Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvanhoren
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 11-09 17:58
Beste Tweakers,

Ik heb een klein vraagje over het stroomverbruik van mijn videokaart.

Ik weet dat een x16 aansluiting maximaal 75w levert.
En dat een 6 pin aansluiting ook max 75w levert.

Maar als mijn videokaart 120w verbruikt, verdeelt hij dan zijn verbruik tussen de 2.
Of wordt er dan een maximaal gebruikt bijvoorbeeld 6 pin 100% en x16 60%?

Alvast bedankt. :)

Beste antwoord (via bartvanhoren op 04-02-2018 23:02)

• BlazeMuis
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 11-09 20:15
bartvanhoren schreef op zondag 4 februari 2018 @ 21:40:
[...]

Dat een beetje een probleem, ik heb al erg veel Molex aansluitingen in gebruik, ik heb 12 risers en 32 sata aansluitingen, er zitten 4 sata aansluitingen op een kabel. Dus ik zat te denken om per riser 1 a 2 aansluitingen te gebruiken.
Het is beter dat je dan een extra voeding er bij haalt, persoonlijk zal ik dus nooit SATA gebruiken voor een mining rig. 60watt door een SATA aansluiting is geen goed idee, de connector gaat goed warm worden, met een beetje pech brand de boel door.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-09 13:19

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Ik kan me 2 dingen voorstellen; het moederbord is leidend en levert dus 75W no matter wat (pun intended). Aan de andere kant; een moederbord staat erom bekend (soms) minder stabiel om te gaan met spanning dus logischer lijkt het om de 75W eerst van de PSU te trekken.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xudonax
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 02-09 13:25
Dit is afhankelijk van hoe de power delivery van de kaart is gemaakt. Idealiter zou deze vooral vanaf de 6 pin PCIe stekker pakken, en minimaal vanaf het PCIe slot. Zonder te weten over welke kaart dit gaat is het lastig in te schatten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:49
Wat wil je uiteindelijk met deze informatie gaan doen? :P

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13:54

nelizmastr

Goed wies kapot

Ook de stroom van het moederbord komt van de voeding, dus onderaan de streep maakt het niet echt uit waar de videokaart primair uit gevoed wordt :P

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvanhoren
Hahn schreef op zondag 4 februari 2018 @ 19:34:
Wat wil je uiteindelijk met deze informatie gaan doen? :P
Ik heb risers gekocht en ik wil berekenen welke kabels ik moet gebruiken voor de toevoer van x16.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvanhoren
nelizmastr schreef op zondag 4 februari 2018 @ 19:57:
Ook de stroom van het moederbord komt van de voeding, dus onderaan de streep maakt het niet echt uit waar de videokaart primair uit gevoed wordt :P
Het gaat voor mij om de kabeldikte, zodat mijn kabels niet gaan smelten door het vermogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13:54

nelizmastr

Goed wies kapot

bartvanhoren schreef op zondag 4 februari 2018 @ 20:23:
[...]

Het gaat voor mij om de kabeldikte, zodat mijn kabels niet gaan smelten door het vermogen.
Dat gaat met 1060 kaarten niet gebeuren ;) undervolten kan ook nog extra helpen.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvanhoren
nelizmastr schreef op zondag 4 februari 2018 @ 21:10:
[...]

Dat gaat met 1060 kaarten niet gebeuren ;) undervolten kan ook nog extra helpen.
Ik ga ze idd undervolten, maar ik wilde berekenen hoeveel risers ik op een sata kabel aan kan sluiten, als ze zoveel mogelijk vermogen van de x16 poort vragen kan ik minder risers op 1 sata kabel aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlazeMuis
bartvanhoren schreef op zondag 4 februari 2018 @ 21:27:
[...]

Ik ga ze idd undervolten, maar ik wilde berekenen hoeveel risers ik op een sata kabel aan kan sluiten, als ze zoveel mogelijk vermogen van de x16 poort vragen kan ik minder risers op 1 sata kabel aansluiten.
Geen sata gebruiken.. Liever Molex.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvanhoren
BlazeMuis schreef op zondag 4 februari 2018 @ 21:28:
[...]

Geen sata gebruiken.. Liever Molex.
Dat een beetje een probleem, ik heb al erg veel Molex aansluitingen in gebruik, ik heb 12 risers en 32 sata aansluitingen, er zitten 4 sata aansluitingen op een kabel. Dus ik zat te denken om per riser 1 a 2 aansluitingen te gebruiken.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• BlazeMuis
bartvanhoren schreef op zondag 4 februari 2018 @ 21:40:
[...]

Het is beter dat je dan een extra voeding er bij haalt, persoonlijk zal ik dus nooit SATA gebruiken voor een mining rig. 60watt door een SATA aansluiting is geen goed idee, de connector gaat goed warm worden, met een beetje pech brand de boel door.
Pagina: 1