Andere auto. (€2500/3000)

Pagina: 1
Acties:

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11-11 18:49

NoFearCreations

3DPrint the world!

Topicstarter
Hier het zoveelste topic van iemand die op zoek is naar een andere auto.

Ik heb nu bijna 15 jaar mijn rijbewijs, en in die tijd al dik 40 auto's gehad.
Verschillende merken als Peugeot, Citroen, Alfa, Volkswagen, Mercedes, Volvo, Pontiac, Saab, BMW.
De meeste bleven ook niet echt origineel, zowel (smaakvol)optisch als vermogen.

Heb altijd auto's gereden in het €1000,- segment, maar wil nu iets meer uitgeven. Mijn budget is €2500/3000.
Ik rijd denk zo rond de 5/6000km per jaar, dus verbruik is niet zo heel belangrijk, richting de 1 op 10 zou prettig zijn. Benzine, want diesel is niet rendabel met deze kilometers. Liefst niet al te zwaar, boven de 1500kg worden het ineens grote stappen in de wegenbelasting.

Enigste wat ik absoluut wil is goed werkende airco, Automaat en minimaal 6 maanden APK. Heb een een hekel aan die schijnvertoning die hier APK heet. Heb niet echt een voorkeur voor een merk, al ben ik niet zo weg van Franse auto's in mijn budget. Ben ook niet schuw van wat aparte auto's. Station heeft wel een voorkeur, maar is geen harde vereiste.

Weet dat je eigenlijk zelf wat suggesties moet geven, maar heb geen idee waar ik moet beginnen. Of kijken bij de merken die ik ken, of misschien in de JDM/KDM markt gaan kijken?

[ Voor 55% gewijzigd door NoFearCreations op 19-07-2018 22:26 ]

---RAWE CEEK!!!---

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-11 20:27

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

V&A - auto's binnen jouw prijsklasse
Lang APK bestaat niet. Wat bedoel je precies?
Ook is de 90pk wat weinig.
Voor wat? Hard optrekken? Of hoge topsnelheid? PK is voor snelheid, trekkracht is voor sportief meekomen met het verkeer.

Goed, maar wat verwacht je van een auto? Je hebt een voorkeur voor een station maar waarom? Moet je dagelijks grote spullen vervoeren? Of zou een sedan met trekhaak ook voldoen zodat je 1 of 2x per jaar een Boedelbak kan huren?

Verder, welke andere eisen? Handbak? Wel/geen cabrio? etc...

Saab station
Vectra station
Peugeot 407 Sedan

[ Voor 22% gewijzigd door MAX3400 op 04-02-2018 19:51 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@NoFearCreations Ben je Engels of Belgisch in Nederland ?

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• MAX3400

MAX3400

Hackus schreef op zondag 4 februari 2018 @ 19:51:
@NoFearCreations Ben je Engels of Belgisch in Nederland ?
Gezien de Golf in de startpost op NL-kenteken / APK-klachten / wegenbelasting, vermoed ik Nederlander... ;)

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• _eXistenZ_
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01:35

There is no replacement for displacement!

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

Topicstarter
@MAX3400

Zoiets had ik al gedaan, maar dat is eindeloos zoeken, en nog niks gezien wat er tussen uit springt.

Apk graag een maand of 8/9/10. De 90pk is wat karig, voornamelijk met inhalen op de snelweg als je al zo rond de 120 rijd.

Vind stations vaak mooier, en ik ben nog steeds vaak aan het klussen aan mijn huis of van andere, dus dan is veel ruimte wel handig. Maar zoals ik al zei, geen harde vereiste. Ik heb ook de beschikking over aanhanger.
Verder, welke andere eisen? Handbak? Wel/geen cabrio? etc...
Geen eigenlijk, sta voor alles open. Misschien had ik erbij moet zeggen, niet een al te saaie auto. Maar wat de ene saai vind, vindt de andere prima. Die Saab gaat op mijn lijstje, die ziet er netjes uit.

@Hackus
Gewoon een doodnormale nederlander, vanwaar de vraag?
Bij die Corolla val ik al in slaap van de foto's. :X

---RAWE CEEK!!!---

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@NoFearCreations Je kunt altijd nog dikke wielen kopen :D
(of zocht je weer zo'n straatschuiver) ?

[ Voor 25% gewijzigd door Hackus op 04-02-2018 20:36 ]

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

Topicstarter
Hackus schreef op zondag 4 februari 2018 @ 20:35:
@NoFearCreations Je kunt altijd nog dikke wielen kopen :D
Dat gaat bij die niet echt helpen. :D
Zo laag hoeft echt niet meer. Bescheiden verlaging mag best, maar deze heeft een super stugge schroefset.

Zo kom ik net dit tegen:
https://www.marktplaats.n...34509bada&previousPage=lr

Nette opties, en leuk om te zien. Ben alleen niet bekend met deze motoren met een hoge km.stand.

[ Voor 52% gewijzigd door NoFearCreations op 04-02-2018 20:42 ]

---RAWE CEEK!!!---

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 19:59
Dit soort reacties zijn niet nodig en ongewenst.

[ Voor 88% gewijzigd door deepbass909 op 05-02-2018 17:01 ]

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

Topicstarter
Die staat er ook erg netjes bij, gaat ook op het lijstje. Zal ook de TS aanvullen met een paar auto's die ik gevonden heb.

*knip*

[ Voor 39% gewijzigd door deepbass909 op 05-02-2018 17:02 ]

---RAWE CEEK!!!---

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:01
Je hebt het liefste een station, maar komt met allemaal coupé's aanzetten? (en een S60)
En staat die generatie C-klasse niet bekend om hun gevoeligheid voor roest ?

Als je bij een garage/handelaar koopt kan je daar gewoon een verse apk bij aankoop bij afdwingen.

BMW 3-serie die je al noemde vind ik zelf wel een mooie station. Een wat latere Volvo V40 misschien, Alfa 156SW, Saab 9-3?

Weet niet of de Mazda 6 in die prijsklasse te krijgen is, al zou dat een beetje oubollig kunnen overkomen.

• Pyramiden
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 11-11 19:03
Als je je goed voelt in een Spartaans interieur dan kun je een Subaru Impreza Plus overwegen. Zoiets, bijvoorbeeld:
https://www.marktplaats.n...6db858f31&previousPage=lr

Met 125pk best snel in vergelijking met de andere auto's die genoemd worden. Ik doe zelf 1-11,5/12,5 gemiddeld met de 2.0 een generatie terug (GF8).

Verder staan de non-turbo EJ blokken bekend om hun betrouwbaarheid, en gaat er zelden iets mis aan deze auto's.

Edit:
Oja, als een beetje modificeren je ding is, zoals in je startpost staat, dan heb je geen verkeerde aan deze auto. Bijna alle STi onderdelen kun je er zo op schroeven. Denk bijvoorbeeld aan remmen, coil-overs, bumpers, stoelen, motorkap of een veerpootbrug. Behalve de motor dan, daar kun je niet zo veel aan aanpassen.

[ Voor 22% gewijzigd door Pyramiden op 04-02-2018 21:53 ]

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:01
Of een Leggy met 2.5 blok... maar die lusten een aardige slok brandstof, (2.0 blok ook trouwens) en het interieur kan er goed veroudert uit zien.

Vind het bij non-turbo Impreza's altijd een beetje lam als je ze eruit laat zien als een turbo model, beetje pimpen oke, maar sommigen gaan er vrij ver in, wat leuk is, tot je gas geeft.

Een Forester S-Turbo gaat misschien ook nog net, maar zelfde issue als rest van de wat oudere Subaru's, het exterieur moet je van houden en het interieur oogt veroudert

• Pyramiden
KeRsTmAnNeKe schreef op zondag 4 februari 2018 @ 22:16:
Of een Leggy met 2.5 blok... maar die lusten een aardige slok brandstof, (2.0 blok ook trouwens) en het interieur kan er goed veroudert uit zien.

Vind het bij non-turbo Impreza's altijd een beetje lam als je ze eruit laat zien als een turbo model, beetje pimpen oke, maar sommigen gaan er vrij ver in, wat leuk is, tot je gas geeft.

Een Forester S-Turbo gaat misschien ook nog net, maar zelfde issue als rest van de wat oudere Subaru's, het exterieur moet je van houden en het interieur oogt veroudert
Sluit mij helemaal bij je aan. Het zou ook niet mijn smaak zijn om er dikke bumpers op te schroeven, maar sommigen vinden het mooi staan. Forester veren op een Impreza is wel iets wat me tof lijkt om bij een tweede auto te doen, maar is in Nederland niet zo leuk omdat toch alles geasfalteerd is.

S-Turbo is ook een goed advies. Worden vaak over het hoofd gezien. Moet natuurlijk wel je ding zijn. Als je kan settelen voor een kilometerstand van hoger dan 200k zijn ze eigenlijk best goedkoop.

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19:57

-tom-562

Oliesjeik

Je zit wel in de prijsklasse te vissen waar je potentiële financiële zwarte gaten mee kan kopen (bij semi-sportieve/luxe auto's) :X (zeker die Mercedes, 8 eigenaren!!)
Betrouwbare/veilige optie: zo'n Corolla (maar saai). Iets anders: een Lexus IS200, of GS300.

Van de auto's uit jou lijstje zou ik 100% voor de C70 gaan, maar niet specifiek die (ook daar weer, 8 eigenaren).

[ Voor 7% gewijzigd door -tom-562 op 05-02-2018 08:38 ]

Vaak bu'j te bang!

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

Topicstarter
@KeRsTmAnNeKe
Heb op dit moment een station, en is vrij nuttig gebleken. Maar had die opties erbij gezet zodat het duidelijk was zodat ik voor alles open sta. BMW en Saab ben ik al naar aan het kijken, Alfa doe ik liever niet meer, zijn goed te kopen, maar je komt er niet meer vanaf. De V/S40's vind ik eigenlijk niet mooi, al is een een T-4 wel leuk.

@Pyramiden
Subaru nog niet aan gedacht, al vind ik de bug-eye's dan wel het minst mooie type. En heb wel eens gehoord dat onderdelen vrij duur zijn, en de permanente 4-wd zorgt voor hoog verbruik. Ik rij gemiddeld 2 ritjes per dag van 8km.

@-tom-562
Ik weet het, ben gelukkig vrij handig, en sleutel zelf veel. Dus koop niet zomaar een auto. En met auto's tussen de 15/20 jaar oud kom je al snel bij veel eigenaren uit. Die C70 vind ik zelf ook erg mooi, alleen jammer dat een coupé zo zwaar is.

---RAWE CEEK!!!---

• Pyramiden
@NoFearCreations
Een blobeye is ook wel te krijgen binnen het budget als je een beetje rondkijkt, mocht de bugeye niet je ding zijn.
Persoonlijk vind ik de onderdelen niet bijzonder duur. Veel onderdelen passen op alle auto's met een EJ motor, en daarom zijn ze goed beschikbaar. Vanwege de simpele en betrouwbare techniek kun je zo'n beetje al het onderhoud zelf doen, als je een beetje handig bent, wat weer redelijk wat geld bespaart.
Het verbruik is bij mij gemiddeld 1:12 over het afgelopen jaar. Het is meer dan een auto van hetzelfde gewicht zonder AWD. Persoonlijk vind ik het echter wel meevallen als je ziet dat moderne auto's met een vergelijkbaar vermogen maar 20-25% zuiniger zijn.

• MAX3400

MAX3400

NoFearCreations schreef op maandag 5 februari 2018 @ 08:52:
Subaru nog niet aan gedacht, al vind ik de bug-eye's dan wel het minst mooie type. En heb wel eens gehoord dat onderdelen vrij duur zijn, en de permanente 4-wd zorgt voor hoog verbruik. Ik rij gemiddeld 2 ritjes per dag van 8km.
8km per keer... Een gemiddeld blok is dan amper goed opgewarmd dus dan kan ik het hoge verbruik wel verklaren. Zonder te oordelen over rijstijl of auto behandelen maar mijn auto's van de afgelopen jaren (1400 tot 1800kg / AWD / 300+ pk) rijden bijna net zo zuinig als jouw huidige Golfje maar ik zit dan ook binnen 5 minuten op de snelweg en rij daarna 60km rechtuit, zeg maar.

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

Topicstarter
@Pyramiden
Ik ga mezelf er vanmiddag is in verdiepen.

@MAX3400
Kilometer of 3 naar de snelweg, en dan na een km of 5 stopt de snelweg, en daar zit ook het industrieterrein waar ik moet zijn. Ben altijd zuinig op mijn auto's, dus kom niet echt boven de 3k rpm uit. Dat heb ik wel geleerd door Alfa's met aluminium blokken te rijden. Wordt inderdaad niet goed warm, heb nu ook wel eens last van sludge.

---RAWE CEEK!!!---

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11:30
NoFearCreations schreef op maandag 5 februari 2018 @ 09:20:
@Pyramiden
Ik ga mezelf er vanmiddag is in verdiepen.

@MAX3400
Kilometer of 3 naar de snelweg, en dan na een km of 5 stopt de snelweg, en daar zit ook het industrieterrein waar ik moet zijn. Ben altijd zuinig op mijn auto's, dus kom niet echt boven de 3k rpm uit. Dat heb ik wel geleerd door Alfa's met aluminium blokken te rijden. Wordt inderdaad niet goed warm, heb nu ook wel eens last van sludge.
Een Golf 3 1.8 met 90pk is een 8 klepper, right? Als je laag in de toeren rijdt ga je waarschijnlijk niet gelukkig worden van een 16 klepper, of je moet er een met een turbo aanschaffen. Daarbij zijn er behoorlijk wat auto's welke bij 120 km/h al ruim boven de 3k rpm zitten.

En hoewel ik totaal niets met Volkswagens heb zou ik in dit geval haast zeggen blijf lekker in de Golf rijden, spaar ondertussen verder en zet je auto eventueel weer wat hoger op zijn poten.

• L0we
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16:42
NoFearCreations schreef op maandag 5 februari 2018 @ 09:20:
Alleen korte stukjes is ook slecht voor je auto :).

Voor mij zou de top 3 zijn:

- Volvo C70 (liefst in het paars :+ )
- Saab 9-5 station
- Volvo V70 (modelletje van voor 2000)

• Smobbo
  • Laatst online: 08-11 16:32
Misschien ook goed om te weten:
Hoe lang wil je de auto hebben? Wil je voor 2-3k een auto waar je 10 jaar mee kan rijden (dus 50k km) of mag hij met een jaartje er weer uit?
Ik vraag het, aangezien je 40 auto’s in 15 jaar gereden hebt en heel weinig kilometers maakt.
Als je er 1-2 jaar in rijdt dan heb je wel het achterstallig onderhoud van een 2e hands, maar niet het plezier van de opvolgende jaren...

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

Topicstarter
@GH45T
Ben de golf gewoon zat, wil wat meer luxe. Omhoog zetten heeft weinig nut, zit een goedkoop schroefsetje onder wat altijd stug blijft.

@L0we
Ik weet het, maar kom niet echt ver van huis.
Zit ook weer sterk naar Volvo te neigen, alleen heb voor de Golf ook al 3 jaar Volvo gereden. Houdt wel van variatie. V70 is eigenlijk gewoon te zwaar.

@Smobbo
Durf ik niet te zeggen. De Volvo voor de Golf had ik gekocht om een paar maanden in te rijden, en die heb ik uiteindelijk 3 jaar gehad. Veel van mijn vorige auto's heb ik verkocht omdat iemand ze graag wilde hebben, en ik er wat winst op kon pakken. Onderhoud vind ik niet zo erg, kan het meeste zelf. Alleen distributie laat ik doen.

---RAWE CEEK!!!---

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

Topicstarter
Wil tegen het eind van deze, of volgende maand een andere auto hebben, dus ga dit weekend maar is naar een paar kijken hier in de buurt.

Hoor graag of iemand nog tips heeft voor een apart model of merk, iets waar je zo in eerste instantie niet aan denkt.

---RAWE CEEK!!!---

• Dhrax
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09:59

Dhrax

Prog Lord

Renault Laguna's zijn er ook zat te vinden met dit budget. Ik heb ruim 6 jaar Laguna gereden, het oude model (pre-2001) en de modellen tussen 2001 en 2005, zowel fase 1 en fase 2. Ik heb nooit noemenswaardige problemen gehad en ik rijd ruim 25.000km per jaar. Helaas heeft Laguna een slechte naam maar een model vanaf 2003 (stuk beter dan 2001-2002 serie) kun je prima aanschaffen. Alle kinderziektes zijn eruit en je hebt gewoon je reguliere onderhoud waar je rekening mee moet houden. Buiten dat rijden ze heerlijk, zitten ze fantastisch en je hebt voldoende ruimte en opbergmogelijkheden.

Tip: blijf heel ver weg van de DCi motoren periode van het voorlaatste model, deze zijn echt heel erg slecht en onbetrouwbaar. De benzine motoren zijn echt uitstekend en probleemvrij.

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

Topicstarter
Heb nou niks met franse auto's, en zo'n laguna heeft ook niet echt een uitstraling.
Ben dit weekend als eerst bij de Mercedes Coupe wezen kijken, maar dat was een roestbak. Aantal andere in de buurt bekeken, maar niks wat er echt uitsprong.

Ook na meerdere handelaren te hebben gesproken, is het verstandiger om de Golf zo te verkopen, inruil hebben ze er niet echt interesse in.

---RAWE CEEK!!!---

• vectormatic
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11-11 17:34

vectormatic

Warlock of the doorlock

NoFearCreations schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 12:23:
Hoor graag of iemand nog tips heeft voor een apart model of merk, iets waar je zo in eerste instantie niet aan denkt.
Terug naar Alfa? voor je budget zijn er een aantal 156s met de 2.5 V6 te vinden, prima te doen bij weinig KMs, en ondertussen al wat zeldzamer, zeker met de V6

Afhankelijk van of je een achterbank/kofferbak heel hard nodig hebt kan je ook wat sportievers kiezen, ik denk aan een Alfa GTV, Fiat Coupe of Barchetta, Mazda MX5

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Is dit niks?
https://www.autowereld.nl...ive-26153260/details.html
Leuke sleeper! Als je 1000 euro apart houdt voor eventueel achterstallig onderhoud heb je denk ik echt een supertof ding :P

Vaak bu'j te bang!

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

Topicstarter
vectormatic schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 13:43:
[...]

Terug naar Alfa? voor je budget zijn er een aantal 156s met de 2.5 V6 te vinden, prima te doen bij weinig KMs, en ondertussen al wat zeldzamer, zeker met de V6

Afhankelijk van of je een achterbank/kofferbak heel hard nodig hebt kan je ook wat sportievers kiezen, ik denk aan een Alfa GTV, Fiat Coupe of Barchetta, Mazda MX5
Heb ik naar zitten kijken. Aanschaf is prima te doen, alleen restwaarde keldert nog steeds met de dag.
Fiat vind ik niet fijn rijden, en een nette MX-5 is lastig in mijn prijsklasse.
-tom-562 schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 13:58:
Is dit niks?
https://www.autowereld.nl...ive-26153260/details.html
Leuke sleeper! Als je 1000 euro apart houdt voor eventueel achterstallig onderhoud heb je denk ik echt een supertof ding :P
Niet echt een sleeper, heb er meerdere gehad, en zijn niet bepaald snel te noemen. En zo'n auto moet eigenlijk een automaat hebben. En groen is gewoon :r

Zit nu te twijfelen on in Duitsland te gaan kijken voor iets leuks.

---RAWE CEEK!!!---

• Dhrax
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09:59

Dhrax

Prog Lord

NoFearCreations schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 13:03:
Heb nou niks met franse auto's, en zo'n laguna heeft ook niet echt een uitstraling.
Ben dit weekend als eerst bij de Mercedes Coupe wezen kijken, maar dat was een roestbak. Aantal andere in de buurt bekeken, maar niks wat er echt uitsprong.

Ook na meerdere handelaren te hebben gesproken, is het verstandiger om de Golf zo te verkopen, inruil hebben ze er niet echt interesse in.
Met Frans koop je veel voor weinig. Uitstraling is persoonlijk. Waarom uberhaupt kijken naar de grote merken ? Je budget is er niet naar. Of heb je interesse in zwaar achterhaalde BMW of Mercedes met 3 ton op de klok ? Niks mis mee maar geef dit dan aan, dan kunnen mensen hier ook gerichter voorbeelden aandragen ;)

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

Topicstarter
Kilometerstanden ben ik niet zo van onder de indruk. Heb bij een auto van rond 2000/2004 liever dat hij ruim 2ton heeft gelopen. Aantoonbaar onderhoud is veel belangrijker.

Achterhaald is ook een groot woord, een BMW/Mercedes/Audi rond dat bouwjaar hebben vaak net zoveel of meer opties dan een moderne middenklasser.

---RAWE CEEK!!!---

• donny007
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 09-11 12:53

donny007

Try the Nether!

Als je het avontuur aandurft:
https://www.marktplaats.n...0afa33e3a&previousPage=lr

Wanneer hij echt kapot is verkoop je de waardevolle onderdelen (wielen, stuur, airbags, LCM, GM5, etc.) zo weer voor het aankoopbedrag, de rest levert ook nog wat op bij de sloop...

Tot die tijd rij je in een fijne auto voor niet al te veel geld ;)

Zo staan er nog wel meer van die kilometerknallers te koop.

/dev/null

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

Topicstarter
donny007 schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 23:55:
Als je het avontuur aandurft:
https://www.marktplaats.n...0afa33e3a&previousPage=lr

Wanneer hij echt kapot is verkoop je de waardevolle onderdelen (wielen, stuur, airbags, LCM, GM5, etc.) zo weer voor het aankoopbedrag, de rest levert ook nog wat op bij de sloop...

Tot die tijd rij je in een fijne auto voor niet al te veel geld ;)

Zo staan er nog wel meer van die kilometerknallers te koop.
Full option en dan geen leer en een handbak. En nog maar 3 maand apk, dus niet echt wat ik zoek.

---RAWE CEEK!!!---

• NTwoO
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21-10 17:50

NTwoO

!/**/

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

Topicstarter
Hier even een update, vandaag een auto gekocht.
Het is een Opel Vectra GTS uit 2006 geworden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/XbxDDEKiYYMDbc0fa4YmElah/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/WT9DIVSkQnXArFzXF5etjIKv/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/e79kQxJqNTd6kAF0KmvKl5JE/medium.jpg

---RAWE CEEK!!!---

• mieJas
  • Registratie: April 2005
  • Niet online

mieJas

Ja, maar nee.

NoFearCreations schreef op maandag 26 februari 2018 @ 15:39:
Het is een Opel Vectra GTS uit 2006 geworden.
Mooi! Revisie op de versnellingsbak gehad?

Yes, but no.

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

Topicstarter
mieJas schreef op maandag 26 februari 2018 @ 19:08:
[...]

Mooi! Revisie op de versnellingsbak gehad?
Zou dat moeten dan, vond online alleen wat over de 2.2 motoren met rammelende kettingen?

---RAWE CEEK!!!---

• Dirk33
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 06-06-2024
als ie normaal schakelt is er niks aan de hand, maar de M32 versnellingsbak is wel berucht om lagers en dergelijke die kapot lopen. Maargoed zo heeft elke auto wel iets.
En de 2.2 die krijgen inderdaad last van speling op de ketting. Is niks aan te doen. Zelfde onderblok wordt ook gebruikt bij Alfa in de 2.2 JTS motoren en ook die hebben chronisch last van ketting speling. Zijn allerlei tuners die met software het beloven op te lossen, maar zo werkt het niet helaas

[ Voor 11% gewijzigd door Dirk33 op 26-02-2018 20:34 ]

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

Topicstarter
Heb wel een rekening van een vervangen druklager erbij, ergens vorig jaar.

---RAWE CEEK!!!---

• Pyramiden
Het druklager is een onderdeel van de koppeling, niet zo zeer van de versnellingsbak. Deze wordt eigenlijk altijd met de koppeling vervangen.

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11:30
NoFearCreations schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 08:26:
Heb wel een rekening van een vervangen druklager erbij, ergens vorig jaar.
Alleen het druklager :? dat is bij mijn Vectra uit 1999 dik een jaar geleden ook kapot gegaan. Heb dit zelf vervangen maar wel meteen een hele koppelingsset, ook al is mijn auto inmiddels wel afgeschreven. Als de hele handel toch al uit elkaar ligt wil je niet een half jaar later weer alles uit elkaar moeten halen omdat je bespaard hebt op een paar onderdelen. Zo'n lagertje vervangen is wel even werk..

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

Topicstarter
Was een rekening van 449-, dus misschien toch wel hele koppelingsset.

---RAWE CEEK!!!---

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

Topicstarter
Dit topic maar is een schop geven.

De Opel was maar van korte duur, evenals de Saab 9-5 2.3 Turbo die ik daarna heb gehad. Nu nog een Opel Astra voor de handel, maar ben voor mij zelf nog steeds opzoek naar die ene auto.

Vereiste zijn iets aangepast, wil nu eigenlijk alleen nog maar een automaat.

Ben weer rustig aan het rond kijken. Eerder aangehaalde Lexus IS200 vind ik nog steeds erg mooi, maar die prijzen zijn in het laatste jaar heel erg gestegen lijkt het wel.

---RAWE CEEK!!!---

• Sjaak_Trekhaak
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Volvo S60, er zijn wel een paar te krijgen binnen je gestelde eisen.

Even op de standaard dingetjes letten:
- ANWB aankoopadvies
- ProblemCar aankoopadvies

[ Voor 5% gewijzigd door Sjaak_Trekhaak op 20-07-2018 08:58 ]

• africatoto
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 08:43
Alfa Romeo 156 1.8 Twin Spark. Prachtige en sportief rijdende station. Ondanks het imago rond de betrouwbaarheid van Alfa is het een redelijk betrouwbaar model. Kies geen Selespeed automaat, deze zijn een ramp.

https://www.autoblog.nl/n...-156-1997-2005-2007-81317

• Sjaak_Trekhaak
  • Niet online
africatoto schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 09:16:
Alfa Romeo 156 1.8 Twin Spark. Prachtige en sportief rijdende station. Ondanks het imago rond de betrouwbaarheid van Alfa is het een redelijk betrouwbaar model. Kies geen Selespeed automaat, deze zijn een ramp.

https://www.autoblog.nl/n...-156-1997-2005-2007-81317
Deze tweaker is er niet heel positief over:
GA!S schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 22:55:
Aankoopadvies is meer algemeen 156 advies. Distributieriem advies ieder 50 a 60k is echt bullshit, het is geen Twin Spark. Heb meer dan 10 jaar 50k per jaar met Busso's gereden en je kunt gewoon 3 jaar of 120k aanhouden.

Plastic schoepen van de waterpomp breken niet, de as draait dol.

De thermostaat van de Busso heb ik nog nooit hoeven vervangen omdat ie stuk was. Dat is bij een TS wel anders.

LMM van een Busso gaat ook niet stuk en is zeker niet zo dramatisch met noodloop als een TS. Behuizing is specifiek Busso (>250 euro) maar de sensor is zo generiek als wat en kun je uit de behuizing van een Iveco bus halen, kost je nieuw 5 tientjes.

Defecte krukassensor is weer een typische TS kwaal.

ECU reset heb ik nog nooit van gehoord, als een Busso slecht loopt zit het 9/10 keer in een distributie die verkeerd is getimed.

Ook de 330 schijven zijn standaard niet best als ze niet behandeld zijn.

Verbruik 1:5 dan rij je echt met een steen op je gaspedaal. Zelfs op lpg haalde ik 1:7,5 zonder ergens op te letten.

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Nu online
Je hebt zelf meer auto's gehad dan anderen hier. Hoe kunnen wij je nou adviseren. :?

Als de insteek niet meer is dan
- airco
- <3k

Dan is een topic ook niet echt hard meer nodig? Dat kan je gewoon op gaspedaal.nl invullen. :)

[ Voor 47% gewijzigd door Señor Sjon op 20-07-2018 09:30 ]

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 06:44
Señor Sjon schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 09:23:
Je hebt zelf meer auto's gehad dan anderen hier. Hoe kunnen wij je nou adviseren. :?
In Nijmegen heb ik weleens een Mazda zien staan die qua buitenkant volledig omgebouwd was naar een Ferrari.
Ik denk dat hij zoiets zoekt!

Of neem een BMW 745i uit circa 2000, veel power veel luxe veel belasting/benzine (hierdoor wel goedkoop te vinden).

[ Voor 14% gewijzigd door LopendeVogel op 20-07-2018 09:28 ]

• Raoul.TLS
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 04-11 10:49
Volvo S60 2.4 km 187.000 bj 2001 prijs 2950.00
zal langer mee gaan hoop ik Volvo is degelijk spul

<GOT>DrOPje #2516

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

Topicstarter
Mijn idee achter dit topic was meer om misschien iets te vinden waar ik zelf niet zo snel aan zou denken. Ga met enige regelmaat langs alle verkoopsites om te kijken of er een juweeltje tussen zit.

De S60 is als je mijn eisen en historie bekijkt een goede keuze, maar heb niks met het model. Alfa 156 heb ik gehad, maar met een normale automaat zit je automatisch op een V6. En rest waarde van een 156 is ongeveer 0. BMW 7 serie heb ik al gehad.

---RAWE CEEK!!!---

• kevlar01
  • Niet online

kevlar01

trigger happy 'next' klikker

Heb zelf een Fiat Bravo.
https://www.marktplaats.n...2C00&startDateFrom=always

Best prima auto, zou je mss minder snel aan denken.
Goedkoop alternatief voor een Golf oid.

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

NoFearCreations schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 22:35:
Dit topic maar is een schop geven.

De Opel was maar van korte duur, evenals de Saab 9-5 2.3 Turbo die ik daarna heb gehad. Nu nog een Opel Astra voor de handel, maar ben voor mij zelf nog steeds opzoek naar die ene auto.

Vereiste zijn iets aangepast, wil nu eigenlijk alleen nog maar een automaat.

Ben weer rustig aan het rond kijken. Eerder aangehaalde Lexus IS200 vind ik nog steeds erg mooi, maar die prijzen zijn in het laatste jaar heel erg gestegen lijkt het wel.
Ik heb in een IS200 automaat proef gereden en vond het erg tegenvallen :X een hoogtoerige 2 liter 6 cilinder met krap 150pk achter een ouderwetse 4-bak automaat is een hele slechte combo |:( plus het ding is best klein van binnen.
Met dat budget zou ik trouwens voor een S80 gaan. Dikker in de opties dan een S60 en over het algemeen minder eigenaren/beter onderhouden. En veel beter verkrijgbaar met een turbo motor (2.4T/2.5T, laat de 2.9 en T6 links liggen!)

Vaak bu'j te bang!

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

Topicstarter
S80 vind ik dan nog minder ogen dan de S60, en ook een stuk zwaarder. Ook niet makkelijk om te verkopen mocht ik het niks vinden.

---RAWE CEEK!!!---

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

NoFearCreations schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 18:15:
S80 vind ik dan nog minder ogen dan de S60, en ook een stuk zwaarder. Ook niet makkelijk om te verkopen mocht ik het niks vinden.
Dat zwaarder valt echt mee :D hooguit 1 belastingklasse. Ja, of je moet de meest karige S60 2.4 non-turbo handbak vergelijken met een T6 executive van voor 2003 met standkachel en glazen dak. Dan scheelt het 2 belastingklasses. Poeh poeh :+

Vaak bu'j te bang!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Sjaak_Trekhaak schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 09:22:
[...]

Deze tweaker is er niet heel positief over:
[...]
Heb er 4 gehad, een 1.6, 2x een 1.8 SW en een 2.0 met 50.000 km per jaar. Zijn leuke auto's hoor, maar inmiddels allemaal minimaal15 jaar oud. Op de verroeste bodem na is het allemaal niet zo spannend en valt het onder normaal onderhoud dat je bij deze leeftijd kunt verwachten. Mijn post die je quote was een reactie op een aankoopadviesvideo van de GTA. Dat is een compleet andere auto dan een standaard 156. Aankoopadvies haalt nogal wat zaken door elkaar.

Maar als je meer wil weten over een 156 dan roep maar. Een 2.5 V6 is met voldoende aandacht onverwoestbaar, net als een JTD. JTS blokken met een grote boog omheen lopen, net als Selespeed. Een goede Twin Spark loopt ook met gemak 3 ton of meer, maar vind er maar eens één...

Voor 2 a 3k zou ik trouwens een Alfa GT 1.9 JTD pakken. Beter platform dan de 156, lees: meer kans dat de onderkant heel blijft. JTD kost geen drol op dit moment en het VM blok is oerdegelijk, heeft bergen koppel en haalt met gemak 1:15. Verder zit een GT een stuk beter in de opties en heb je een tijdloos ontwerp. Blijven prachtige auto's.

[ Voor 15% gewijzigd door GA!S op 21-07-2018 00:38 ]

de betaler vervuilt

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-11 13:23

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

LopendeVogel schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 09:26:
[...]

In Nijmegen heb ik weleens een Mazda zien staan die qua buitenkant volledig omgebouwd was naar een Ferrari.
offtopic:
Hah, die staat toevallig een x aantal deuren rechts van mij. Je ziet regelmatig mensen kijken naar dat ding. Plaatje van Autojunk. De Rolls er achter staat er ook nog wel eens.

[ Voor 19% gewijzigd door Ultraman op 21-07-2018 00:30 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Wat verwacht je trouwens voor restwaarde met een budget van 3k en auto's van >10 jaar oud? Een setje velgen met fatsoenlijke banden en een volle tank en je hebt je waarde verdubbeld.. :D

Voordeel van auto's zonder restwaarde is dat ze ook geen reet kosten in aanschaf.

de betaler vervuilt

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Voor 3 ruggen koop je wel een Soeb naar keuze, van een Justy met CVT, maar op Autoscout staat ook een geblazen Forester, zal ondanks de automaat nog wel een redelijke sleeper zijn, en ondanks dat het een SUV is rijdt het nog erg leuk, ding maakt leukere bochten dan mijn Civic Aerodeck.

Een Legacy of Legacy Outback met 2.5 blok is ook wel leuk, kwetsbare koppakking vanuit de fabriek, maar eentje die al aardig wat kilometers gevreten heeft moet haast wel nieuwe pakkingen hebben. Staat zelfs een 3.0 Outback te koop, helemaal leuk, een 6 cilinder boxer :*)

Dat zijn zeker auto's die wat "anders" zijn en als ze in de staat zijn als de verkoper zegt, best wel pareltjes imho.

Over Civics gesproken: Een leuke Honda met VTEC kan ook geinig zijn, alleen zijn de meeste goedkope behoorlijk afgetrapt, Honda, en zeker de Civic, trekt nog erger volk aan dan Golfjes :X

People as things, that’s where it starts.

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 06:44
Ultraman schreef op zaterdag 21 juli 2018 @ 00:25:
[...]

offtopic:
Hah, die staat toevallig een x aantal deuren rechts van mij. Je ziet regelmatig mensen kijken naar dat ding. Plaatje van Autojunk. De Rolls er achter staat er ook nog wel eens.
Dat is hem ja, afschuwelijk, maar goed je rijdt wel voor een paar dubbeltjes een ''Ferrari'' haha (of zoals jij het netjes noemt: dat ding)!

[ Voor 4% gewijzigd door LopendeVogel op 21-07-2018 08:36 ]

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

Topicstarter
GA!S schreef op zaterdag 21 juli 2018 @ 00:46:
Wat verwacht je trouwens voor restwaarde met een budget van 3k en auto's van >10 jaar oud? Een setje velgen met fatsoenlijke banden en een volle tank en je hebt je waarde verdubbeld.. :D

Voordeel van auto's zonder restwaarde is dat ze ook geen reet kosten in aanschaf.
Tot nu toe heb ik vrijwel al mijn auto's bijna gratis kunnen rijden, door ze na een tijdje weer te verkopen voor meer dan ik er voor betaald heb. Misschien is restwaarde het verkeerde woord, verkoopwaarde, of hoe ze in de markt liggen is denk ik duidelijker.

Ik heb ook een berg Alfa's gehad, 33, 75, 90, 145, 155, 156, 166. Een hele nette busso automaat kan nog interessant zijn. Diesel is voor mijn kilometers niet interessant, of het moet een hele lichte zijn. GT heb ik meerdere malen in proefgereden, maar viel zwaar tegen.

Ik zal ook is goed naar de andere tips gaan kijken!

Die "Ferrari" staat er nu toch al een tijdje niet meer? Ik kom dagelijks over de graafseweg. :)

[ Voor 4% gewijzigd door NoFearCreations op 21-07-2018 09:37 ]

---RAWE CEEK!!!---

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

NoFearCreations schreef op zaterdag 21 juli 2018 @ 09:36:
[...]

... GT heb ik meerdere malen in proefgereden, maar viel zwaar tegen.
Ben toch benieuwd wat er dan tegen valt. Platform is hetzelfde, koets is veel stijver en de stoelen een factor 10 beter dan van een 156. :+

de betaler vervuilt

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

Topicstarter
Vond ze veel lomper/logger aanvoelen. Ook voelde het wat krapper van binnen allemaal. Heb er toen der tijd 3 proefgereden, allemaal 2liters helaas.

---RAWE CEEK!!!---

• Amped
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 09-08 21:11
Hoi, ik heb 4 jaar lang in een 2000 Lexus IS200 sport (handbak) gereden. Erg comfortable, verfijnd, luxe (elektrische stoelen en verwarmd, hele goede automatic climate controle).
De auto stuurt heerlijk en geeft enorm veel vetrouwen in combinatie met de regenbanden die ik had. Ik kan deze auto zeker aanbevelen als daily driver! De geluidsproductie op de snelweg was ook erg laag (rond de 61dB). Het enige minpunt waardoor ik overgestapt ben naar een Mini Cooper is het brandstofverbruik, 1 op 12 was lastig met mijn zware rechtervoet.
Pagina: 1