Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JelmerLoL
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 03-06 21:54
Hallo allemaal,

Wat fijn dat jullie allemaal de moeite doen om effe mij te helpen met nog een lastige keuze. Ik vertel eerst even wat over mijzelf en dan ga ik vertellen wat me vraag is.

Mijn naam is dus Jelmer, ik ben 16 jaar oud en ik woon een beetje in het midden van Nederland. Momenteel zit in in mijn examenjaar van mavo en nu moet ik dus een keuze maken. Welke opleiding moet ik nou kiezen.

Gelukkig weet ik al meer als vele andere, ik wil namelijk iets doen met computers. Klinkt vaag maar het is dus of de niveau 4 opleiding ICT/netwerk beheer of de niveau 4 opleiding applicatie- en mediaontwikkelaar.

Nu vind ik ICT/netwerk beheer wel leuk maar ik zie voor mezelf een betere toekomst in applicatie- en mediaontwikkelaar. Dan zou je zeggen, kies lekker voor applicaite- en mediaontwikkelaar maar er zit een maar aan.

In mijn vrije tijd vind ik het leuk om te prutsen met arduino's, een raspberry, een pc in elkaar zetten ect., maar met software heb ik vrij weinig verstand van en ik snap er nog niet heel veel van.

Nu is de vraag dus aan (studenten/oud studenten), wat is verstandiger. Om voor ict/netwerkbeheer te gaan of voor applicatie- en mediaontwikkelaar te gaan?

Mijn eigen voorkeur / keuze gaat anders naar applicatieonwikkelaar maar als een student zegt, je gaat het lastig krijgen of je gaat het sws niet halen dan weet ik genoeg!

Alvast bedankt voor het meedenken!

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-09 23:01
Doe wat jou het leukste lijkt.

En een beetje doorzettingsvermogen is aan te raden, want dit klinkt alsof iemand maar 'boe' hoeft te zeggen en je houdt het al voor gezien:
maar als een student zegt, je gaat het lastig krijgen of je gaat het sws niet halen dan weet ik genoeg!

[ Voor 4% gewijzigd door Hahn op 04-02-2018 19:05 ]

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

Blokker_1999

Full steam ahead

Ik zou zeggen: volg je hart, je instinct. Als je developer wilt worden, ga ervoor. Ongeacht de keueze die je maakt heb je uiteindelijk vandaag carrieremogelijkheden genoeg.

Of je het lastig gaat krijgen hangt vooral van jezelf af: hoeveel tijd en moeite ga je erin steken. Neem je het werk serieus op of denk je dat je zonder veel insanningen er wel door gaat komen? Uiteindelijk zal niets je zomaar in de schoot geworpen worden maar moet je zelf de keuzes maken en moet je zelf vooral de kansen grijpen.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22-09 12:35

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

MAVO -> MBO -> en dan?

Zonder je direct te kennen; je startpost komt een beetje over dat je ICT wil gaan doen omdat er weinig anders interessant is; je geeft immers zelf al aan weinig/geen kaas van de materie te hebben gegeten. Allicht helpt het jou (en ons) om meer inzicht te krijgen in je huidige kennisniveau.

Zowel het MBO als HBO hebben bepaalde eisen/wensen qua toelating en aan terugzoekbare handige vakken. Als jij op de MAVO heel goed bent in Nederlands en bloemschikken (bijvoorbeeld), snap je hopelijk wel dat een technischer opleiding (programmeren kan ook wiskundig zijn) misschien iets te lastig wordt.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:26

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Of gooi het over een andere boeg: ga Technische informatica doen. Moet volgens mij ook op het MBO gegeven worden, zal meestal bij de jongens van elektro zijn ondergebracht, verwacht ik.
Groot voordeel: je leert met embedded dingen als Arduino etc werken en aan programmeren. En dat heeft een stuk meer baankans dan een andere MBO ICT opleiding. Die komen met MBO4 meestal op helpdesks terecht en dan is het wel zo'n beetje (voor de rest wordt HBO gevraagd / geeist)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheUninvited
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 21-09 09:25
Als je het echt niet weet kan je misschien nog 2 jaar de Havo proberen te doen? Dan kan je daarna kijken wat je wilt doen en een HBO diploma is uiteraard meer waard dan MBO dus als je de Havo afrondt kan je een voorsprong nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JelmerLoL
@TheUninvited helaas heb ik geen geschiedenis gekozen, ook weet ik al dat ik na mijn mbo nog hbo ga doen. Ik vind 20 best wel een jonge leeftijd om full time te gaan werken. Ik ben die middelbare school eigenlijk ook wel een beetje zat als je snapt wat ik bedoel. Het lijk me veel leuker om gerichter te gaan leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheUninvited
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 21-09 09:25
JelmerLoL schreef op zondag 4 februari 2018 @ 21:05:
@TheUninvited helaas heb ik geen geschiedenis gekozen, ook weet ik al dat ik na mijn mbo nog hbo ga doen. Ik vind 20 best wel een jonge leeftijd om full time te gaan werken. Ik ben die middelbare school eigenlijk ook wel een beetje zat als je snapt wat ik bedoel. Het lijk me veel leuker om gerichter te gaan leren.
Als ik het goed begrijp mag je dit dus niet doen, dat is wel jammer want het geeft je toch extra tijd. Als je zeker weet dat je HBO gaat doen na je MBO kan je nog gedeeltelijk van richting veranderen als je HBO gaat doen. Zoek uit wat je interessant lijkt en ga ongeveer die kant op bij het MBO tegen de tijd dat je die afrondt heb je misschien een beter beeld van het vakgebied waarin je terecht wilt komen en kan je nog voor een andere richting kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JelmerLoL
@TheUninvited ja klopt. Het duurt misschien 1 jaar langer, maar ik zie het ook weer als 3 jaar langer extra ervaring in (tot zo verre nog applicatieontwikkelaar) applicatieontwikkelaar en ik denk dat ik er meer mee op schiet als 2 jaar langer algemene kennis. Ook zijn niet al mijn cijfers al te goed dus ik moet ook ten eerste nog hopen dat ik slaag en met de cijfers dat ik sta wordt ik waarschijnlijk niet toegelaten bij havo.

Maar alsnog bedankt voor het meedenken en het reageren!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

The Eagle schreef op zondag 4 februari 2018 @ 19:12:
Of gooi het over een andere boeg: ga Technische informatica doen. Moet volgens mij ook op het MBO gegeven worden, zal meestal bij de jongens van elektro zijn ondergebracht, verwacht ik. Groot voordeel: je leert met embedded dingen als Arduino etc werken en aan programmeren.
Technische Informatica is toch echt een HBO opleiding en doe je vaak ook iets totaal anders tegenwoordig. ;) Al begrijp ik wel waar je heen wilt en ja, ook die zijn er in MBO ICT niveau 4, ik weet ervoor even de naam niet meer, als het nog gegeven wordt trouwens, want is al even geleden.
En dat heeft een stuk meer baankans dan een andere MBO ICT opleiding. Die komen met MBO4 meestal op helpdesks terecht en dan is het wel zo'n beetje (voor de rest wordt HBO gevraagd / geeist)
Ik ben echt benieuwd waar je dit allemaal vandaan hebt, want een grotere kans op een baan, terwijl het niveau gelijk blijft, vind ik wat vreemd. En MBO niveau 4 komen "meestal" op een helpdesk, vind ik ook wel een flinke aanname. Kan je vertellen dat dat echt niet altijd zo is en ken er genoeg die niet op een helpdesk uit kwamen ná hun opleiding. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:36

defiant

Moderator General Chat
Topic titel wat verduidelijkt.

"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TaZTeD
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 21-09 00:42
CH4OS schreef op zondag 4 februari 2018 @ 21:18:
[...]
Ik ben echt benieuwd waar je dit allemaal vandaan hebt, want een grotere kans op een baan, terwijl het niveau gelijk blijft, vind ik wat vreemd. En MBO niveau 4 komen "meestal" op een helpdesk, vind ik ook wel een flinke aanname. Kan je vertellen dat dat echt niet altijd zo is en ken er genoeg die niet op een helpdesk uit kwamen ná hun opleiding. ;)
Ook niks mis met een helpdesk toch?
Prima punt om te starten in je ICT carrière.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16:22
CH4OS schreef op zondag 4 februari 2018 @ 21:18:
[...]
Technische Informatica is toch echt een HBO opleiding en doe je vaak ook iets totaal anders tegenwoordig. ;) Al begrijp ik wel waar je heen wilt en ja, ook die zijn er in MBO ICT niveau 4, ik weet ervoor even de naam niet meer, als het nog gegeven wordt trouwens, want is al even geleden.
[...]
Ik heb MBO4 afgerond en zit wel degelijk op een helpdesk. Na 1 jaar solliciteren op ICT functies op MBO4 niveau werd ik aangenomen bij een uitzendbureau om niveau 2 werkzaamheden te verrichten. (Uitgeven telefoons en verhuizen van pc's). Supersimpel werk, maar had zelf wel enkele verantwoordelijkheden en leuke collega's om mee samen te werken. Dit heb ik ongeveer een jaartje gedaan. Inmiddels ben ik gestart op een servicedesk.

Nu woon ik ook in een regio (Noord Friesland) waar amper ICT banen op MBO niveau te vinden zijn, ik reis dagelijks anderhalf uur enkele reis om te gaan werken op een servicedesk.

Op den duur ga ik wel weer een HBO volgen. Ik zie momenteel weinig toekomst in een MBO4 opleiding. Heb zelf een tijdje HBO gedaan maar destijds vanwege persoonlijke omstandigheden de studie moeten afbreken. En dan merk je het verschil in MBO en HBO opleiding wel.

En Ja, tuurlijk zijn er mbo'ers die na afronden van de opleiding meteen bij hun stagebedrijf aan de bak kunnen, maar die werken ook niet meteen als Sr. Beheerder. Eerder junior met een support functie. Niets mis mee, maar als je snel wilt doorgroeien heb je met MBO er wel wat meer tijd voor nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
  • Registratie: Juni 2016
  • Nu online
Zoals al eerder genoemd is; Doe waar jij gelukkig van wordt.

Ik heb zelf ook een MBO4 gedaan, maar dan de richting ICT-Beheeder. Zit een beetje tussen programmeren en netwerken in, en is wat algemener gericht op de IT.

Uiteindelijk geen spijt van gehad, heb nu al drie jaar een leuke baan en groeikansen gehad. Op een servicedesk beginnen is geen punt, maar er moet wel perspectief zijn.

Laat je goed informeren op een opendag en luister naar je gevoel ;-)

Have you tried turning it off and on again?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xFeverr
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 17:04
Ikzelf herken dit wel. Ik had op het VMBO ook de keuze moeten maken. Mijn MBO opleiding deed in het eerste jaar een beetje van alles wat. 10 weken systeembeheerder, 10 weken netwerkbeheerder en 10 weken Applicatieontwikkelaar. Dan nog 10 weken stage en dat was dan eigenlijk wel altijd in een beheeromgeving. Was heel simpel, een beetje meekijken en wat simpele taken doen. Mijn stage was op een grote fabriek van een internationaal bedrijf. Al met al was deze stage oprecht zeer leuk en praat er nog vaak over, maar ik zag me dat werk niet jaren volhouden.

Heb toen voor de richting Applicatieontwikkelaar gekozen omdat ik dat op school echt superleuk vond. Hierop heb ik mijn diploma gehaald en naar HBO gegaan, waar ik nu voor in mijn afstudeerjaar zit. Ik had daarvoor eigenlijk nooit wat 'geprogrammeerd' behalve wat batch-scriptjes en dat soort simpele zaken. Nu zou ik niet anders meer willen.

Je moet niet bang zijn dat je het niet gaat redden, zo kom je natuurlijk nooit verder. Gewoon doen wat je zelf graag wil. Kies eens niet voor het verstandige en het voorspelbare, maar kies iets wat je oprecht heel leuk vind. Maar... Verwacht wel het juiste.

En lukt het niet? Ja dan niet hè. Geen man overboord, kies je alsnog voor het andere. Geen haast, geen paniek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

TaZTeD schreef op maandag 5 februari 2018 @ 01:34:
Ook niks mis met een helpdesk toch?
Prima punt om te starten in je ICT carrière.
Ik zeg ook niet dat er wat mis mee is, ik zeg alleen dat niet iedere MBO ICT 4 afgestudeerde op een helpdesk begint na zijn studie. Ik en vele oud-klasgenoten met mij kunnen dat beamen, waarbij toch een 60-70% niet direct op een helpdesk kwam. Ook op de werkvloer zelf heb ik regelmatig gehoord dat men niet direct op een helpdesk uit kwam. ;) Vandaar dat ik het niet zo 'meestal' en het vooral stereotyperend vind.
krakendmodem schreef op maandag 5 februari 2018 @ 01:53:
Ik heb MBO4 afgerond en zit wel degelijk op een helpdesk.
Wat niet erg is, en ook niet uitmaakt voor mijn punt. Ik zeg alleen dat het niet zo 'meestal' is als degene waar ik op reageerde beweerd. ;)

[ Voor 50% gewijzigd door CH4OS op 05-02-2018 08:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Het zal verschillen per locatie. In de randstad zijn er veel meer vacatures op MBO niveau dan Friesland, en heb je veel meer keuze.

De helft pakt vervolgens ook een andere studie op omdat ze simpelweg niet aan de bak kunnen met MBO4. Ik ben nog zo gek om 100km enkele reis te rijden voor een supportfunctie. Elke dag om 06:00 in de auto.

Verschilt dus per regio waar je terecht kunt. De oud-klasgenoten hier zijn veelal een ander studie gaan doen (ruim de helft) een enkeling is blijven hangen op een stagebedrijf en de rest werkt als verkoper in de mediamarkt. 0 mogelijkheid om door te groeien.

Daarnaast helpt het imago van een MBO opleiding ook niet mee tegenwoordig. Het onderwijs op de school waar ik zat was gewoon echt slecht. "Zoek maar op Google " kreeg je als antwoord als je een vraag niet begreep. Ik heb die docent toen wel even verteld dat die daarvoor niet was aangenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Nu online
Je vind het leuk om met hardware bezig te zijn, software heb je wat minder mee gedaan, en ik hoor je helemaal niet over programmeren.

Heb je al ooit geprogrammeerd? Wat vond je daar van? MBO niveau 4 Applicatieontwikkelaar heeft wel een design-component (uitzoeken wat de klant wil en dat vertalen naar functionele en daarna technische requirements) maar een groot deel zal om het programmeren gaan.

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

krakendmodem schreef op maandag 5 februari 2018 @ 10:57:
Het zal verschillen per locatie. In de randstad zijn er veel meer vacatures op MBO niveau dan Friesland, en heb je veel meer keuze.

De helft pakt vervolgens ook een andere studie op omdat ze simpelweg niet aan de bak kunnen met MBO4. Ik ben nog zo gek om 100km enkele reis te rijden voor een supportfunctie. Elke dag om 06:00 in de auto.

Verschilt dus per regio waar je terecht kunt. De oud-klasgenoten hier zijn veelal een ander studie gaan doen (ruim de helft) een enkeling is blijven hangen op een stagebedrijf en de rest werkt als verkoper in de mediamarkt. 0 mogelijkheid om door te groeien.

Daarnaast helpt het imago van een MBO opleiding ook niet mee tegenwoordig. Het onderwijs op de school waar ik zat was gewoon echt slecht. "Zoek maar op Google " kreeg je als antwoord als je een vraag niet begreep. Ik heb die docent toen wel even verteld dat die daarvoor niet was aangenomen.
Tja kan lullig klinken maar een opleiding is geen garantie voor een baan daar zul je zelf ook tijd in moeten steken.
Dat "zoek maar op Google" is normaal in de ICT, je zult zelf veel dingen moeten uitzoeken of aan je klasgenoten vragen dit maakt je ook autodidact zo dat je niet elke keer de leraar moet vragen wat het nou precies is en doet dat ga je zelf uitzoeken.
Leren probleem oplossend werken zou eigenlijk veel eerder aan bod moeten komen.

TS : Met netwerkbeheer en applicatieontwikkelaar kan je gewoon een goede baan krijgen mits je zelf ook het hef in handen neemt.
Je hoeft niet Per se applicatieontwikkelaar te doen om developer te worden en vice versa met netwerkbeheer.
Je moet wel kunnen en willen leren dan kan je alles doen wat je wilt ;)
Wanneer mijn klasgenoten zaten te gamen zat ik in de boeken te leren ( je moet het maar willen _/-\o_ )
Je kan prima netwerkbeheer doen en leren programmeren en misschien wel met meer kennis dan de gemiddelde applicatieontwikkelaar er uitkomen mits je dat echt wilt.

En TS vooral niet opgeven, liever 100x opnieuw dan na de 2de keer opgeven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Verwijderd schreef op maandag 5 februari 2018 @ 12:55:
[...]

Tja kan lullig klinken maar een opleiding is geen garantie voor een baan daar zul je zelf ook tijd in moeten steken.
Dat "zoek maar op Google" is normaal in de ICT, je zult zelf veel dingen moeten uitzoeken of aan je klasgenoten vragen dit maakt je ook autodidact zo dat je niet elke keer de leraar moet vragen wat het nou precies is en doet dat ga je zelf uitzoeken.
Leren probleem oplossend werken zou eigenlijk veel eerder aan bod moeten komen.

TS : Met netwerkbeheer en application ontwikkelaar kan je gewoon een goede baan krijgen mits je zelf ook het hef in handen neemt.
Je hoeft niet Per se applicatieontwikkelaar te doen om developer te worden en vice versa met netwerkbeheer.
Je moet wel kunnen en willen leren dan kan je alles doen wat je wilt ;)
Wanneer mijn klasgenoten zaten te gamen zat ik in de boeken te leren ( je moet het maar willen _/-\o_ )
Je kan prima netwerkbeheer doen en leren programmeren en misschien wel met meer kennis dan de gemiddelde applicatieontwikkelaar er uitkomen mits je dat echt wilt.

En TS vooral niet opgeven, liever 100x opnieuw dan na de 2de keer opgeven :)
Een docent moet doen waarvoor die betaald wordt. Les geven.

Of dat nu in de ICT, Rekenen of Taal is doet er niet toe.
Natuurlijk verwachten ze zelfstandigheid, en daar is niks mis mee. We redden ons in het algemeen ook wel. Maar het doel van een school is om les te krijgen, niet om te leren hoe Google werkt.

En Ja, een baan moet je ook tijd in steken. Dat heb ik twee jaar gedaan zonder resultaat. Ik ben toen wat minder eisend gaan zoeken en heb dus voor nu die baan 100km verderop geaccepteerd.

Salaris is een ander verhaal...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zelf 5 jaar geleden mbo 4 netwerkbeheerder afgemaakt en overgestapt naar HBO technische informatie omdat ik zoals jij het veel leuker vond dan de hele dag achter een scherm programmeren.

Toch heeft netwerkbeheer ook zijn risico's, als je bijvoorbeeld geen HBO gaat doen, of je haalt het niet kom je (meestal) in een helpdesk baan terecht waar je veel minder kansen krijgt dan als je applicatiebeheer had gedaan.

Maar je kan ook applicatiebeheerder doen en dan technisch informatica. Moet je wel meer leren op het HBO maar heb je meer zekerheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BroWohsEdis
  • Registratie: Februari 2013

BroWohsEdis

George Orwell was right.

CH4OS schreef op maandag 5 februari 2018 @ 08:48:
[...]

Wat niet erg is, en ook niet uitmaakt voor mijn punt. Ik zeg alleen dat het niet zo 'meestal' is als degene waar ik op reageerde beweerd. ;)
Volgens mij begint het overgrote deel op de servicedesk. Uit mijn klas zijn uiteindelijk 7 mensen gaan werken waarvan er 6 op de servicedesk zijn begonnen. MBO is niet veel waard tegenwoordig.

"So that's how democracy dies, with a thunderous applause"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aschtra
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 20:01
JelmerLoL schreef op zondag 4 februari 2018 @ 19:01:
Hallo allemaal,

In mijn vrije tijd vind ik het leuk om te prutsen met arduino's, een raspberry, een pc in elkaar zetten ect., maar met software heb ik vrij weinig verstand van en ik snap er nog niet heel veel van.
Waarom denk je dat je naar school gaat. Precies, om dat te leren.

/topic.

Doe wat je het leukste lijkt.
BroWohsEdis schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 20:28:
[...]

Volgens mij begint het overgrote deel op de servicedesk. Uit mijn klas zijn uiteindelijk 7 mensen gaan werken waarvan er 6 op de servicedesk zijn begonnen. MBO is niet veel waard tegenwoordig.
Onzin. Ik heb ook MBO4 gedaan. Inderdaad op servicedesk begonnen, maar het ligt maar net aan de persoon of je daar blijft. Ik zit nu op een HBO functie als technisch beheerder..

[ Voor 35% gewijzigd door Aschtra op 06-02-2018 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

BroWohsEdis schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 20:28:
Dat MBO niet veel meer voorstelt is jammer, snap ook dat het per klas verschilt dat op een servicedesk komt te werken, maar dat maakt nog niet dat het meestal (wat toch het merendeel is) het geval is, want dat geloof ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BroWohsEdis
  • Registratie: Februari 2013

BroWohsEdis

George Orwell was right.

@ TS, als het mogelijk is alsnog HAVO doen, anders doen wat je het leukst lijkt.
Aschtra schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 20:36:
[...]

Onzin. Ik heb ook MBO4 gedaan. Inderdaad op servicedesk begonnen, maar het ligt maar net aan de persoon of je daar blijft. Ik zit nu op een HBO functie als technisch beheerder..
Wat is onzin?

Het ligt zeker aan de persoon, ik zeg ook niet dat iedere MBO'er voor z'n hele leven op de servicedesk blijft zitten. Ik zie gewoon weinig vacatures waar een MBO diploma voldoet, veel systeem/netwerkbeheer
functies wordt gevraagd om een HBO diploma.
CH4OS schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 20:38:
[...]

Dat MBO niet veel meer voorstelt is jammer, snap ook dat het per klas verschilt dat op een servicedesk komt te werken, maar dat maakt nog niet dat het meestal (wat toch het merendeel is) het geval is, want dat geloof ik niet.
Ik geloof niet dat het merendeel als systeem of netwerkbeheerder begint. Veel mensen beginnen ook nog is bij grote detacheerders waarbij je vrijwel standaard op de servicedesk begint.

[ Voor 3% gewijzigd door BroWohsEdis op 06-02-2018 20:45 ]

"So that's how democracy dies, with a thunderous applause"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

BroWohsEdis schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 20:44:
Ik geloof niet dat het merendeel als systeem of netwerkbeheerder begint. Veel mensen beginnen ook nog is bij grote detacheerders waarbij je vrijwel standaard op de servicedesk begint.
Er zijn wel meer banen dan systeem-, netwerk- en applicatiebeheerders. Zo begon ik als werkplekbeheerder. ;)
Pagina: 1