet ik niet.

Is voor de stevigheid en de bescherming van de achterkant van je bord wel handig.

• poing
  • Niet online
Welja maar voeg me gewoon af of het nodig is een geleidende plaat te nemen.

• mvds
  • Laatst online: 22:31

mvds

Totally awesome!

Denk het niet. Mensen met een koffermod hebben ook niet altijd een stalen achterplaat.

• maddog_rvo
  • Laatst online: 08-04 14:13
nope is niet nodig, heb hier een computer op tafel liggen, mobo op tafel, hd ligt ernaast en ook de voeding :) . Hoezo kast nodig kheb me computer altijd in een tas, makkelijk voor lanparties >:)

• poing
  • Niet online
Heb nu zo'n Aopen Maxi tower, maar die is veel te groot. Heb 2 nieuwe kasten nodig & een bier krat is veeeel goekoper.

Misschien maak ik wel een toren van 4 kratten. 3 Pc's en een waterkoeling :-)

JamJam, krijg al zin!

• maddog_rvo
  • Laatst online: 08-04 14:13
Op vrijdag 13 juli 2001 12:31 schreef poing het volgende:

Misschien maak ik wel een toren van 4 kratten. 3 Pc's en een waterkoeling :-)
zal ik helpen :) (met die kratten leegmaken dan :7 )

Verwijderd

Vergeet niet de resultaten hier te posten :)

Verwijderd

Ik heb hier achter me een mobo liggen op de doos van het mobo zelf :) Ik wil er een servertje van gaan bouwen. Kan dat kwaad (dat ie dus gewoon los ligt) ?

Verwijderd

Tuurlijk niet....

• MoZe
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:37
Ik zou wel *een* plek van je mobo aarden, gewoon een draadje naar de behuizing van je voeding trekken, klaar.
Zelfde voor HD's e.d. Het zal best werken zonder, maar met is het net ff minder gevoelig voor storing allemaal.

Ik kan je zelfs verhalen vertellen van 2 pc's die geen gegevens wilden uitwisselen over de parallelle poort, totdat ik beide stekkers in dezelfde stekkerdoos (met randaarde) stak.

VAO: K'nex Big Ball Factory 63045

• Diamon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-07 09:01

Diamon

The Weird One

Mocht het een volle bierkrat wezen, * Diamon wil graag dat probleem voor je oplossen >:)

And The Only One

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-08 14:26

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Je hebt er alleen volgens mij geen ruk aan om alles te aarden als je geen geaard stopcontact hebt (toch :? )
Ik heb ook geen geaard stopcontact en dan krijg je zwaar ruis uit je speakers soms :(

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

• DrNo
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-12-2024

DrNo

100Mbit zuigt ;)

Op zaterdag 14 juli 2001 15:16 schreef Demoniac het volgende:
Je hebt er alleen volgens mij geen ruk aan om alles te aarden als je geen geaard stopcontact hebt (toch :? )
Ik heb ook geen geaard stopcontact en dan krijg je zwaar ruis uit je speakers soms :(
Het gaat hierbij erom dat de lading van de apperatuur onderling gelijk is. zo is in het gesloten systeem (mobo-HD-voeding) alles van gelijke spanning en zijn er minder storingen onderling. ga je het echter op bijv. internet aansluiten moet je er wel voor zorgen dat je de aarde naar de NIC en zijn aansluiting in orde hebt. anders is er wel een ladings verschil tussen kabel en PC
in iedergeval zo denk ik erover :)

IDE just wastes loads of the computer's time with a stream of "just a mo, I'm nearly there ..."

Pagina: 1