Hoe via chipset drivers te installeren?

Pagina: 1
Acties:

• MinddiggerNL
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-08 18:18
Hoi,

Ik heb misschien een heel stomme vraag, maar ik heb niet de tijd momenteel om alles na te gaan zoeken dus bij deze een verzoekje of iemand me ff wat kan uitleggen.

Ik heb hier van een kennis een MSI MS-6323 mobo met een PIII 800mhz (133fsb) liggen en daar zit een VIA apollo pro 133a chipset op die dus de via drivers nodig heeft (hij had ze niet geinstalleerd waardoor de hele pc continu bleef hangen).

Nu kon ik op de download site van MSI de volgende files downloaden:

VIA 4in1 Version 4.32
VIA AC97 Sound (68) v1.20
VIA IDE W9x/2000 v3.011
VIA USB v1.08

Nu ben ik dus begonnen met de installatie van die 4 in 1 drivers (eerste keer dat ik dat doe) maar daar kan ik weer een paar dingen aanvinken die ik wil installeren. Ik vind het maar een vage zooi als ik eerlijk ben.
Kan iemand me zeggen hoe ik die 4 in 1 drivers moet installeren...kan ik gewoon alle opties aanvinken en kan ik waar turbo staat turbo aangeven? En kan ik vervolgens gewoon de overige files installeren die ik gedownload heb en hierboven het opgesomd?

Alvast bedankt voor de moeite...het is nl. nogal urgent.

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:16

Exirion

Gadgetfetisjist

Op vrijdag 13 juli 2001 12:18 schreef timotheebastin het volgende:
kan ik gewoon alle opties aanvinken en kan ik waar turbo staat turbo aangeven? En kan ik vervolgens gewoon de overige files installeren die ik gedownload heb en hierboven het opgesomd?
4-in-1 staat voor... jawel... 4 drivers in 1 :) Er zit dus in principe alles in wat je nodig hebt. De afzonderlijke drivers zijn ook los te downloaden zoals je ziet, maar je hebt alleen die 4-in-1 nodig. Gewoon alles laten installeren en Turbo kiezen (dat stel AGP in op 4X). Succes :)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• MinddiggerNL
perfect...bedankt voor je snelle reactie...klinkt op zich inderdaad wel logisch maar omdat ik zelf geen ervaring ermee heb wilde ik het ff zeker weten voordat zijn windows installatie dadelijk fucked up is :)

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Op vrijdag 13 juli 2001 12:23 schreef timotheebastin het volgende:
perfect...bedankt voor je snelle reactie...klinkt op zich inderdaad wel logisch maar omdat ik zelf geen ervaring ermee heb wilde ik het ff zeker weten voordat zijn windows installatie dadelijk fucked up is :)
Als je USB problemen krijgt is het wel aan te raden om de USB Filter Driver 1.08 nog los te installeren.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• kEUS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-07 15:51

kEUS

eeeeeeeehhhhh 'mmmke

Op vrijdag 13 juli 2001 12:21 schreef Exirion het volgende:

[..]

4-in-1 staat voor... jawel... 4 drivers in 1 :) Er zit dus in principe alles in wat je nodig hebt. De afzonderlijke drivers zijn ook los te downloaden zoals je ziet, maar je hebt alleen die 4-in-1 nodig. Gewoon alles laten installeren en Turbo kiezen (dat stel AGP in op 4X). Succes :)
je usb filter 1.08 zit niet in de 4in 1 dus deze moet je wel appart installen.

je kan op www.viatech.com of www.via.com.tw zien welke drivers er in de 4in1 zitten en welke je voor welke chipset nodig hebt.

een schoner internet begint bij jezelf

• LeNNy
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 02-08 22:45
Op vrijdag 13 juli 2001 12:21 schreef Exirion het volgende:

[..]

In die 4 in 1 zut zitten ook de sound drivers niet in. Deze moet je na het installen van de 4 in 1 nog wel draaien.

Ook levert de de 4 in 1 driver niet de beste ide drivers mee. Uit die IDE 3011 kun je het beste de mpd(miniport) drivers nemen, tenminste als je w9x draait. Onder w2k hoeft dat niet.

• MinddiggerNL
okay...is gebeurd...nog meer dingen waar ik aan moet denken?

Verwijderd

mijn windows wou niet meer booten toen ik VIA drivers in turbo instalde..

moet je in veilige modus opstarten.. dan via nog een keer installen maar dan standaard.. en dan werkt het wel....

dus als je het kapot maakt weet je ook weer wat je moet doen.. :)

ik heb nu overigens wel alles in turbo modus aan het werk gekregen :)

• LeNNy
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 02-08 22:45
Op vrijdag 13 juli 2001 13:03 schreef limp_bizkit het volgende:
mijn windows wou niet meer booten toen ik VIA drivers in turbo instalde..

moet je in veilige modus opstarten.. dan via nog een keer installen maar dan standaard.. en dan werkt het wel....

dus als je het kapot maakt weet je ook weer wat je moet doen.. :)

ik heb nu overigens wel alles in turbo modus aan het werk gekregen :)
Het is wel zo dat als je een nvidia kaart hebt, de drivers automatisch naar 2x agp gaat als die een via chipset zien. met een bep. reg filetje kunt je dat wel weer aanzetten.

Verwijderd

Op vrijdag 13 juli 2001 13:06 schreef LeNNy het volgende:

[..]

Het is wel zo dat als je een nvidia kaart hebt, de drivers automatisch naar 2x agp gaat als die een via chipset zien. met een bep. reg filetje kunt je dat wel weer aanzetten.
ik heb ATi.. :)
hij zette op standaard dat ding op AGP 1x... op turbo op 4x.. alleen moet je daarvoor in veilige modus eerst standaard installen.. en daarna in veilige modus turbo.. dan werkt het wel.. :?

• ddZ
  • Laatst online: 01:06

ddZ

Ik heb ook gezeik gehad toen ik v4.32 installeerde; cd-roms pleitte (cd-rom, dvd, fikker) :( :( :( . Heb flink moeten kloten om dat weer goed te krijgen :(

Maar laats windows98 opnieuw geinstalled, weer v4.32 en nix aan het handje :?

Verwijderd

Op vrijdag 13 juli 2001 14:16 schreef dadinanduZ het volgende:
Ik heb ook gezeik gehad toen ik v4.32 installeerde; cd-roms pleitte (cd-rom, dvd, fikker) :( :( :( . Heb flink moeten kloten om dat weer goed te krijgen :(

Maar laats windows98 opnieuw geinstalled, weer v4.32 en nix aan het handje :?
ik had liever een intel 815 plank i.p.v. via.. maar ja.. was niet leverbaar.. dus dan maar VIA...

tis en blijft VIA!!

heb trouwens geen problemen gehad met die 686B chip (ik heb geen sb live.. maar toch..)

• ddZ
  • Laatst online: 01:06

ddZ

Op vrijdag 13 juli 2001 14:47 schreef limp_bizkit het volgende:

[..]

ik had liever een intel 815 plank i.p.v. via.. maar ja.. was niet leverbaar.. dus dan maar VIA...

tis en blijft VIA!!

heb trouwens geen problemen gehad met die 686B chip (ik heb geen sb live.. maar toch..)
Ik wil dus over een half jaar overstappen op een dual Athlon; dit omdat het voor mij zwaar interessant is. Ik werk namenlijk veel met max & zo.

Maar waar ik naar toe wil: puur door flink wat gezeik wat ik gehad heb met m'n huidige moederbord (ga daar voor de rest niet over uitwijden) wil ik absoluut geen plank met een via chipset of een plank als de uitgestelde MSI K7D Master (via 686B southbridge).. En tja, het is mijn eerste plank met een via chipset (had daarvoor asus p3b-f), dus dan ben je iets kritischer dan normaal...

• Symphony-X
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-04 12:19
Hmmm, ik wilde net een topic hierover openen toen ik deze ineens zag :)

ik heb een MSI K7T Turbo met daarop een ASUS V8200 geforce III deluxe, 256 MB sdram. Ik draai win98se.

Ik heb deze PC net een weekie, hoe weet ik nou of ik nieuwe VIA 4in1 drivers moet installen? Mun 3dmark scores zijn redelijk, geen hele rare dingen ofzo.

maar kan het tot flinke performance-boosts zorgen..?

thx :)

" Play the violent strings of my symphony "

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Op vrijdag 13 juli 2001 17:10 schreef Symphony-X het volgende:
hoe weet ik nou of ik nieuwe VIA 4in1 drivers moet installen? Mun 3dmark scores zijn redelijk, geen hele rare dingen ofzo.
Dat moet gegarandeerd >:)
Volmondig JA :)

Verwijderd

Op vrijdag 13 juli 2001 17:10 schreef Symphony-X het volgende:
zonder via drivers:
3dmark 2000 -> rond de 2400

met via drivers:
3dmark 2000 -> rond de 4600

zegt genoeg?

Verwijderd

Op vrijdag 13 juli 2001 16:02 schreef dadinanduZ het volgende:

[..]

Ik wil dus over een half jaar overstappen op een dual Athlon; dit omdat het voor mij zwaar interessant is. Ik werk namenlijk veel met max & zo.

Maar waar ik naar toe wil: puur door flink wat gezeik wat ik gehad heb met m'n huidige moederbord (ga daar voor de rest niet over uitwijden) wil ik absoluut geen plank met een via chipset of een plank als de uitgestelde MSI K7D Master (via 686B southbridge).. En tja, het is mijn eerste plank met een via chipset (had daarvoor asus p3b-f), dus dan ben je iets kritischer dan normaal...
opzich is VIA 1 van de enige dingen die mij bij AMD weghoudt... daarom heb ik liever intel/intel combo's.. die hebben bij mij nog nooit problemen opgeleverd (BX, 815)..
intel/via heeft bij mij al enkele problemen opgeleverd, al moet ik zeggen dat mijn systeem nu vrij snel is en ook lekkere performance heeft (en het is cheap!)

volgende pc word wel een intel/intel config (tualatin/815 of northwood/850... PIII/820 is overigens ook lekkere combo.. 820 is nix geworden door hoge prijzen van RDRAM maar was verder best een wreed chippie)

• Symphony-X
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-04 12:19
Op vrijdag 13 juli 2001 17:52 schreef limp_bizkit het volgende:

[..]

zonder via drivers:
3dmark 2000 -> rond de 2400

met via drivers:
3dmark 2000 -> rond de 4600

zegt genoeg?
Ja.. owkee. Maar mijn 3dmark2000 score is ergens in de buurt van de 8200 en de games werken meestal wel goed.. hoe weet ik dat ik moet updaten? Want er zullen dus heus wel via4in1 inzitten.

" Play the violent strings of my symphony "

Pagina: 1