Waar aluminium honingraat te koop?

Pagina: 1
Acties:
  • 4.493 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyboyNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Mijn vraag:
Ik heb op zoek naar een leverancier in Nederland voor aluminium honingraat, zie ook de volgende afbeelding:
Afbeeldingslocatie: http://7d9rpj.com1.z0.glb.clouddn.com/72/product_1460960536.jpg
Het zou gaan om een stuk van ongeveer 40x60cm, dikte en grootte van de cellen zijn niet heel relevant. Ik wil dit gebruiken als "bed" onder mijn Eleksmaker A3 lasersnijder/graveerder zodat gassen makkelijker kunnen ontsnappen onder mijn werkstuk, en zodat er door het kleine contactoppervlak weinig warmteafdracht is van mijn werkstuk naar het onderliggende opoffermateriaal.

Relevante software en hardware die ik gebruik:
Niet heel relevant voor mijn vraag, maar toch voor de vorm:
T2Laser
EleksMaker® EleksLaser-A3 Pro 2500mW Laser Engraving Machine CNC Laser Printer (Link naar BangGood, geen referral)

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
Alibaba staat vol met dit spul, maar dan moet ik intense hoeveelheden afnemen. Een google zoektocht binnen Nederland leverde vooral bedrijven op die volledige sandwich panelen leveren met deze honingraat aan de binnenkant.
Dit is precies wat ik zoek, maar dan aan deze kant van de Noordzee.

[ Voor 5% gewijzigd door TommyboyNL op 04-02-2018 20:43 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:34

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Kan je niet gewoon wat stukken rioolpijp op maat zagen en tegen elkaar lijmen/schroeven?

Honingraat alu vind je terug in de vliegtuig industrie.

Geperforeerde plaat ook een idee? Toevallig daar wat besteld...
https://www.aluminiumopma...erde-aluminium-plaat.html

[ Voor 33% gewijzigd door memphis op 04-02-2018 21:14 ]

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyboyNL
  • Niet online
@memphis rioolpijp is om een aantal redenen geen optie;
- te lastig om uniforme dikte te krijgen
- cellen zijn te groot, ordegrootte 6,4mm, niet 6,4cm
- Kan niet al te goed tegen een 2,5W laser

Ik weet dat aluminium honingraat veel in lucht- en ruimtevaart gebruikt wordt, SpaceX gebruikt het bijvoorbeeld als kernmateriaal voor hun fairings. Ik heb dan ook een aantal webshops in composieten opgezocht in Nederland, maar de honingraat die zij aanbieden is meestal van aramide gemaakt wat ook weer niet al te best omgaat met een bak laserlicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:34

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Ik zelf was laatst op zoek naar 7068 aluminium en kwam uit op https://www.smithshp.com/index.htm

Aardige mensen en verkopen ook kleine aantallen, stuur ze eens een mailtje.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 20-05 22:55
Ik heb er weinig verstand van, maar kun je niet gewoon een stuk verzinkt inlooprooster gebruiken?

Zoiets als deze?: https://www.marktplaats.n...oster-gegalvaniseerd.html

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 06:55
Ja daar dacht ik ook meteen aan, moet het per se honingraat zijn?

Hier ook in verschillende materialen te krijgen:

https://stacoroosters.nl/...waarlastroosters-type-rh-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w1z13
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Ze staan gewoon op aliexpress als je op laser honeycomb zoekt, echter vraag ik me af of een aluminium honingraat niet zwaar overkill is voor lasers minder dan 20 watt.

edit: ik ging voorbij aan de wens van een Nederlandse leverancier, neemt niet weg dat een honingraat niet de optimale oplossing voor uw toepassing is. Het gaat hier over 2,5watt, geen 30/40+. Ik ben bang dat u zich verkijkt op (het gebrek aan) mogelijkheden van deze machine. Wat betreft warmteafdracht is het bijvoorbeeld zo dat de laser in principe enkel direct op het focuspunt werkt, als de snelheden redelijk zijn is warmteafdracht naar het bed alleen van toepassing op het moment dat u al door het materiaal heen bent. Wat betreft de mogelijkheid om gassen van onderen te laten ontsnappen geldt hetzelfde, dat kan niet als de laser nog niet door het materiaal heen is gegaan en zelfs als u dat wel zou wensen zou een klein zuigertje/ventilatortje bij de laser een nuttiger effect hebben op de integriteit van de weg die de laserstraal aflegt.

[ Voor 71% gewijzigd door w1z13 op 04-02-2018 23:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kippy
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20-05 17:51
Zoek eens naar "Alucore" dat zijn honingraat panelen tussen 2 platen aluminium, veel gebruikt in de schaapvaart. Niet echt goedkoop, maar wel te koop voor de consument.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:54

SA007

Moderator Tweaking
Een 2,5w blauwe laser is niet zo heel spectaculair, maar toch wil je je alu zo dun mogelijk hebben, anders krijg je allemaal ongewenste reflecties (en die zie je duidelijk terug in je resultaat).
Warmteoverdracht is totaal irrelevant overigens :)

Ik zou een standaard laser honeycomb halen inderdaad, voor de laser die ik heb gebouwd had ik die uit de uk laten komen, (wel een andere leverancier).
In Nederland ken ik geen bedrijven dit het hebben, al zullen die er best zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w1z13
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Maar is een houten plank als "opoffermateriaal" dan niet veel redelijker (vooral qua prijs)? Of spelen reflecties dan nog steeds een rol?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyboyNL
  • Niet online
w1z13 schreef op zondag 4 februari 2018 @ 22:20:
Ze staan gewoon op aliexpress als je op laser honeycomb zoekt, echter vraag ik me af of een aluminium honingraat niet zwaar overkill is voor lasers minder dan 20 watt.
Helaas is de maat die ik zoek daar weer schrikbarend duur inclusief verzendkosten.
kippy schreef op maandag 5 februari 2018 @ 12:44:
Zoek eens naar "Alucore" dat zijn honingraat panelen tussen 2 platen aluminium, veel gebruikt in de schaapvaart. Niet echt goedkoop, maar wel te koop voor de consument.
Ik kom dat spul meer dan voldoende tegen, maar is dus precies NIET wat ik zoek. Ik heb de honingraat ongesandwicht nodig.
SA007 schreef op maandag 5 februari 2018 @ 18:59:
Een 2,5w blauwe laser is niet zo heel spectaculair, maar toch wil je je alu zo dun mogelijk hebben, anders krijg je allemaal ongewenste reflecties (en die zie je duidelijk terug in je resultaat).
Warmteoverdracht is totaal irrelevant overigens :)

Ik zou een standaard laser honeycomb halen inderdaad, voor de laser die ik heb gebouwd had ik die uit de uk laten komen, (wel een andere leverancier).
In Nederland ken ik geen bedrijven dit het hebben, al zullen die er best zijn.
Eindelijk iemand die het snapt. Weet je nog welke leverancier dat was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WVL_KsZeN
  • Nu online
Je zou Almet eens kunnen proberen. Leveren eigenlijk niet aan consumenten, maar je weet nooit.

/me heeft eindelijk ook een icoontje.. woef.. boeien..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SA007
  • Laatst online: 11:54

SA007

Moderator Tweaking
TommyboyNL schreef op maandag 5 februari 2018 @ 19:58:
[...]

Helaas is de maat die ik zoek daar weer schrikbarend duur inclusief verzendkosten.

[...]

Ik kom dat spul meer dan voldoende tegen, maar is dus precies NIET wat ik zoek. Ik heb de honingraat ongesandwicht nodig.

[...]

Eindelijk iemand die het snapt. Weet je nog welke leverancier dat was?
Die leverancier lijkt 'gestopt'.

https://www.ebay.nl/itm/142090570953
Andere leverancier, maar dezelfde maten, plaatjes en ruwweg dezelfde prijzen, dus denk dat het dezelfde kerel is, of in ieder geval dezelfde producten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj_nomercy
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Tegenwoordig ook eu website ipv uk

https://www.easycomposites.eu/6mm-aluminium-honeycomb

6.4mm (1/4") Cell Aluminium Honeycomb
1250x620x20 mm
Voor €67,03. Gratis verzending 😉

Mvg
Edwin