Vraag

• mirzaken
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 04-02-2018
Beste, na het internet afgeschuimd te hebben en niet de nodige info terug gevonden te hebben zie ik me genoodzaakt om deze vraag te stellen via dit forum, daar ik nergens iets terug vindt in verband met of de gelopen files kunnen geëxporteerd worden naar een leesbare file op de laptop, bijvoorbeeld een gpx file bij het toestel Fenix 5 ?
Een andere vraag die ik me stel is of de Fenix 5X echt een meerwaarde levert met de bijgeleverde kaarten ?

Dank u wel,

Alle reacties

• Hathi
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 22:27
Als je het toestel koppelt met Garmin Connect dan worden je activiteiten automatisch gesynchroniseerd en zijn dus te bekijken in Garmin Connect (via de app of via de website). Hier heb je ook de mogelijkheid om een GPX (of TCX of FIT) bestand van die activiteit te downloaden. Het toestel zelf gebruikt FIT bestanden voor het opslaan van de gegevens. Dus die kan je altijd uitlezen, zelfs zonder Garmin Connect te gebruiken. Dit geldt overigens voor elk Garmin horloge.

Of de kaarten van de 5X meerwaarde bieden is aan jezelf natuurlijk. Wil je echt navigeren met het toestel met TBT aanwijzingen dan schijnt dat wel goed te werken. Als het volgen van een broodkruimelspoor voldoende voor je is, dan kan dat ook met de "gewone" Fenix 5. Overigens kan je op de 5X zelf ook eigen kaartmateriaal (of bijvoorbeeld OSM kaarten) zetten. Je zit dus niet per se vast aan de meegeleverde kaarten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee