Toon posts:

Imac 27 inch

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik ben van plan een imac te kopen 27 inch met de fusion drive 1 Tb
Nu ben ik bezig met fotografie (beginner) dus photoshop, lightroom enz
Nu wil ik graag 32 gb bijsteken en een externe harde schijf kopen van 4 tb
Is dat mogelijk of ?
Ken der niet zoveel van !

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15:13

nelizmastr

Goed wies kapot

De normale 27" 5K iMac (en ook de oudere modellen) hebben 4 SODIMM sloten (laptopgeheugen) voor uitbreiding door de gebruiker. Zoek uit welke snelheid je moet hebben voor jouw model.

Externe schijf is geen probleem zolang het een USB of thunderbolt schijf is.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zoals ik al zei ik ken helemaal niks van computers dus weet ik niet hoe of wat
Ik wil gewoon weten of de iMac wel snel genoeg is voor foto's enz als ik namelijk ook die externe harde schijf bijkoop ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Een externe schijf helpt niks. RAM er bij doen in het normale 5K model kan inderdaad. Verder is de computer prima voor wat je er mee gaat doen.

[ Voor 25% gewijzigd door johnkeates op 04-02-2018 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Verwijderd schreef op zondag 4 februari 2018 @ 19:58:
Ik wil gewoon weten of de iMac wel snel genoeg is voor foto's enz
Ja / nee / misschien...

Zoals @nelizmastr aangeeft, kan je een Thunderbolt disk aanschaffen; die zijn vrij rap. Maar ja, als jij foto's maakt van 200MP en er 10 daarvan tegelijk wil laden/bewerken, ga je er niet komen met de voorgestelde 32GB RAM.

Het is wel erg lastig een goed & onderbouwd antwoord te geven als je niks van PC's weet maar ook geen informatie geeft over wat je wel hebt zoals je foto's (hoeveel, hoe groot, hoe veel tegelijk bewerken etc).

Daarnaast, maar mogelijk dat ik dat verkeerd heb; een relatief dure Apple met 32GB koop je niet voor niets. Oftewel, je hebt mogelijk al een machine (specificaties???) en die voldoet niet meer (metingen???) waarmee we allicht een upgrade/aankoop kunnen bedenken.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb niks meer tot mijn beschikking momenteel, had een laptop dies kapot gegaan, bedoeling is gewoon foto's te kunnen bewerken zonder haperingen en ik wil die externe harde schijf omdat ik toch redelijk veel foto,s heb van Mijn laptop die ik wil behouden stuk of 7000 , dus daarmee dat ik vroeg of ik ga toekomen samen met die externe harde schijf of gaat dan m'n iMac ook trager gaan ( Mijn laptop ging trager door te veel fotos)
Pagina: 1